زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه زیبای چورت (میانشه)

دریاچه زیبای چورت (میانشه)

دریاچه چورت در موقعیت جغرافیایی N362220  و E533001 در استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد.
lake-choret(1)
lake-choret(1)

دریاچه چورت در موقعیت جغرافیایی N362220  و E533001 در استان زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است.

وسعت دریاچه حدود 2.5 هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت ، دریاچه چورت نامیده می شود. هنگام کاهش آب ، پدیدار شدن باقیمانده درختهایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند منظره زیبایی را ایجاد میکند. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های استان مازندران است که راه جنگلی و خدماتی مانند سرویس بهداشتی نیز در کنار دریاچه تعبیه شده است.

 این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است. این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی چشمه های پله‌ای باداب سورت قرار دارد.

شک نکنید از نگاه کردن به منظره این دریاچه سیر نمیشوید . باید کنار دریاچه باشید و در سکوت بکر آن قدم بزنید تا ببینید که دل کندن از این منظره منحصر به فرد و زیبا چقدر سخته،یکی از زیباترین مناظری که تا کنون دیده ایم ؛دریاچه میانشه. در این بخش آسمونی به معرفی این دریاچه زیبا می پردازیم.

مسیر دسترسی دریاچه میانشه از سمنان :

برای دسترسی از مسیر سمنان ابتدا با طی مسیر 25 کیلومتر به سمت شمال به شهر شهمیرزاد میرسید.از شهر شهمیرزاد مسیر جاده را به سمت ساری طی نمایید،پس از طی مسافت تقریبی 150 کیلومتر و گذشتن از فولاد محله و کیاسر و بلافاصله بعد از پلی که از روی رودخانه میگذرد به ورودی جاده روستای چورت میرسید.پس از طی مسافت 15 کیلومتر به روستای چورت میرسید.فاصله روستای چورت تا دریاچه 10 کیلومتر و خاکی است .

مسیر دسترسی دریاچه میانشه از ساری :

جهت دسترسی از ساری پس از طی 23 کیلومتر به روستای تاکام میرسید،مسیر سمت چپ (که به سمت شرق میرود) را 19 کیلومتر ادامه دهید تا قبل از پل روی رودخانه به ورودی جاده برسید.پس از طی مسافت 15 کیلومتر به روستای چورت میرسید.فاصله روستای چورت تا دریاچه 10 کیلومتر و خاکی است .

نقشه راهنمای دسترسی دریاچه میانشه :

lake-choret(10)
lake-choret(10)

جاده دسترسی روستای چورت آسفالت خوبی داره و صرف نظر از شیب زیاد جاده خوبیه،علاوه بر این مسیر این جاده بسیاز زیبا پر از مناظر دیدنی است . بعد از طی مسافت 15 کیلومتر به روستای چورت میرسید . از روستای چورت راه خاکی به سمت دریاچه آغاز میشه،اگه برای اولین بار میخواید به این دریاچه برید از افراد بومی برای راهنمایی کمک بگیرید.

این مکان در فاصله تقریبی 80 کیلومتری "چشمه های بادابسورت" ،فاصله تقریبی 50 کیلومتری "سد سلیمان تنگه" و فاصله تقریبی 120 کیلومتر از "دریاچه عباس آباد" واقع شده است.

lake-choret(9)
lake-choret(9)

حدود یک کیلومتر اول این راه خاکی شیب زیادی داره و حرکت توی اون برای ماشین های معمولی کمی دشواره اما پس از طی این مسیر جاده شیب معمولی و زیرسازی خوبی داره و میتونید مطمئن باشید که برای طی مسیر با مشکلی مواجه نمیشید .مسیر روستا تا دریاچه رو میتونید با نیسان بارهای کرایه ای روستا طی کنید و یا اینکه از وسیله خودتون استفاده کنید.

پس از طی حدود 10 کیلومتر به ورودی راه دریاچه میرسید . از این ورودی تا لب دریاچه حدودا 600 متر با شیب تند فاصله دارید که میتونید ماشینتون رو همونجا پارک کنید و مابقی مسیر رو پیاده طی کنید و یا اینکه با ماشین تا کنار دریاچه برید.فقط مواظب باشید چون بالا آمدن از این مسیر هنگام بارندگی بسیار مشکله.

دریاچه میانشه در میان دره ای با شیب نسبتا زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه رو جنگل های تقریبا بکر و پوشش گیاهی متراکم در بر گرفته.این دریاچه در اثر رانش زمین و حدود 100 سال قبل ایجاد شده .میتونید در دریاچه شنا کنید اما با توجه به اینکه کف دریاچه هنوز پوشش گیاهی جنگلی شامل درخت و بوته است باید مواظب بود،در کل شنا کردن تو این دریاچه کمی خطرناکه.میتونید در دریاچه ماهیگیری هم بکنید.

تصاویر دریاچه میانشه و جنگل های اطراف آن :

lake-choret(2)
lake-choret(2)
lake-choret(7)
lake-choret(7)
lake-choret(8)
lake-choret(8)
lake-choret(6)
lake-choret(6)
lake-choret(3)
lake-choret(3)
lake-choret(4)
lake-choret(4)
lake-choret(5)
lake-choret(5)
lake-choret
lake-choret

برای مشاهده دریاچه ی تار در دماوند بر روی لینک زیر کلیکک کنید :

دریاچه ی تار در دماوند

نظر خود را درباره «دریاچه زیبای چورت (میانشه)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دریاچه زیبای چورت (میانشه) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.