زمان مطالعه: 1 دقیقه
خانه مسافر ( واحد های اقامتی شخصی )

خانه مسافر ( واحد های اقامتی شخصی )

خانه مسافر به اقامتگاه های شخصی گفته می شود که مسافران می توانند به جای اقامت در هتل های گران قیمت در این واحد های مسکونی اقامت کنند.

خانه مسافرها می‌توانند گزینه مناسبی برای مسافرت‌های ارزان باشند و اگر طرفدار این ‌گونه سفرها هستید ادامه مطلب را با آسمونی دنبال کنید.

سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری
سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

درواقع خانه مسافرها واحدهای مسکونی هستند که به دلایلی بلااستفاده مانده‌اند، مالکان آن ها مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را اخذ می نمایند تا بتوانند واحد مسکونی خود را در اختیار میهمانان و مسافران شهر خود قرار بدهند.

قیمت مناسب خانه مسافرها نسبت به هتل دلیل دیگری بر ارجحیت این واحدهای اقامتی نسبت به هتل ها توسط مسافرین می باشد. برای خانواده هایی با اعضای بیشتر هزینه اقامت در سفر معمولا بسیار گران تمام میشود زیرا که مجبور به گرفتن سوئیت های بسیار گرانقیمت هتل و یا چند اتاق با ظریف دو الی سه نفر می شوند.

اکثر خانه مسافرها قابلیت پذیرش تعداد بالایی از مسافر را دارند و ازین رو خانواده های پرجمعیت می توانند با هزینه کمتری  در یک مکان اقامت داشته باشند.

در ایام  پرتردد سال مانند تعطیلات چند روزه و یا تعطیلات نوروزی، به دلیل حجم بالای مسافرت، هتل ها به سرعت پرمی شوند و مابقی مسافران میتوانند با رزرو خانه مسافر برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

قطعاً آزادی عملی که مسافرین در خانه مسافرها خواهند داشت بسیار بیشتر از هتل خواهد بود.

سروصدای زیاد خنده و بازی بچه‌ها، امکان نگهداری حیوان خانگی در بعضی از خانه مسافرها، امکان آشپزی کردن و… از امتیازات خانه مسافرهاست.

خانه مسافر
خانه مسافر

خانه مسافرها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

دریا قرار دارد . ویلاها دارای تمامی امکانات لازم برای اقامت مناسب را دارا هستند .

آپارتمان :  نوعی واحد اقامتی مستقل است که کلیه فضاها و امکانات استراحت و پذیرایی در آن قرار دارد .

خانه : نوعی واحد اقامتی است که در آن کلیه فضاها و امکانات استراحت و پذیرایی را دارا است .

سوئیت : واحد اقامتی کوچکی نسبت به موردهای قبلی هست ولی همچنان تمام امکانات را دارا است .

چرا این طرح به ضرر هتلداران نیست ؟ خانه مسافرها و هتل‌ها هرکدام دارای مشتری‌های خاص خودند و هیچ‌کدام باعث کسادی بازار دیگری نمی‌شود برعکس این دو طرق در یک فضای مناسب به بهبود کیفیت خدمات خود می‌پردازند و باعث پیش رفت بازار اماکن اقامتی می‌شوند.    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خانه مسافر ( واحد های اقامتی شخصی )» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خانه مسافر ( واحد های اقامتی شخصی ) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.