زمان مطالعه: 5 دقیقه
فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟

فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟

شاید شما هم بارها اسم ریباندینگ برای صافی مو و یا کراتینه کردن مو را حال  چه برزیلی و غیره شنیده باشید اما...

شاید شما هم بارها اسم ریباندینگ برای صافی مو و یا کراتینه کردن مو را حال  چه برزیلی و غیره شنیده باشید اما ندانید که تفاوت و فرق کراتینه مو با عمل ریباندینگ در چیست. اگر می خواهید بدانید فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟ این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی هر دو روش می پردازیم.

فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟
فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟



فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟

ریباندینگ مو

به گزارش آسمونی ریباندینگ روشی است برای صاف کردن دائمی مو که به کمک مواد شیمیایی و صاف کننده ها و با تغییر دادن ساختار مو، حالت فر و مجعد مو را از بین می برد. به این روش صافی مو ژاپنی و روش گرمایی نیز می گویند.

این روش آسیب بیشتری به ریشه مو وارد می کند و تا زمانیکه ریشه ها رشد کنند ساقه ها به همان صافی می مانند و نیاز به ترمیم ندارند بلکه تنها بخش های رشد کرده ریشه مو نیاز به ترمیم دارند.

این روش صاف کردن مو اولین بار در سال 1890 بر روی موی آفریقایی ها که وز، ضخیم و نامناسب بود مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1992 در آمریکا به ثبت رسید. صافی مو به روش ژاپنی در عرض یک روز موها را صاف، یکدست و براق می کند و برای خانم های باردار و شیرده ممنوع نیست.

در روش ریباندینگ ابتدا مو و ریشه آن را با میکروسکوپ و دستگاه آنالیز مو کاملا بررسی می کنند سپس طی یک فرآیند شیمیایی ساختار و ساختمان مو تغییر می کند و ساختمان گوگردی شکل مو که در حالت طبیعی و زیر میکروسکوپ زیگزاگ مانند است، شکسته می شود و به حالت موازی تبدیل می شود که این حالت ماندگار است.

مواد بکار رفته به همراه حرارت و فشار اتو، موها را به طور دائم صاف می کنند که تنها موهای تازه روییده شده موج دارند. در این روش به دلیل استفاده از کرم ها و سرم های مختلفی که دارای ترکیبات شیمیایی قوی هستند، رطوبت و آب درون ساقه مو از بین می رود و خشکی بیش از حدی را برای موها به دنبال خواهد داشت و ممکن است موهای صاف شده به هیچ عنوان با سشوار و سایر ابزارهای حرارتی فرم و حالت نگیرند.

این روش صافی دائمی مو تنها برای موهای طبیعی و سالم و موهایی که به رنگ تیره درآمده اند مناسب است و بر روی موهایی که با رنگ روشن اکسیدان 9 درصد و پودر دکلره روشن شده اند و آسیب دیده اند قابل اجرا نیست چون این روش سبب سوختگی مو دکلره شده می شود.

ریباندینگ در سه شماره به بازار عرضه می شود؛

شماره صفر مخصوص موهای خیلی فر و وز اما بدون رنگ و دکلره است،

شماره یک برای موهای فر اما رنگ شده ای که سالم میباشد.

شماره دو برای موهایی که بر اثر رنگ یا دکلره وز و خشک شده اند استفاده می شود.

گلت، لولان و جان دپرل برندهای معروف ریباندینگ می باشند که گلت کردن روش صاف کردن مو با محصولات گلت می باشد. قبل از انجام صافی مو برای حفظ سلامتی موهای خود از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید.

keratin-rebonding
keratin-rebonding

 کراتینه مو

کراتینه کردن مو یک روش درمانی موقت است برای یکدست کردن موها و یکی از رایج ترین روش های صاف کردن مو می باشد که به صاف کننده معجزه گر معروف است و وظیفه اصلی آن تقویت و ترمیم موها می باشد و در کنار آن موها را نیز صاف می کند.

این روش آسیب کمتری به موها وارد می کند و تغییری در ساختار و باندهای گوگردی مو ایجاد نمی کند، ماندگاری آن معمولا به جنس موها، نوع مواد مورد استفاده، نحوه شست و شوی موها و … بستگی دارد و نهایتا تا 3 ماه روی موها باقی می ماند.

کراتینه کردن مو برای افراد که موهای مجعد دارند مناسب است اما برای افرادی که موهای بسیار ضخیم و با حالت فرفری شدید دارند توصیه نمی شود. این روش صاف کردن مو بر روی هر نوع مویی (طبیعی یا دکلره) قابل اجرا می باشد و بعد از آن می توان موها را حالت داد یا در صورت کاهش آسیب دیدگی آنها را رنگ و هایلایت کرد.

کراتین پروتئین اصلی موجود در ناخن، دندان و مو می باشد که توسط کراتینوسیت ها که سلول های زنده ای هستند ساخته می شود، کراتین باعث صاف شدن و درخشندگی موها می شود و میزان آن در موهای فر یا وز به میزان کافی جهت نرم کردن وجود ندارد. کراتین سرشار از آمینو اسید است که سبب تقویت مو و افزایش قدرت تحمل می شود و به مرور زمان با افزایش سن، شرایط محیطی و مواد حالت دهنده مو مقدار آن کاهش می یابد که با کراتینه کردن مو این ماده بر روی مو مالیده می شود و توسط سشوار داغ جذب مو می شود و موها را ترمیم می کند.

فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟
فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟

در این روش از مواد کراتینی و پروتئینی استفاده می کنند که پوشش مو با مواد کراتینی سبب نرمی و لطافت مو می شود و تا حد زیادی حالت وز و فر بودن مو را کاهش می دهد و موها نسبت به حالت معمولی نرم تر و صافتر دیده می شوند. کراتینه مو در دو نوع کلی کراتین سرد و گرم وجود دارد که کراتین سرد یا کراتینه احیا تنها موهای آسیب دیده از دکلره و دیگر مواد شیمیایی را احیاء می کند و نقض کراتینی ساقه های آسیب دیده را برطرف می کند و مناسب افرادی است که می خواهند موهای نرم و ابریشمی داشته باشند اما تمایلی برای داشتن موهای لخت ندارند.

این روش کراتینه مو بسته به میزان آسیب دیدگی مو در چند نوبت انجام می شود و شبیه ویتامینه کردن مو است اما نتیجه آن از ویتامینه محسوس تر است. در این روش مراحل حرارت دهی به مو وجود ندارد و می توان مواد را روی ریشه مو نیز استفاده کرد.

نوع دیگر کراتینه کردن موی سر که اصطلاحا به آن کراتینه برزیلی و گاهی نانو کراتین نیز می گویند، علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. هدف اصلی این روش کراتینه که به آن کراتین گرم نیز می گویند صاف کردن مو می باشد، برخی از محصولات آن حاوی فرمالدئید هستند که بخار ناشی از آن را نباید استشمام کرد چون سرطانزا می باشد و برای خانم های باردار مناسب نیست. یکی از تفاوت های کراتین گرم با کراتین سرد در این است که مواد کراتیننباید با ریشه مو در تماس باشد.

کراتین کردن مو اثر صاف کنندگی موقت دارد و افرادی که ادعا می کنند اثر آن 8 ماه دوام دارد یا به دروغ ادعا می کنند یا در مواد کراتینه آن مواد شیمیایی دیگری نیز برای صاف کردن مواضافه کرده اند. کراتین مو آسیب جزئی موها را در اثر حرارت برطرف می کند و سوختگی مو را در اثر مواد شیمیایی بهبود میدهد و از آسیب های کوتیکول مو جلوگیری می کند، همچنین فر و پف اضافی موها را کاهش می دهد و به حالت گیری بهتر مو کمک می کند.

نظر خود را درباره «فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فرق کراتین با ریباندینگ چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.