زمان مطالعه: 15 دقیقه
تور کنیا

تور کنیا

کنیا قدرتمند ترین کشور شرق آفریقا از لحاظ اقتصادی است و همچنین کشوری با درآمد متوسط است که به سرعت در حال...
تور کنیا
تور کنیا


کنیا قدرتمند ترین کشور شرق آفریقا از لحاظ اقتصادی است و همچنین کشوری با درآمد متوسط است که به سرعت در حال پیشرفت می باشد. آسمونی در این بخش برای شما عزیزان به ویژه برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به کنیا با تور را دارند، راهنمای تور کنیا ، جاذبه های تور کنیا ، دیدنی های تور کنیا ، نکات تور کنیا و ... را منتشر می کند.

گشت و گذار در تور کنیا

جغرافیای کنیا متنوع است. این کشور دارای خط ساحلی اقیانوس هند می باشد و داخل آن پر از دشت های وسیع و تپه های متعدد است. مرکز و غرب کنیا با دره ریفت کنی شناخته می شود که مرتفع ترین کوه های کشور یعنی کوه کنیا و کوه الگون نیز در مرز بین کینیا و اوگاندا قرار دارد. جنگل کاکامگا در غربی کنیا بقایایی از جنگل‌های بارانی آفریقای شرقی است. جنگل بزرگتری به نام مائو بزرگ‌ترین مجموعه جنگلی در شرق آفریقاست.

مختصری از تاریخ

ساکنان ابتدایی کنیا، جامعه شکارچی-گردآورنده بودند. در 800 سال بعد از میلاد، عرب ها به کنیا آمدند و فرهنگ تلفیقی سواهیلی را با ساکنین بومی کنیا تشکیل دادند. اولین شخص اروپایی که به کنیا وارد شد واسکا دا گاما بود که به تاریخ 1498 بر می گردد. بعد از آن برای دویست سال پرتغالی ها سواحل کنیا را حکمرانی کردند. کنیا بعدها تحت سلطه انگلیس نیز در آمد که تا سال های زیادی حکومت انگلیس بر آن حکمرانی می کرد و بعد از آن نیز افراد زیادی این کشور را به تسخیر در آورند. به هر حال جنبش استقلال آفریقا در سال 1961 موفق شد که اتحادیه ملی کنیا را شکل دهد. در نهایت کنیا در 12 دسامبر 1963 به استقلال رسید.

kenya-tour
kenya-tour


اطلاعات کلی تور کنیا

اختلاف ساعت کنیا با تهران: نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی کنیا: زبان انگلیسی و سواحلی

واحد پول کنیا: شیلینگ کنیا (به تاریخ امروز هر 1 شیلینگ کنیا برابر یا 340 تومان می باشد)

کد کشور کنیا: 00254

جهت رانندگی کنیا:  چپ

شماره های اضطراری: برای تماس با پلیس، آتش نشانی و آمبولانس باید شماره ی 999 را بگیرید.

آب و هوای کنیا

آب و هوای کنیا معتدل است. در مناطق ساحلی هوای گرم اما مرطوبی را خواهید دید، درحالی که در شمال و شمال شرقی هوا نسبتا خشک و گرم است. آفتاب در این کشور بسیار سوزان است به همین دلیل در بیشتر فصول سال مردم با لباس های خنک و تابستانی در رفت و آمدند. سردترین ماه ها فوریه تا مارچ و گرم ترین ماه ها ژوئیه تا آگوست است.

بهترین زمان سفر به کنیا

حیات وحش کنیا بین تیر تا مهر بیشتر دیده می شوند و کل های یالدار و گورخرها در مهاجرتشان در ماه مرداد به ماسای می رسند و تا مهر زمانی که به سرنگتی تانزانیا می روند، آنجا می مانند. دیدن حیات وحش در تمام سال خوب است اما در پارک ملی های مختلف، زمان های خاصی گردشگر بیشتری به خود جذب می کنند.

بهترین زمان برای تور کنیا به طور کلی: ژوئن تا اکتبر، ژانویه تا فوریه (همه پارک ها)

فصل اوج گردشگری تور کنیا: تیر تا آبان، دی و بهمن(بعضی از پارک ها به خصوص ماسایی مره، امبوسلی و دریاچه ناکورو بسیار شلوغ هستند)

فصل افول گردشگری تور کنیا: اسفند تا اردیبهشت (برخی از اردوگاه ها و کمپ ها در مناطق با بارش زیاد بسته خواهند بود)

بهترین آب و هوا برای تور کنیا: تیر تا مهر (باران به ندرت می بارد)

بدترین آب و هوا برای تور کنیا: اسفند، فروردین و اردیبهشت (اوج فصل بارانی)

هزینه خورد و خوراک در کنیا

میانگین هزینه غذا در رستوران ارزان: 16 هزار تومان

میانگین هزینه غذا در رستوران متوسط رو به بالا: 40 هزار تومان

میانگین هزینه غذا در فست فودهای زنجیره ای:  20 هزار تومان

یک بطری آب 0٫33 لیتری: 1400 تومان

تور کنیا
تور کنیا


شکم گردی در کنیا

یکی از غذاهای محبوب در کنیا نیاما چوما یک غذای محلی است که در آن جوجه یا گوشت گاو به طورآهسته در روی زغال گریل می شود. اوگالی نا سوکاما ویکی یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوب است که با پودر ذرت ساخته می شود و معمولا در کنار یک نوع سبزی به نا سوکاما ویکی سرو می شود. مکای پخته شده، خوراک دیگری است که در مناطق روستایی زیاد درست می شود. پس تعجب آور نیست که مکائی یا ذرت بو داده تقریبا در هر گوشه خیابانی یافت می شود. راهنمای سفر به کنیا به شما پیشنهاد می‌کند که این میان وعده خوشمزه، ساده و مقرون به صرفه را در کنیا حتما امتحان کنید.

حمل و نقل در کنیا

شما می توانید در کنیا توسط قطار، اتوبوس، ماتاتو و یا کرایه ماشین رفت و آمد کنید.

قطار در کنیا

ریل‌های قطار کنیا در مومباسا شروع می شوند، از نایروبی وکامپالا می روند و در نهایت به اوگاندا می رسند. قطار در کنیا کمی کند و شلوغ است که البته به خاطر هزینه کم اش خیلی از گردشگران برای سفرهای بین شهری این روش را ترجیح می دهند.

اتوبوس در کنیا

کنیا دارای مسیرهای اتوبوس روی بلندی است. حداکثر سرعت مجاز اتوبوس ها 80 کیلومتر بر ساعت است، پس پیشنهاد می شود با فردی خوش سفر این مسافت ها را گذر کنید! اتوبس ها معمولا موسیقی، فیلم یا کمدی پخش می کنند تا این سفر را برای شما دلپذیرتر کنند. اتوبوس های محلی توسط شرکت های خصوصی مدیریت می شوند.

ماتاتو در کنیا

ماتاتوها مینی بوس های مدرن تری هستند که توسط شرکت های خصوصی مدیریت شده و معمولا بین 14 تا 33 نفر مسافر را در مسافت های کوتاه جابجا می کنند. بعضی از این ماتائوها بسیار جذاب هستند، زیرا آن ها عکس هایی از فرهنگ آفریقایی را برای دکور استفاده می کنند.

شهرهای مهم گردشگری تور کنیا

از شهرهای مهم گردشگری کنیا می توان به نایروبی پایتخت کنیا، مومباسا و ناکورو نام برد که البته این پارک ملی های شهرها هستند که بیشتر مورد توجه اند.

kenya-tour
kenya-tour


جاذبه های گردشگری تور کنیا
  1. ذخایر ملی مارشا
Maasai Mara یکی از بزرگ ترین ذخایر تفریحی جهان است. مرز تانزانیا و گسترش شمالی مارا Serengeti یک راهروی حیات وحش میان دو کشور را تشکیل می دهد. این نام (مارا) بخاطر مجسمه های مارا نامگذاری شده و مردم، حیوانات خود را در اینجا قربانی می کنند. در زبان کنیایی، مارا به معنای "لکه دار" است، شاید اشاره ای است به بازی نور و سایه از درختان آکاسیا و آسمان ابریشمی در چمنزارهای وسیع. اینجا پارکیست برای مهاجرت بزرگ، زمانی که هزاران گوزن و گورخر در ماه ژوئیه تا اکتبر به Serengeti سفر می کنند. وجود صف های اسب آبی و تمساح ها در رودخانه مارا فوق العاده است. پارک نیز به دلیل جمعیت بسیار بالایی از شیرها، یوزپلنگ ها و لئوپارد ها، به ویژه در ماه های خشک از دسامبر تا فوریه شناخته شده است. این پارک یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری کنیا به شمار می رود.

تور کنیا
تور کنیا
  1. ذخایر ملی Amboseli
کوه Kilimanjaro، بالاترین قله آفریقا، شامل پارک ملی Amboseli یکی از محبوب ترین پارک های گردشگری کنیاست. نام "آمبوسلا" از کلمه ماسیا گرفته شده که به معنای "گرد و غبار شور" می باشد و یک توضیح مناسب برای شرایط آب وهوایی خشک. اینجا یکی از بهترین مکان های آفریقا و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کنیا برای مشاهده گله های عظیم فیل که نزدیک بهم درحال حرکت هستند، می باشد. دیگر حیوانات که معمولا در پارک دیده می شوند، شامل شیر و یوزپلنگ و همچنین زرافه، پپالا، ایلند، آبشیر، گازلا و بیش از 600 گونه از پرندگان است. عاشقان طبیعت در سفر به کنیا می توانند پنج زیستگاه مختلف را از جمله ریشه های خشک شده دریاچه Amboseli، تالاب های چشمه های گوگرد، ساوانا و جنگل ها را بررسی کنند. یکی از چشم نوازترین و مهیج ترین جاذبه های گردشگری کنیا همینجاست.

kenya-tour
kenya-tour
  1. پارک ملی تساو
Tsavo بزرگ ترین پارک کنیاست که شامل دو بخش Tsavo غرب و Tsavo شرق  می باشد. در مجموع این پارک ها چهار درصد از کل منطقه کشور را شامل می شوند و شامل رودخانه ها، آبشارها، ساوانا، تپه های آتشفشانی، فلات سنگین گدازه ها و تنوع حیاتی حیات وحش می شوند. بزرگراه بین نایروبی و مامباسا، در شرق تساوو مشهور است. برای مشاهده صحنه هایی از غلتیدن فیل های بزرگ و حمام کردن در گرد و غبار قرمز حتما به آنجا سر بزنید. دیگر نقطه مهم این مکان، Yatta Plateau، طولانی ترین جریان گدازه (توده گداخته اتشفشانی) در جهان می باشد. صخره موآندا و شیب های لوگارد که به گودال ها و حوض های پر از تمساح تبدیل شده است. تساو وست مرطوبتر و تنوع آن در مناطق شمالی، با داشتن زیباترین چشم اندازها بیشتر است. نقاط دیدنی اینجا عبارتند از: چشمه های امزیما (Mzima Springs)، مجموعه ای از چشمه های طبیعی با تعداد زیادی تمساح و اسب آبی، چایمو کراتر (Chaimu Crater)، مکانی فوق العاده برای دیدن پرندگان شکاری و منطقه حفاظت شده کرگدن انگولیا (Ngulia Rhino Sanctuary). دیدن حیات وحش این ناحیه به دلیل پوشش گیاهی متراکم تر آن آسان نیست، ولی داشتن چشم اندازهای زیبا این فقدان را جبران می کند.

سامبورو
سامبورو
سامبورو
  1. سامبرو (Samburu)، چشمه های بوفالو (Buffalo Springs) و نواحی حفاظت شده شبا (Shaba Reserves)
در سواحل پوشیده از نخل رود اواسو نیرو (Ewaso Nyro River)، سامبرو (Samburu)، چشمه های بوفالو (Buffalo Springs) و نواحی حفاظت شده شبا (Shaba Reserves) در یک منطقه خشک در شمال دور کنیا قرار دارند. مناطق حفاظت شده ملی شبا، یکی از دو ناحیه ای است که جورج و جو آدامسون شیر ماده Elsa را در آن پرورش دادند که در فیلم "آزاد متولد شده" (Born Free) مشهور شد. حیات وحش در هر سه ناحیه حفاظت شده به آب رود بستگی دارد و بسیاری از گونه ها با شرایط بسیار خشک تطبیق داده می شوند. گونه هایی مثل گورخرهای گروی (Grevy)، شترمرغ های سومالی و گرنوک ها (gerenuk)، بزکوهی گردن درازی که روی دو پای عقبی خود می ایستد تا به شاخه های بالاتر درختان دسترسی پیدا کند. یکی از جذابیت های منطقه ملی حفاظت شده سامبورو، چاههای Sarara Singing هستند. حفره های آبیاری محلی و مکانی که جنگجویان هنگام کشیدن آب برای گاوهایشان، ترانه های سنتی می خوانند. توریست ها در اینجا می توانند مناظری از گربه های بزرگ و سگ های وحشی را نیز ببینند.

تور کنیا
تور کنیا
  1. پارک ملی دریاچه ناکورو (Lake Nakuru National Park)
پارک ملی دریاچه ناکورو در مرکز کنیا و در شهر ناکورو، به دلیل فلامینگوهای صورتی اش مشهور است. این پرنده ها روی دریاچه ناکورا تجمع می کنند. یکی از دریاچه های حاوی سدیم دره ریفت (Rift) است که تقریبا یک سوم از محدوده پارک را تشکیل می دهد. پارک در سال 1961 ثبت شد و بیش از 450 نمونه از پرندگان و دیگر گونه های حیات وحش در آن ثبت شده اند. شیرها، پلنگ ها، گرازها، آهوها، مارهای افعی و کرگدن های سفید بخشی از حیواناتی هستند که توریست ها ممکن است ببینند و مناظر این ناحیه، از مراتع گسترده ای در مرز دریاچه تا صخره ها و زمین های جنگلی متغیر است. این پارک همچنین از بزرگترین جنگل افوربیا (euphorbia candelabrum forest) در آفریقا حفاظت می کند. افوربیا نوعی گیاه جنگلی است. این گیاهان آبدار شاخه بلند، تنها در این ناحیه یافت می شوند. این پارک ملی از زیباترین جاذبه های گردشگری کنیاست.

kenya-tour
kenya-tour
  1. لامو (Lamu)
در سفر به کنیا، جزیره کوچک لامو، جنوب شرقی مومباسا، افسونگری دنیای قدیم را به رخ می کشد. شهر قدیمی لامو (Lamu Old Town)، یکی از مکان های ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو، قدیمی ترین سکونتگاه کنیاست که ریشه های آن به قرن 12 میلادی برمی گردد. تاریخچه غنی تجاری جزیره که در ساختمان ها منعکس شده، با گشت و گذار در خیابان های پرپیچ و خم آن کاملا قابل مشاهده است. ویژگی های معماری دنیای عرب، اروپا و هند کاملا مشخص است. درهای چوبی کنده کاری شده، ساختمان هایی از سنگ های مرجانی، حیاط های پنهان، بالکن ها و تراس های پشت بامی، همه از ویژگی های رایج ساختمان ها هستند. دیدن این مکان در سفر به کنیا مانند سفری در زمان است؛ سفری به گذشته! کشتی ها با سرعت سرسام آوری در بندرگاه ها حرکت می کنند، تعداد بسیار کمی وسیله نقلیه موتوری اینجا وجود دارد و میمون ها همانند قرن های گذشته، همچنان بر خیابان ها حکومت می کنند. بسیاری از جمعیت لامو مسلمان هستند و هم مردان و هم زنان لباس سنتی می پوشند. از جاذبه های جزیره می توان به موزه لامو (Lamu Museum) با نمایش هایی از فرهنگ سواحیلی و تاریخچه ملوانی ناحیه دژ لامو ( Lamu Fort) و Donkey Sanctuary (انجمن حمایت از حیوانات) اشاره کرد. اگر دیدن تمام تاریخ در سفر به کنیا از حوصله بازدیدکنندگان خارج باشد، می توانند روی یکی از سواحل سفید رنگ آفتاب بگیرند یا در یک کافه محلی، قهوه عربی بخورند.

تور کنیا
تور کنیا
  1. دریاچه نایواشا (Naivasha)
دریاچه نایواشا در بالاترین نقطه دره ریفت قرار دارد، آبش در زمان های خشکسالی به شدت کاهش می یابد و بهشتی برای پرنده دوستان به شمار می آید. صنعت رو به رشد پرورش گل و گیاه در این ناحیه بر کیفیت و سطح آب اثر گذاشته است. یکی از بهترین روش ها برای دیدن حیات وحش استفاده از قایق است. بیش از 400 گونه پرنده، شامل عقاب های آفریقایی، در این مکان شناسایی شده اند. کرگدن ها در آب سروصدا می کنند و زرافه ها، گورخرها، بوفالوها و گاوهای کوهی نیز در لبه های دریاچه علف می خورند. نگاهی هم به داخل سایه بان ها بیندازید تا میمون های کلوبوس را ببینید. نزدیک دریاچه نایواشا، ناحیه حفاظت شده Crater Lake Game یک مسیر طبیعی و سرشار از حیات وحش را به تصویر می کشد. دقیقا جنوب دریاچه نایواشا، پارک ملی دروازه جهنم گونه های مختلفی از حیات وحش را در خود جای داده و با داشتن دو کوه آتشفشان خاموش و صخره های سرخ Hell's Gate George فرصت های خوبی برای سنگ نوردی فراهم می کند. مسافران می توانند وارد اقامتگاه Elsamere Conservation Centre در ساحل جنوبی دریاچه نایواشا شوند. خانه سابق Joy Adamson نویسنده کتاب "آزاد متولد شده" و شوهرش، جورج.

kenya-tour
kenya-tour
  1. نایروبی
نایروبی، مرکز کنیا و بزرگ ترین شهر، به خاطر تاریخچه استعماری آن، شهری افسانه ای به شمار می آید. سابقا مرکز آفریقای شرقی بریتانیایی بوده و افرادی را که می آمدند تا ثروت خود را در صنایع قهوه و چای قمار کنند، به خود جذب می کرده است. امروزه، توریست ها می توانند در مکان های تاریخی مشهور شهر و همچنین جاذبه های حیات وحش آن گشت و گذار انجام دهند. موزه ملی نایروبی مکانی برای دیدن نمایشگاه هایی از تاریخ کنیا، طبیعت، فرهنگ و هنر معاصر است. علاقه مندان به گل و گیاه نیز از پارک های گیاه شناسی در زمین های مختلف لذت خواهند برد. یکی دیگر از جاذبه های محبوب توریستی، موزه کارن بلیسن (Karen Blixen Museum) است. محل اقامت نویسنده مشهور دانمارکی و نویسنده کتاب "خارج از آفریقا" که به خاطر نام مستعارش نیز مشهور است: ایزاک دینسن. اگر علاقه مند به دیدن حیات وحش هستید، آن هم بدون اینکه از مرکز شهر دور شوید، پارک ملی نایروبی را ببینید. پناهگاه کرگدن سیاه و خانه ای برای میزبانی دیگر حیوانات آفریقا مانند شیرها، پلنگ ها، بوفالو، گورخر، گوزن های یالدار و یوزپلنگ های وحشی. در طول مرزهای پارک، ناحیه حفاظت شده David Sheldrick Wildlife Trust به عنوان مکانی امن برای دیدن بچه فیل ها به شمار می آید و هیچ سفری به نایروبی کامل نمی شود، مگر اینکه به مرکز زرافه ها نزدیک هتل Giraffe Manor بروید؛ جایی که این موجودات دراز گردن از دست بازدیدکنندگان غذا می خورند. از آنجا که در طول سالیان اخیر آمار جنایت در نایروبی بالا رفته، هنگام سفر به این ناحیه مسافران می بایست حواسشان به همه چیز باشد. هتل زرافه ها یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری کنیا به شمار می آید.

تور کنیا
تور کنیا
  1. مومباسا
مومباسا، دومین شهر بزرگ کنیا، بزرگ ترین بندر و آهن ربایی توریستی و چند فرهنگیست. مهاجران بریتانیایی، پرتغالی، عربی، هندی و آسیایی به این ترکیب فرهنگی غنی اضافه می شوند و تاثیر آن ها در معماری به اندازه تاثیرشان در انواع مختلف غذا مشهود است. مومباسا در واقع جزیره ایست که با جاده ها، پل ها و قایق هایش رشدی سریع و ناگهانی را تجربه می کند. صخره های مرجانی تا 480 کیلومتر ساحل را پوشانده و به خصوص در پارک ملی مارین مومباسا (Mombasa Marine) و اطراف جزیره واسینی (Wasini Islan) موقعیت های خوبی برای غواصی و شیرجه فراهم می کنند. تماشای دلفین ها و ماهیگیری در اعماق دریا نیز از جمله سرگرمی های محبوب مسافران هستند و از جاذبه های گردشگری کنیا به شمار می آیند. عشق تاریخ ها نیز از جستجوی قلعه مسیح (Fort Jesus) و شهر قدیمی (Old Town) متعلق به قرن 16 میلادی با خیابان های باریک، سکونتگاه های سواحیلی باستانی، فروشگاه ها و مغازه های فروش سوغاتی لذت می برند. ساحل شمالی مومباسا با جاذبه هایی مثل ماشین های مسابقه ای مومباسا، سینماها، ورزشگاه ها و تعداد زیادی رستوران پر شده است. عشق ساحل ها هم چندین ساحل ارزشمند در نزدیکی آن پیدا می کنند. در شمال شهر، سواحل نیالی و بامبوری و در جنوب مومباسا، سواحل سفید شلی، تیوی و دیانی مورد علاقه گردشگران هستند.

kenya-tour
kenya-tour
موزه مالیندی
  1. مالیندی
در سفر به کنیا، مالیندی تفرجگاهی محبوب با گردشگران اروپایی در شمال مومباسا و در ساحل کنیاست و به عنوان مرکزی برای ترکیب فرهنگ ها، غذاها و ورزش ها به شمار می رود؛ ضمن اینکه تاریخچه تجاری غنی آن نیز قابل تقدیر است. مالیندی، نیمی شهر قدیمی تاریخی و نیمی پاتوق توریستی مدرن، جاییست که مسافران در ساحل های سفید واتامو (Watamu Beach) آفتاب می گیرند، از صخره های مرجانی مالیندی (Malindi) و پارک های ملی مارین واتامو (Watamu Marine National Parks) شیرجه می زنند و کمی از تاریخ سواحیلی را در شهر تاریخی یاد می گیرند؛ شهری که ریشه های آن به قرن 12 میلادی باز می گردد. اینجا، توریست ها می توانند مسجد جامی، دو مقبره ستونی از قرن 14 و کلیسای سنت فرانسیس زاویر، یکی از قدیمی ترین کلیساهای آفریقای شرقی را ببینند. واسکو دی گاما کراس (Vasco De Gama Cross) یکی از قدیمی ترین آثار باستانی آفریقا روی دماغه بلندی قرار دارد. در خانه سابق یکی از تجار هندی، موزه مالیندی (Malindi Museum) نمایشگاههایی از این بنا و نمایشگاههایی به عنوان مرکز اطلاعات دارد. دیگر جاذبه محبوب توریستی در سفر به کنیا و در این ناحیه، مرکز نگهداری و توانبخشی کنیا (Falconry of Kenya)، مرکزی برای نگهداری از پرندگان بیمار و زخمیست. در حدود 30 کیلومتری شمال شرقی مالیندی، دره Marafa Depression، با نام های دیگری مثل آشپزخانه جهنم یا نیاری، مجموعه ای از دره های ساخته شده با باد و باران است.

تور کنیا
تور کنیا
  1. کوه پارک ملی کنیا
در ارتفاعات مرکزی (Central Highlands) و شرق دره ریفت، کوه پارک ملی کنیا، یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، در ارتفاع 5,199 متری، بلندترین کوه کشور را در برمی گیرد و نمایی بی نظیر از برف استوایی را فراهم می کند. کوه کنیا که از یک سری فوران آتشفشانی شکل گرفته، در واقع دارای سه قله پوشیده از یخ است. بلندترین آن ها باتین (Batian) است، ولی دومین آن ها یعنی نیلون (Neilon) برای صخره نوردی سخت تر است. کم ارتفاع ترین قله، لنانا (Lenana)، راحت ترین قله برای صخره نوردی است، اما هوای غیرقابل پیش بینی آن ممکن است که چالش های خاصی را به وجود آورد. چشم اندازهای این ناحیه از یخچال ها، دریاچه ها و چشمه های معدنی تا جنگل آلپی و نواحی متراکم از بامبو متغیر است. تنوع گیاهان و جانوران این ناحیه فرصت های بی نظیری برای مسافرت فراهم می کند. در میان حیات وحش این ناحیه، گردشگران می توانند میمون های کلوبوس سیاه و سفید، بوفالوها، فیل ها، درختان هیراکس، پلنگ ها و کفتارها را ببینند. کلوب مسافرتی کوه کنیا (Mount Kenya Safari Club)، یک ناحیه آرام و لوکس در تپه های دامنه کوه با ماهی قزل آلا، گلف و تنیس است.

kenya-tour
kenya-tour
  1. پارک ملی دروازه جهنم ( Hell's Gate National Park)
پارک ملی دروازه جهنم یکی از معدود پارکهای کنیاست که امکان چادر زدن در آن مهیاست، به گردشگران اجازه گشت و گذار با پای پیاده یا دوچرخه را می دهد و نقطه ای فوق العاده برای سنگ نوردان می باشد. پارک دروازه جهنم با داشتن آتشفشان های خاموش، صخره های سرخ Hell's Gate Gorge، غارهای ابسیدیان (Obsidian) و ستون نوک تیزی از سنگ معروف به برج فیشر (Fischer's Tower)، موقعیت های خوبی برای صخره نوردی و پیاده روی در سفر به کنیا فراهم می کند. این منطقه ویژگی های دیگری نیز دارد که با حرارت مرکزی کره زمین در ارتباطند: ویژگی هایی مانند چشمه های آب گرم و آبفشان های طبیعی که بخار را از طریق منافذ داخل پوسته زمین منتشر می کنند. همچنین این پارک یک تنوع گسترده از حیات وحش شامل پلنگ، بابون (نوعی میمون عربی-آفریقایی)، بز کوهی، گاو کوهی، شترمرغ، گوزن و بیش از 100 نوع از پرندگان از جمله عقاب ها و مناطق تولید مثل کرکس ها را در برمی گیرد. نیروگاه Olkaria Geothermal، اولین نیروگاه در نوع خودش در آفریقا، در پارک ملی ورودی جهنم قرار دارد و از آب گرم شده زیر زمین، انرژی تولید می کند. در سفر به کنیا مرکز فرهنگی Oloor Karia Maasai داخل پارک، به همراه چاه های Maasai Singin، رقص و نمایش های ساخت جواهر، ارزش یک بار دیدن را دارند.

 
نظر خود را درباره «تور کنیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور کنیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.