زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یکی از...
معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول
معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و تاریخچه دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و آدرس سایت دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با نام قبلی مجتمع آموزش عالی جندی‌شاپور، دانشگاه صنعتی در شمال شهرستان دزفول است.

این مجتمع آموزشی که تأسیس آن از سال 1351 هجری خورشیدی آغاز شد، از سال 1358 و در چهار زمینهٔ مهندسی، علوم، کشاورزی و پزشکی دانشجو پذیرفت. در سال 1388 این مجتمع به دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور درفول ارتقا داده شد.

دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در حال حاضر دارای 16 گرایش فنی است که در این دانشگاه تدریس می‌شود و بیش از دو هزار دانشجو در آن مشغول به‌تحصیل هستند. در این دانشگاه، دانشجویان در رشته‌های مهندسی شیمی (گرایش صنایع غذایی)، مهندسی مکانیک (گرایش حرارت و سیالات و طراحی جامدات)، مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار)، مهندسی برق (الکترونیک، قدرت و کنترل)، مهندسی عمران (سازه، آب و نقشه‌برداری)، مهندسی معماری، ریاضی (ریاضیات و کاربردها)، شیمی (آفت‌کش)، مرمت و احیای بناهای تاریخی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)، مهندسی عمران (رودخانه) و مهندسی معماری تحصیل می‌کنند. با توجه به‌چارت مصوب دانشگاه بزودی این دانشگاه اقدام به‌پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد کرد.

در تاریخ 15/2/1351 دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با خرید قطعه زمینی به مساحت 5/126 هکتار از اراضی شمال دزفول به‌منظور تأسیس دانشکدهٔ کشاورزی، پروژهٔ ایجاد شاخهٔ شمالی را آغاز کرد.

در سال 1355 چارت سازمانی دانشکده به‌تصویب رسید و چهار دانشکدهٔ مهندسی، علوم، کشاورزی و پزشکی در دستور کار توسعهٔ شاخهٔ شمالی قرار گرفت. در سال 1356 ساخت بیمارستان 500 تخت‌خوابی دکتر گنجویان به‌عنوان دانشکدهٔ پزشکی آغاز شد و در همان سال قطعه‌زمینی نیز به مساحت 18 هکتار برای تأسیس ساختمان‌های اداری و آموزشی از طرف سازمان آب و برق خوزستان به‌دانشکده واگذار گردید.

شروع به‌کار دانشکده به‌علت تقارن با انقلاب اسلامی مردم ایران تا سال 1358 به‌تعویق افتاد. در این سال قطعهٔ زمین دیگری نیز به مساحت 14 هکتار در اختیار دانشکده قرار گرفت. در این سال دانشکده دارای یازده نفر عضو هیئت علمی بود که متأسفانه مجدداً پیش از پذیرش دانشجو، جنگ ایران و عراق مانع شروع به‌کار دانشکده شد و این وضعیت تا پایان جنگ ادامه داشت. هیئت علمی مذکور نیز در این شرایط پراکنده و اکثراً در دانشگاه اهواز مشغول به‌تدریس شدند. در طول دوران دفاع مقدس، کلیهٔ امکانات شاخهٔ شمالی در اختیار رزمندگان اسلام قرار داشت و ساختمان اصلی آن به‌عنوان ستاد تخلیهٔ شهدا و مجروحین مورد استفاده قرار گرفت.

فعالیت آموزشی شاخهٔ شمالی از سال 67 با پذیرش دانشجو در رشتهٔ کاردانی کارهای عمومی ساختمان شروع شد و در سال 1371، رشتهٔ کاردانی ماشین‌آلات مکانیک به‌عنوان دومین رشتهٔ دانشکده شروع به‌کار کرد. در سال 71 وزیر وقت آموزش عالی (دکتر معین) در محل دانشکده حضور یافتند و برنامهٔ توسعهٔ شاخهٔ شمالی را با قول مساعد مسؤولین استانی و شهرستانی تصویب کردند.

در سال 74 مجوز رشته‌های کاردانی معماری و کارشناسی عمران - عمران و کارشناسی عمران - آب اخذ گردید و بلافاصله پذیرش دانشجو صورت گرفت. در سال 1376، اعتبار 12 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی برای احداث ساختمان دانشکدهٔ مهندسی با زیربنای 8800 متر مربع تصویب شد و از آغاز سال 78 عملیات ساختمانی شروع شد و فاز اول آن که بالغ بر 4000 متر مربع است، آمادهٔ تحویل می‌باشد.

بین سالهای 76 تا 82 دانشکده بیشتر به‌دنبال تجهیز دانشکده از قبیل امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، رایانه و کتابخانه بوده‌است و در این زمینه به توفیقات قابل توجهی نائل شده‌است. همچنین جذب استاد و ایجاد امکان برای ادامهٔ تحصیل اساتید موجود از اولویت‌های کاری دانشکده بوده‌است. از مهرماه سال 80، پذیرش دانشجوی معماری در مقطع کارشناسی ناپیوسته آغاز شد. تیرماه 1380 وزیر فرهنگ و آموزش عالی، دکتر معین، با اختصاص ردیف مستقل بودجه برای شاخهٔ شمالی موافقت کردند که نهایتاً سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با این امر موافقت نمود و از آغاز سال 1381 این امر متحقق گشت و به‌دنبال آن از آغاز سال 82 کلیهٔ اعتبارات امور دانشجوئی و دو بخش از اعتبارات عمرانی (تعمیرات اساسی و تجهیزات) نیز مستقل گشت. اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات و مقطع کارشناسی ناپیوستهٔ عمران و کارشناسی الکترونیک و کارشناسی شیمی نیز باعث شروع به‌کار این دو رشته از مهر 82 شد؛ و در سال 1389 دفتر گسترش وزارت علوم با پذیرش کارشناسی ارشد رشته‌های عمران گرایش رودخانه و مکانیک گرایش تبدیل انرژی موافقت کردند.

تبدیل دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به دانشگاه

این مجتمع آموزشی در سال 1388 از مجتمع آموزش عالی جندی‌شاپور به دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول ارتقا یافت و هم‌اکنون در این دانشگاه 11 گرایش فنی تدریس می‌شود و بیش از دو هزار دانشجو در آن مشغول به‌تحصیل هستند. همچنین درراستای گسترش دانشگاه حدوداً 80 هکتار از اراضی مورد نیاز دانشگاه، به‌آن واگذار شد.

سایت دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

www.jsu.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.