زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی جان سینا

بیوگرافی جان سینا

جان فلیکس اَنتونی سینا (John Felix Anthony Cena) زاده 23 آوریل 1977 کشتی‌گیر حرفه‌ای پاره‌وقت و بازیگر آمریکایی است.
نام جان فلیکس
نام خانوادگی اَنتونی سینا
محل تولد نیوباری غربی، ماساچوست، ایالات متحده
تاریخ تولد 23 آوریل 1977
حرفه کاری کشتی‌گیر حرفه‌ای، بازیگر

درباره جان سینا

جان فلیکس اَنتونی سینا (John Felix Anthony Cena) زاده 23 آوریل 1977 کشتی‌گیر حرفه‌ای پاره‌وقت و بازیگر آمریکایی است. او با کمپانی دبلیودبلیوئی قراردادی نیمه‌وقت دارد و اکنون بیشتر به بازیگری مشغول است و به صورت پاره‌وقت کشتی می‌گیرد. او به‌عنوان یکی از بزرگترین کشتی گیران حرفه‌ای تمام دوران شناخته می‌شود. او از لحاظ بیشترین قهرمانی جهان در تاریخ کشتی حرفه‌ای با ریک فلر برابر است. او یک برادر بزرگتر و سه برادر کوچکتر از خود دارد و پیرو دین مسیحیت کاتولیک می باشد، همچنین پدرش ایتالیایی و مادرش فرانسوی الاصل می باشد.

جان سینا درحالی که در فیلم خود در سال 2009 به اسم 12 Rounds در حال بازی بود اعلام کرد که او با دوست سابق دبیرستان خود الیزابت هوبردو نامزد کرده ‌است، آن‌ها در 11 ژوئیه سال 2009 ازدواج کردند. در 1 مه سال 2012 سینا درخواست طلاق داد که در 18 ژوئیه جدا شدند. در سال 2012 جان سینا با یک کشتی‌گیر زن به اسم نیکی بلا وارد رابطه شد، جان سینا پس از 5 سال رابطه با نیکی بلا در 2 آوریل 2017 در رویداد رسلمنیا 33 از نیکی بلا خواستگاری کرد، جان و نیکی در آوریل 2018 به رابطه خودشان پایان دادند، آن‌ها فقط چند هفته قبل عروسی خودشان جدا شدند که قرار بود در تاریخ 5 می 2018 ازدواج کنند، دلیل جدایی نیکی و سینا طبق برنامه ریالیتی شو توتال بلاز این بود که نیکی نمی‌دانست این ازدواج کار درستی است یا نه و از عروسی زده شد.

ازدواج جان سینا با شهرزاد شریعت زاده

عکس جان سینا با شهرزاد شریعت زاده
عکس جان سینا و شهرزاد شریعت زاده

جان سینا در 12 اکتبر 2020 با نامزد ایرانی خود «شهرزاد شریعت‌زاده»، طی یک مراسم خصوصی در تمپا، فلوریدا ازدواج کرد. شهرزاد شریعت زاده (Shay Shariatzadeh) دارای اصالتی ایرانی می باشد. او در شهر ونکوور کانادا به دنیا آمده است و یک برادر کوچک تر از خود دارد.

شروع کشتی کج جان سینا

 جان سینا
جان سینا

او در سال 1998 به کالیفرنیا رفت، جایی که او حرفه بدنسازی را به عنوان یک شغل دنبال کرد، درست قبل از آنکه در سال 1999 سمت کشتی حرفه‌ای برود. زمانی که او شروع به کار در کمپانی محلی Ultimate Pro Wrestling کرد، سینا خیلی سریع مورد توجه کمپانی World Wrestling Federation (اکنون به اسم WWE) قرار گرفت و با این کمپانی قرارداد امضاء کرد و در ابتدا به بخش (OVW) انتقال یافت.

سینا در دبلیودبلیوای بعد از آنکه شخصیت رپری خودش را به دست آورد که بسیار بد دهن و حاضر جواب بود معروف شد. او اولین کمربندی که در دبلیودبلیوای گرفت کمربند یونایتد استیس بود که در سال 2004 آن را بدست آورد. سال بعد سینا برای اولین بار قهرمان کمربند دبلیودبلیوای شد، پس از آن گیمیک و شخصیت جان سینا مثل «سوپر من» و یک شخصیت قهرمانانه می‌شود و بدین ترتیب جان سینا به چهره اول کمپانی تبدیل می‌شود. جان سینا 5 بار در پی پر ویو بزرگ دبلیودبلیوای که رسلمینیا است به عنوان چهره اصلی و پرچم دار کمپانی وارد شد.

جان سینا همچنین قهرمانی‌های متفاوت زیادی در دوره کشتی حرفه‌ای خود به دست آورده، از جمله 5 قهرمانی کمربند یونایتد استیس، چهار قهرمانی کمربند تگ تیم، و رکورد بزرگ او قهرمانی 16 دوره جهان، او همچنین دو بار قهرمان مسابقات رویال رامبل شده، و یک بار برنده مسابقه مانی این د بنک شده و صاحب چمدان این مسابقه شده، اگرچه او یکی از بزرگترین کشتی گیران تمام تاریخ از سوی بسیاری از بزرگان و هم دوره ای‌های خود معرفی شده، اما سینا از سوی بعضی از هواداران مورد انتقاد قرار گرفته. البته باز هم یک شخصیت معروف و قابل احترام است.

بازیگری جان سینا

بازیگری جان سینا
بازیگری جان سینا

جان سینا همچنین در فیلم‌هایی مثل The Marine در سال 2006، 12 Rounds در سال 2009، Trainwreck سال 2015، Ferdinand سال 2017، Blockers سال 2018، و همچنین فیلم بامبلبی سال 2018 بازی کرده و نقش‌های برجسته ای ایفا کرده است.

عکس های جان سینا

جان سینا
جان سینا
جان سینا و همسرش
بیوگرافی جان سینا
جان سینا در رینگ کشتی کج
جان سینا در رینگ کشتی کج
نظر خود را درباره «بیوگرافی جان سینا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جان سینا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.