زمان مطالعه: 1 دقیقه
غذای ژاپنی‌ها

غذای ژاپنی‌ها

مردم ژاپن از سبزیجات استفاده فراوان می‌کنند به طوری که خوردن سوپ سبزیجات یا سالاد برای صبحانه امر غیرعادی نیست.

غذای ژاپنی‌ها در جهان بسیار معروف است. همه مردم دنیا هم سعی می‌کنند که از سالم‌ترین مواد غذایی استفاده کنند تا تندرست باشند و به مرور زمان، به بیماری‌های گوناگون مبتلا نشوند. در ادامه‌ی این پست نکات تغذیه آسمونی با ما همراه باشید تا با سالم‌ترین رژیم غذایی جهان آشنا شوید.

ژاپنی‌ها اغلب مصرف آن چه را برای سلامت مفید است بر آن چه دوست دارند ترجیح می‌دهند. اما آنها چه نوع غذاهایی را برای سلامت خود استفاده می‌کنند؟

غذای ژاپنی ها ؛ سالم ترین رژیم غذایی جهان
غذای ژاپنی

ماهی

در این کشور مصرف ماهی که منبع عالی اسید چرب امگا 3 است، بسیار بالا می‌باشد. غذای سوشی در جهان بسیار پرطرفدار است.

مصرف کم گوشت قرمز

با مصرف بالای ماهی دیگر در برنامه غذایی ژاپنی‌ها جایی برای مصرف گوشت قرمز باقی نمی‌ماند. گوشت قرمز دارای چربی‌های اشباع شده است که در صورت مصرف بیش از حد سرخرگ ها را مسدود می‌کند و باعث چاقی مفرط و بیماری قلبی می‌شود.

فرآورده‌های سویا

فرآورده‌های سویا نیز مانند ماهی در ژاپن طرفداران زیادی دارد. فرآورده‌های سویا کاهش دهنده بیماری قلبی و فشار خون است و ماده اصلی برنامه غذایی ژاپنی ها محسوب می‌شود. سویا در پایین آوردن کلسترول موثر است.

مصرف برنج

مصرف برنج ژاپنی‌ها بسیار بالاست به طوری که تقریبا با هر وعده غذایی از جمله صبحانه به میزان کم سرو می‌شود. از برنج به عنوان کربوهیدرات کم چرب استفاده می‌شود. البته توصیه می‌شود به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده شود تا مواد مغذی بیشتری به بدن برسد.

نودل سالم

نودل (ماکارونی، رشته) نیز بخشی از غذاهای اصلی ژاپنی ها را تشکیل می دهد. این نودل ها که از آرد گندم و گندم سیاه تهیه می‌شود، برای سیستم گوارشی مفید است. این نودل ها که فاقد آرد سفید است، سرشار از فیبر است. مصرف نودل به بدن در دفع کلسترول و تحریک روده کمک می‌کند.

مصرف بالای سبزیجات

رژیم غذایی ژاپنی‌ها سرشار از کلم برگ، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، شاهی و... است. این گیاهان که سرشار از ویتامین C و فیبر است، خاصیت ضدسرطانی دارند. مردم ژاپن برای حفظ ماده مغذی، سبزیجات را به صورت بخارپز مصرف می‌کنند.

چای سبز

میزان نوشیدن چای سبز در این کشور بالاست. چای سبز تنظیم کننده فشار خون، کاهش دهنده قندخون، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، کاهش دهنده کلسترول و کند کننده روند پیری است و از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

دسرهای سالم

اگر چه ژاپنی‌ها از خوردن دسرهایی مانند بستنی یا کیک لذت می برند اما برای دسر، میوه فصل را ترجیح می‌دهند.

مصرف کم وعده های غذایی

پرس های غذا در ژاپن بسیار کمتر از کشورهای غربی است و در نتیجه از پرخوری پرهیز می‌کنند.

نظر خود را درباره «غذای ژاپنی‌ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره غذای ژاپنی‌ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.