زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی

آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی

یکی از عجیب ترین و گاهی ترسناک ترین اتفاق هایی که احتمال دارد برای گوشی هوشمند یا تبلتتان پیش بیاید، این است...
یکی از عجیب ترین و گاهی ترسناک ترین اتفاق هایی که احتمال دارد برای گوشی هوشمند یا تبلتتان پیش بیاید، این است که به صورت ناگهانی تاچ صفحه نمایش گوشی از کار بیافتد.

البته گاهی اوقات اتفاقی می افتد که خودمان کاملا آمادگی خراب شدن تاچ گوشی را پیدا می کنیم! افتادن گوشی روی زمین یا ضربه دیدن صفحه نمایش گوشی به هر شکل و حالت از اصلی ترین دلایل خراب شدن تاچ موبایل است. پیشنهاد می شود تا جای امکان با خرید گلس گوشی و استفاده از انواع گارد از چنین اتفاق هایی جلوگیری کنید.

اما در مواقعی ممکن است صفحه نمایش گوشی بدون هیچ دلیل خاص و بدون اینکه دچار ضربه شود، از کار بیوفتد. منشا شکل گیری این مشکل می تواند مشکلات نرم افزاری، به روز رسانی های اخیر گوشی یا موارد مشابه باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به راه حل های مناسب برای رایج ترین دلایلی که مسبب کار نکردن تاچ گوشی هستند، بپردازیم.

 

آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی
آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی


 

1. گوشی موبایل را ری استارت کنید

اگر فعالیت های گوشی به طور ناگهانی متوقف شدند و هیچ کاری نتوانستید با گوشیتان انجام دهید، در مرحله اول باید گوشی را ری استارت کنید. بسیاری از مواقع راه اندازی مجدد گوشی، راه حل اساسی این مشکل است. پیشنهاد می شود هر بار که با مشکل کار نکردن تاچ گوشی مواجه شدید، قبل از هر اقدامی یکبار موبایلتان را خاموش روشن کنید.

این احتمال وجود دارد که اختلال های به وجود آمده در یک برنامه، دلیل کار نکردن تاچ گوشی باشد و در نهایت منجر به هنگ کردن موبایل شما شده است. به همین دلیل نمی توان از همان اول فکر کنیم که یک مشکل اساسی به وجود آمده و حالا خرج بسیار زیادی رو دستتان گذاشته شده است! از آنجایی که قیمت لوازم جانبی موبایل و قطعات گوشی کمی گران شده است، این نگرانی برای همه افراد پیش می آید.

اگر از گوشی های اتمی استفاده نمی کنید و باتری گوشیتان قابلیت جدا شدن را دارد، بهتر است یکبار باتری گوشی را خارج کنید سپس آن را جا بزنید.

2. ممکن است همه چیز زیر سر برنامه های جدید باشد!

برخی از اپلیکیشن ها هستند که ظاهرا کاربرد بسیار خوبی دارند اما در حقیقت تاثیرات مخربی را روی عملکرد استاندارد موبایل به جا می گذارند. در نتیجه ممکن است بعد از مدتی استفاده از این برنامه ها باعث هنگ کردن گوشی موبایل و یا حتی از کار افتادن تاچ صفحه نمایش شود.

به طور مثال برنامه هایی که مخصوص مصرف باتری هستند یا به کمک آن ها می توان نور صفحه نمایش را کمک کرد، از دسته برنامه هایی هستند که به شدت پتانسیل مخرب بودن را دارند. البته که برنامه های دیگر هم می توانند باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شوند. این موضوع فقط مرتبط با برنامه های مخصوص صفحه نمایش نیست. پیشنهاد می شود برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید و شک دارید که همه ی خراب کاری ها زیر سر آنها باشد، را پاک کنید.

 

janebi
janebi


 

دو راه حل ساده تر که یک قدم عقب تر از حذف برنامه هستند!

اگر تعداد برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید زیاد است و نمی دانید که کدام برنامه باید حذف شود، دو راه ساده تر به شما پیشنهاد میکنیم:
  • به جای حذف کامل برنامه از روی گوشی، می توانید برنامه را برای مدت زمان مشخصی غیر فعال کنید. در صورتی که مشکلات مربوط به تاچ صفحه نمایش در آن بازه زمانی حل شد، بدانید که منشا اختلالات مربوط به تاچ گوشی را به درستی شناسایی کرده اید!
  • گوشی را در حالت Safe Mode اجرا کنید. برای فعال کردن حالت سیف مود، دکمه پاور گوشی را چند لحظه نگه دارید، سپس از بین گزینه های ظاهر شده، گزینه Power Off را به مدت چند ثانیه نگه دارید. در این قسمت گزینه Safe Mode روی صفحه نمایش گوشی دیده می شود. اکنون Ok را انتخاب کنید.
(در حالت سیف مود، گوشی بدون در نظر گرفتن تمامی اطلاعات و برنامه های نصب شده کار می کند.) اگر بعد از اجرای گوشی در حالت سیف مود، تاچ صفحه نمایش به حالت عادی بازگشت و مشکلی نداشت، مطمئن شوید که مشکلات اخیر تاچ و ال سی دی مربوط به برنامه های نصب شده است.

3.احتمال پر شدن حافظه گوشی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات هم پر بودن حافظه گوشی می تواند دلیل از کار افتادن تاچ صفحه نمایش باشد!  بنابراین پیشنهاد می شود برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی حافظه آن را تا جای امکان خالی کنید. همچنین فایل های ویروسی موجود در حافظه هم می تواند یکی از دلایل این مشکل باشد.

توصیه می شود بعد از خالی کردن حافظه گوشی، سیم کارت و همچنین کارت حافظه را از دستگاه خارج کنید. سپس عملکرد تاچ را تست کنید. اگر این بار هم تلاش هایتان بی نتیجه بماند، باید از یک متخصص تعمیر موبایل کمک بگیرید.

 

آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی
آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی


 

تعمیرات مشکلات سخت افزاری تاچ و LCD گوشی

در صورتی که راهکار های پیشنهادی را امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید باید به سالم بودن تاچ و ال سی دی گوشی شک کنید! بهتر است در این مرحله به یکی از مراکز معتبر تعمیر گوشی موبایل مراجعه کنید. با توجه به مدل گوشی، هزینه تعمیرات صفحه نمایش متفاوت است. اما اگر دلیل مشکلات تاچ گوشی، ضربه دیدن موبایل باشد ممکن است قسمت های دیگر نیز آسیب دیده باشند.

پیشنهاد می شود بعد از تعمیر موبایل، حتما به خرید یک کاور گوشی با کیفیت بپردازید تا از وقوع چنین مشکلاتی که اثر ضربه دیدن پیش می آید جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی جانبی از مراکز معتبر فعال در زمینه لوازم جانبی گوشی است که بهترین و باکیفیت ترین قاب های گوشی را با تخفیف های ویژه به فروش می رساند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.