زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی جی کی رولینگ

بیوگرافی جی کی رولینگ

جی کی رولینگ، یک روز پس از گوش سپردن به یکی از کنسرت‌های چایکوفسکی نوشتن را آغاز کرد.

جی کی رولینگ-j-k rowling
جی کی رولینگ-j-k rowling

جی کی رولینگ-j-k rowling جی. کی. رولینگ ، نویسنده مجموعه کتاب های داستان هری پاتر می باشد . بیوگرافی این نویسنده انگلیسی و جدیدترین خبرهای او را در ادامه ببینید.

فیلم جدید جی کی رولینگ
فیلم جدید جی کی رولینگ

فیلم جدید جی کی رولینگ جی کی رولینگ در تاریخ 5 سپتامبر 2019 ، توییتی در مورد هری پاتر در "Cursed Child" پست کرد که نشان می دهد احتمال دارد فیلم بخش آخر کتاب های این نویسنده هم ساخته شود. "گاهی تاریکی از مکان هایی می آید که انتظارش را نداری." بسیاری از رسانه ها منتظر خبر تکمیلی از زبان خود او هستند.

بیوگرافی جی کی رولینگ
بیوگرافی جی کی رولینگ

بیوگرافی جی کی رولینگ

جوآن جو رولینگ 31 ژوئیه 1965 با نام‌های هنری جی. کی. رولینگ و رابرت گالبریت نویسنده مجموعه کتاب‌های داستان هری پاتر است. رولینگ سال 1965 در شهر ییت نزدیک بریستول انگلستان متولد شد.

او در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. رولینگ درسال 1990 هنگامی که در انتظار یک قطار که تأخیر داشت، بود که ایدهٔ هری پاتر و مدرسهٔ جادوگری در ذهنش شکل گرفت و سه سال بعد در زمانی که از همسر روزنامه‌نگار پرتغالی‌اش جدا شده‌ بود و در حالی که همراه دخترش - جسیکا - که حاصل ازدواج نافرجامش بود نوشتن داستان را شروع کرده‌بود. داستان‌های هری پاتر پس از شهرت جهانی، جوایزی متعدد را از آن خود کرد.

این مجموعهٔ داستانی به 65 زبان و به طور تقریبی در 400 میلیون نسخه منتشر شده‌است.

کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال 2007 فهرست ثروتمندان ساندی تایمز میزان ثروت رولینگ را به 454 میلیون پوند (1٫07 میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده 13 جدول قرار داد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال 2007 معرفی کرد.

بیوگرافی جی کی رولینگ
بیوگرافی جی کی رولینگ

زندگی جی کی رولینگ

با توجه به مقاله چاپ شده در روزنامه گاردین برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی به پورتو پرتغال مهاجرت کرد. او یک روز پس از گوش سپردن به یکی از کنسرت‌های چایکوفسکی نوشتن را آغاز کرد. پس از گذر هجده ماه (16 اکتبر 1992) زندگی در پورتو او با روزنامه‌نگار پرتغالی به نام ژورگه آرانتس ازدواج کرد و کمتر از یک سال دختر آنها به نام جسیکا به دنیا آمد. رولینگ پیش‌تر در زمان بارداری یک بار دچار سقط خودبه‌خودی شده‌بود که با این وجود در 17 نوامبر 1993 از همسر پرتغالی خود جدا شد. مدتی پس از این جدایی او به همراه دخترش کوچکش به ادینبرو اسکاتلند مهاجرت کرد. هفت سال پس از فارغ‌التحصیلی، او خود را یک شکست خورده واقعی می‌دانست، او با داشتن دختری هفت ساله، هم در ازدواجش ناکام شده‌ بود و هم بدون شغل بود؛ پس او تمرکز خود بر روی نویسندگی را بیشتر کرد مدتی نیز او در درمانگاه افسردگی به علت افسردگی و اقدام به خودکشی ناموفق بستری بود. خلق موجودی به نام دیوانه ساز در مجموعه داستان‌های هری پاتر برگرفته از همین دوره از زندگی رولینگ است.

j-k-rowling
j-k-rowling

تمام داستانهای کوتاه و بلند جی کی رولینگ : هری پاتر و سنگ جادو (26 ژوئن 1997) هری پاتر و تالار اسرار (2 ژوئیه 1998) هری پاتر و زندانی آزکابان (8 ژوئیه 1998) هری پاتر و جام آتش (8 ژوئیه 1999) هری پاتر و محفل ققنوس (21 ژوئن 2003) هری پاتر و شاهزاده دورگه (16 ژوئیه 2005) هری پاتر و یادگاران مرگ (21 ژوئیه 2007) جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (مکمل مجموعه هری پاتر) (1 مارس 2001) کوییدیچ در گذر زمان (مکمل کتاب هری پاتر) (1 مارس 2001) قصه‌های بیدل نقال (4 دسامبر 2008) هری پاتر و فرزند نفرین‌شده (طرح کلی داستان) (نمایشنامه‌ای نوشتهٔ جک تورن) (31 ژوئیه 2016) راهنمای ناکامل و نامعتبر هاگوارتز (6 سپتامبر 2016) داستان‌های کوتاهی از قدرت، سیاست و اشباح مزاحم در هاگوارتز (6 سپتامبر 2016) داستان‌های کوتاهی از قهرمانی‌ها، سخت‌کوشی‌ها و سرگرمی‌های خطرناک در هاگوارتز (6 سپتامبر 2016) جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (فیلمنامه) (19 مارس 2016) پیش درآمد هری پاتر (ژوئیه 2008) تجدید دیدار ارتش دامبلدور در مسابقهٔ نهایی جام جهانی کویییدیچ (ژوئن 2014) خلاء موقت (27 سپتامبر 2012) آوای فاخته (با نام مستعار روبرت گالبریث) (18 آوریل 2013) کرم ابریشم (با نام مستعار روبرت گالبریث) (19 ژوئن 2014) ردپای شیطان (با نام مستعار روبرت گالبریث) (20 اکتبر 2015) سفید کشنده (با نام مستعار روبرت گالبریث) (در آینده)

بیوگرافی جی کی رولینگ
بیوگرافی جی کی رولینگ

j-k-rowling
j-k-rowling

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جی کی رولینگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جی کی رولینگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.