زمان مطالعه: 6 دقیقه
گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

اگر قصد دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن را دارید این بخش آسمونی را حتما دنبال نمایید چرا که به...
گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن
گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن


اگر قصد دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن را دارید این بخش آسمونی را حتما دنبال نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنایع و معادن و تاریخچه و وظایف دانشگاه صنایع و معادن می پردازیم.

آشنایی با دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

در عصر حاضر علم و تکنولوژی جایگاه خاصی در توسعه دارد. پایداری در توسعه از مهمترین شاخص های توسعه ای هر کشوری در هر عرصه و حوزه به شمار می آید که لازمه آن آگاهی و دانایی می باشد، که با دانش حاصل می گردد. کشورهای پیشرفته، اقتصاد مبتنی بر دانش را پایه توسعه خود قرار داده، و از این طریق به ذخیره سازی منابع پرداخته اند. با نگاهی به دوران های توسعه ای در جهان مشاهده می کنیم که از عصر کشاورزی تا کنون که عصر اطلاعات و ارتباطات است اتفاقات گوناگونی رخ داده است. اما در این تغییر و تحولات آنچه که با تقویت و توسعه آن، دوران های مختلف اشاره شده شکل می گیرد، تکنولوژی است. با توسعه تکنولوژی و سرمایه گذاری در آن، کشورهای پیشرو با نوآوری به خلق دوره های مختلف توسعه ای و پیشگامی در اقتصاد جهانی دست می زنند. کشورهای دنباله رو نیز به سرعت با تغییرات همسو می گردند و با انعطاف پذیری خوبی که دارند سعی در توسعه زمینه های جدید می نمایند. در این مسیر تحولی، "تولید بر اساس نیاز" جایگزین "تولید بر اساس توانمندی" شده است. در حال حاضر نیازها و سلایق بازار به تولید جهت می دهد. تولید نیز بر اساس آن، متقاضی تکنولوژی و دانش می شود. بنابراین تکنولوژی و دانشی که منبعث از نیاز صنعت باشد می تواند کاربرد توسعه یافته ای یابد.

با تهیه و ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله کشور از سوی مقام معظم رهبری، هدف گذاری صحیحی برای کشور انجام شده است. معظم له هدف تولید ثروت بر پایه دانش و تکنولوژی را جایگزین نفت نموده اند و این هدف گذاری با ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله عینیت یافت و تاکنون همواره بر آن عنایت و تاکید داشته اند. در چنین فضایی هرقدر به توسعه تکنولوژیکی هدفمند در کشور پرداخته شود باز هم جای کار بسیاری وجود دارد. چرا که برخی از جنبه های توسعه ای را تنها می توان در دل بخش های تولیدی یافت و از این جهت این بخش های تولیدی هستند که جهت دهنده و راهبر توسعه های علمی و تکنولوژیکی در خود می شوند. در زنجیره ی تبدیل علم به ثروت برخی از اجزا به عنوان حلقه های زنجیر هستند و برخی دیگر نقش رابط را ایفا می نمایند. بطوریکه در کشورهایی که این زنجیره نظام یافته است، برای هریک از اجزا نقش مشخصی تعریف گردیده است. به عنوان مثال نقش دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، انستیتوهای تکنولوژی، ارگان های دولتی، واحدهای تولیدی و نهادهای سیاست گذار، که وظیفه هدف گذاری و راهبری جامعه را به آن سو دارند، به خوبی بررسی و مشخص شده است. البته هر کشوری بر اساس شرایط و فضاهای فرهنگی، اجتماعی، قانونی و اقتصادی خود، مدل بهینه ای را ترسیم می نماید. در این بین وضعیت اجزاء سیستم و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و نیز مشخصات ورودی به آنها و همچنین خروجی مطلوب از آنها برای ترسیم این مدل حائز اهمیت است. از این رو اگر از زاویه صنعت، معدن و تجارت به ترسیم چنین مدلی پرداخته شود، لازم است ابتدا خروجی های هدف گذاری شده در کشور، شناسایی شده و سپس با بررسی وضعیت فعلی نقش آفرینان (دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت های طراحی مهندسی و ...) از یک سو و نیازهای بخش صنعت، معدن و تجارت از سوی دیگر، نقاط خالی را مشخص نمود.

سوالات کلیدی که همواره مدنظر صاحب نظران بوده است عبارتند از:
  1. آیا اهداف توسعه ای بخش صنعت، معدن و تجارت با ابزارها و ساختارهای موجود در حوزه آموزش و پژوهش قابل دستیابی است؟
  2. آیا توسعه بخش تولید صنعتی، که مرحله اصلی توسعه اقتصادی کشور است، بدون توسعه هدفمند فناوری و نیروی انسانی و آن هم بر اساس نیاز این بخش و مطابق با شاخص های جهانی امکان پذیر است؟
  3. آیا بخش تولید صنعتی در مقوله انتقال یا توسعه فناوری نیازمند سازوکاری سازمانی نمی باشد و آیا برای تحقق این هدف، سازوکاری مورد نظر قرار گرفته است؟
  4. آیا ارتباط و اتصال مستقیم دانشگاه های موجود با بخش صنعت، معدن و تجارت بدون وجود مفسری چند وجهی (آشنا به زبان هریک) امکان پذیر است؟
  5. با توجه به رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطابق ماده یک قانون تمرکز صنعت و معدن، مبنی بر توسعه پایدار صنعتی کشور و بر اساس استراتژی مدون، نقش نهادهای آموزشی و پژوهشی کشور چیست؟
iuim-certificate
iuim-certificate


آشنایی با تاریخچه دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

1 - دانشگاه صنایع و معادن ایران

وزارت معادن و فلزات سابق در اوایل دهه 70 دانشگاه صنایع و معادن ایران را با اهدافی نظیر:
  • تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح مدیران کار آمد، پرورش برنامه ریزان خبره و طراحان با کفایت،
  • ایجاد قطب کیفی آموزش عالی برای جذب افراد مستعد،
  • انجام پژوهشهای کاربردی مورد نیاز صنایع و معادن کشور در بالاترین سطح علمی
و با بهره گیری از توانائیهای علمی و تحقیقاتی و امکانات موجود در بخش صنعت و معدن و با فرآیند مشروح زیر تاسیس نمود.

1.1- آشنایی با فرآیند تصویب تاسیس دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

درخواست تاسیس دانشگاه در جلسه 321 شورای عالی انقلاب فرهنگی و در مورخ 1372/10/21 با حضور ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی و تمامی وزرای دست اندرکار و بسیاری از شخصیتهای علمی – فرهنگی کشور مطرح گردید و پس از استماع مشروح نظرات موافق و مخالف، با در نظر داشتن آئین نامه سال 1364، با اکثریت آراء، تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی صنایع و معادن ایران (در لواسانات) در کلیه مقاطع تا سطح دکترا مورد تصویب قرار گرفت. (لازم به توضیح است واژه علمی – کاربردی در عنوان این دانشگاه تاکید بر کاربردی بودن فرآیندهای آموزشی و پژوهشی آن داشته و بعد از تاسیس این دانشگاه بود که وزارت علوم مجوز تاسیس دانشگاه جامع تکنولوژی را صادر نمود و متعاقباً به دانشگاه جامع علمی – کاربردی تغییر نام یافت.)

شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آن تاریخ به صراحت موافقت خود را برای تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی صنایع و معادن ایران که دارای دوره های آموزشی کاردانی تا دکتری باشد صادر نموده و برای آن محدودیتی نه از نظر مقاطع تحصیلی و نه از جهت رشته و گرایش قائل نگردید.

2.1- آشنایی با اساسنامه دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن

اساسنامه دانشگاه در جلسه مورخ 75/1/18 در 13 ماده و 2 تبصره به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده و در تاریخهای 75/3/3 و 75/6/18 اصلاحات لازم در آن اعمال گردید.

آنچه که در «اساسنامه» مصوب «شورای گسترش آموزش عالی» به عنوان اهداف و وظایف دانشگاه صنایع و معادن ایران به تصویب رسیده به شرح زیر می باشد:

1.2.1- آشنایی با اهداف دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن (مطابق اساسنامه)
  • تربیت نیروی انسانی متخصص کیفی برای صنایع و معادن کشور
  • ایجاد قطب کیفی آموزش عالی برای جذب افراد مستعد
  • پاسخگویی به نیازهای پژوهشی صنایع و معادن کشور در بالاترین سطح علمی
  • بهره گیری از توانائیهای علمی و تحقیقاتی و امکانات موجود در صنایع و معادن کشور
2.2.1 - آشنایی با وظایف دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن (مطابق اساسنامه)
  • برگزاری دوره های آموزش عالی مورد نیاز صنایع و معادن کشور در مقاطع تحصیلی مورد تائید شورای گسترش آموزش عالی
  • برگزاری دوره های تخصصی و بازآموزی مورد نیاز صنایع و معادن کشور
  • برقراری ارتباط با مراکز آموزش علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور
  • برقراری ارتباط مستمر با صنایع و معادن کشور در جهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی
  • انجام طرحهای مشترک پژوهشی با دانشگاهها و مراکز پژوهشی و صنعتی داخل و خارج کشور
  • تهیه منابع علمی مورد نیاز صنایع و معادن کشور این اهداف و وظایف باعث گردیده که دانشگاه مجاز به اجرای آموزشهای بلند مدت از سطح کاردانی تا دکترا و دوره های تخصصی و بازآموزی میان مدت و کوتاه مدت باشد.
3.2.1 - آشنایی با ارکان دانشگاه صنایع و معادن جهت دریافت گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن (مطابق اساسنامه)

ارکان دانشگاه مشتمل بر هیات امنا، رئیس و شورای دانشگاه می باشد.

در ارتباط با هیات امناء قانونی دانشگاه، مقام محترم وزارت فرهنگ و آموزش عالی مطابق بند 6 اساسنامه دانشگاه در تاریخ 75/3/12 طی نامه شماره 951/15 اعضاء هیات امناء وقت دانشگاه صنایع و معادن ایران را مورد تائید و موافقت قرار دادند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گواهینامه از دانشگاه صنایع و معادن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.