زمان مطالعه: 1 دقیقه
کدپستی یا زیپ کد ایران و تهران چیست؟

کدپستی یا زیپ کد ایران و تهران چیست؟

زیپ کد (کد پستی) به شما این امکان را می دهد تا به اطلاعات یک منطقه ، شهر ، کشور ، منطقه محله ای و فاصله زمانی را بدست آورید.

iran zipcode 

IR IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF

NNNNNNNNNN


آسمونی در این بخش اطلاعاتی در خصوص کد پستی و زیپ کد برای شما خوبان تهیه نموده که در ادامه می خوانید.

در واقع زیپ کد (به انگلیسی: ZIP codes) نوعی کد پستی که خدمات پستی ایالات متحده آمریکا (USPS) از سال 1963 از آن استفاده می‌کند. که این لغت مختصر شده (به انگلیسی: Zone Improvement Plan) به معنی طرح رشد منطقه‌ای است.

در شکل اولیه دارای 5 رقم عدد بود که در دهه 1980 چهار رقم ZIP+4 که برای مشخص کردن مکان دقیق‌تر کاربرد داشت به آن افزوده شد. عبارت و علامت زیپ‌کد به عنوان علامت تجاری به ثبت رسیده بود که در حال حاضر تاریخ آن منقضی شده‌است.

معمولا زیپ کد فقط برای کشورهای آمریکا و ... تعیین می شود و در کشورهایی مانند ایران، کد پستی 10 رقمی که معمولا بر روی کارت ملی و قبوض درج می شود، به عنوان زیپ کد مورد استفاده قرار می گیرد، لذا اما زیپ کد ایران در بالا آورده شده است

نظر خود را درباره «کدپستی یا زیپ کد ایران و تهران چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کدپستی یا زیپ کد ایران و تهران چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.