معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

شاهزاده های پارسی و لشکری یک نفره به نام کی روش

 

ایران در یک نگاه

لقب: ستارگان پارسی ـ شاهزادگان پارسی بالاترین سازمان فوتبالی: فدراسیون فوتبال ژاپن) ایران (0ـ5) مجارستان (17 آگوست 1972 در «نورنبرگ» آلمان) استادیوم ملی: آزادی (تهران) علامت اختصاری در فیفا: IRN سرمربی: کارلوس کی‌روش Carlos Queiroz

iran-national-football-team-worldcup2018
iran-national-football-team-worldcup2018

تیمی جوان، پر از ستاره و مملو از رکوردهای درخشان

به گزارش آسمونی ، داستان ایران در مسیر جام جهانی 2018، داستانی متفاوت از ایران در مقدماتی مسابقات 2014 است. تیم دوره قبل، تیمی بود فرسوده که تا آخرین روز مسابقات انتخابی جام جهانی حتی ممکن بود حذف شود. اما تیم امروز، تیمی است جوان و مملو از لژیونرهایی که در فوتبال اروپا بازی می کنند. سردار آزمون سابقه گلزنی در لیگ قهرمانان مقابل بایرن و اتلتیکو مادرید را دارد، علیرضا جهانبخش از بهترین های لیگ هلند است و بهترین بازیکن تیم آلکمار در این فصل، کریم انصاری فر در لیگ یونان برای آقای گلی می جنگد و در کنار این نفرات، مهدی طارمی و مرتضی پورعلی گنجی در قطر بازی می کنند، کاوه رضایی و رامین رضایین در بلژیک، سعید عزت اللهی و میلاد محمدی در روسیه و مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در یونان. ایران زودتر از همه تیمهای آسیا راهی جام جهانی شد و رکورد بسته نگه داشتن دروازه را در مسابقات انتخابی جام جهانی شکست. همچنین طی دو سال اخیر تنها دو شکست را تجربه کرد که هر دو در دیدارهایی دوستانه و بی اهمیت رخ داد اما این ها نیمی از چهره ایران است..

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

نیمه تاریک؛ تدارکات و لباس بی کیفیت!

هر چند شاهزادگان پارسی برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود دو بار متوالی راهی جام جهانی شده اند اما به نظر نمی رسد برنامه ریزی خاصی برای این جام جهانی وجود داشته باشد. طی این چهار سال سرمربی تیم ملی بارها و بارها از کمبود امکانات برای تیم نالیده است. بارها بین مربیان تیم ملی امید و تیم بزرگسالان بر سر استفاده از بازیکنان درگیری ایجاد شد و البته باشگاهها نیز تمایل چندانی برای کمک به تیم ملی نداشته اند. به گزارش آسمونی ، کارلوس کی روش بارها از مسوولان تیم ملی بازیهای دوستانه باکیفیت خواسته است اما آنچه تاکنون ایران بعد از صعود به جام جهانی انجام داده، بیشتر تلف کردن وقت بوده تا بازی هایی کیفی مطابق با شیوه رقبای ایران در جام جهانی. بدتر از تدارکات، شرایط پیراهن های تیم ملی ایران است که به نظر می رسد باز هم مثل سال 2014 سوژه سراسر جهان شود. ظاهرا حتی برای پیراهن های تیم ملی نیز فکری نشده است!  

یک تیم‌ملی بدون تاریخ تولد!

فوتبال ملی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری، مملو از تناقضات و اختلاف‌ها بود. اولین تیم باشگاهی ایران در سال 1921 تأسیس شد و در سال 1925 تیمی منتخب از ایران برای برگزاری سه مسابقه دوستانه راهی شوروی شد. اما رقبای ایران در به گزارش آسمونی ، این دیدارها، حریفان باشگاهی بودند و به این ترتیب، تیم‌ملی ایران بیش از یک دهه دیگر را بدون دیدار رسمی سپری کرد. حتی وقتی تیم ایران در سال 1941 به افغانستان سفر کرد، با عنوان «منتخب مشهد» به این سفر اعزام شد؛ در آن روزها مسابقات دوستانه اهمیتی کمتر از دیدارهای رسمی نداشت و تیم‌های ملی معمولاً با عنوان منتخب یک شهر یا استان راهی کشورهای همسایه می‌شوند تا در صورت شکست، آبرویشان را بر باد رفته نبینند. حتی وقتی ایران در سال 1947 دو دیدار مقابل ترکیه انجام داد و «مسعود برومند» نخستین گل تاریخ فوتبال ایران به ثمر رساند، باز هم کسی نفهمید که این حریف «تیم‌ملی ترکیه» بود یا نماینده‌ای از فوتبال ترکیه! به این ترتیب تاریخ رسمی تولد تیم‌ملی ایران، هرگز مشخص نشد.

علیرضا جهانبخش - ستاره تیم
علیرضا جهانبخش - ستاره تیم

علیرضا جهانبخش - ستاره تیم

روزهای طلایی

به گزارش آسمونی ، وقتی ایران در انتخابی المپیک 1964 مقتدرانه ظاهر شد و با پنج پیروزی برابر پاکستان، عراق و هندوستان راهی بازی‌های المپیک شد، به نظر می‌رسید که ایرانیان، راه بین‌المللی شدن را آموخته‌اند. اما اختلافات شدید فدراسیون و باشگاه‌ها سبب محرومیت 6 بازیکن اصلی تیم‌ملی شد و به این ترتیب تیم تضعیف شده ایران و المپیک تنها به یک تساوی (1ـ1) مقابل مکزیک دست یافت. اما در آسیا، تیم همچنان مدعی بود. نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی 1966 با دو شکست مقابل برمه رقم خورد و دو سال بعد در اولین میزبانی جام‌ملت‌های آسیا، ایران از این حریف انتقام گرفت و با چهار پیروزی قهرمان آسیا شد. بازی‌های آسیایی 1970 تنها شکست ایران طی یک دهه محسوب می‌شد و پس از آن موفقیت‌ها ادامه یافت. حضور در دو المپیک، قهرمانی در دو جام ملت‌های آسیا، فتح بازی‌های آسیایی و چهار قهرمانی پیاپی در مسابقات جوانان آسیا، بهترین روزهای فوتبال ایران را رقم زد.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایران ; شاهزاده های پارسی و لشکری یک نفره به نام کی روش
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایران ; شاهزاده های پارسی و لشکری یک نفره به نام کی روش

در مسیر جام‌جهانی

نخستین تلاش ایران برای صعود به جام‌جهانی در سال 1973 انجام شد. تیم‌ملی پس از برتری مقابل کره‌شمالی، کویت و سوریه در برابر استرالیا ایستاد تا در صورت پیروزی، مقابل کره‌جنوبی قرار گیرد. اما ایران در مجموع دو دیدار (3ـ2) باخت و برای حضور در جام‌جهانی چهار سال دیگر انتظار کشید. به گزارش آسمونی ، در انتخابی جام‌جهانی 1978 ایران مقابل سوریه، عربستان، هنگ‌کنگ، استرالیا و کویت پیروز شد و تنها دو بار مقابل کره‌جنوبی به تساوی بسنده کرد. امری که مانع از صعود ایران به جام‌جهانی نشد و این تیم پس از صعود به جام 1978، بازی‌هایی تدارکاتی مقابل یوگسلاوی، ولز، بلغارستان، فرانسه، اف‌ث بروژ بلژیک و پاریس‌سن‌ژرمن انجام داد. در جام جهانی ایران در بین دو شکست (0ـ3) از هلند و (1ـ4) از پرو، مقابل اسکاتلند به تساوی (1ـ1) دست یافت و همین تساوی اسکاتلند را حذف و هلند را به مرحله دوم او متعاقباً نایب قهرمانی جام رساند. پس از جام‌جهانی، عمر نسل طلایی به پایان رسید.

کارلوس کی روش - سرمربی تیم
کارلوس کی روش - سرمربی تیم

کارلوس کی روش - سرمربی تیم

صعود در فواصل هشت ساله

بیست سال بعد و پس از صعود به جام جهانی 1998، از «تومیسلاو ایویچ» برای آماده ساختن تیم‌ملی در جام‌جهانی استفاده شد. اما مسئولان کم حوصله‌تر از آن بودند که تاکتیک‌های ایویچ را تحمل کنند و او در آستانه جام‌جهانی برکنار شد. با این حال پیروزی (2ـ1) بر آمریکا و دو شکست آبرومندانه مقابل یوگسلاوی (0ـ1) و آلمان (0ـ2) نشان داد که فوتبال آماتور ایران در مورد ایویچ اشتباه کرده است! هشت سال بعد هم، صعود به جام‌جهانی 2006 پایان این روزهای طلایی بود و پس از آن، روی کار آمدن دولت جدید و اختلافات سازمان تربیت‌بدنی و رئیس وقت فدراسیون فوتبال، موجب سقوط فوتبال شد. پس از شکست مقابل مکزیک (1ـ3) و پرتغال (0ـ2) و تساوی (1ـ1) مقابل آنگولا در جام‌جهانی 2006 مسئولان فدراسیون برکنار شدند و این امر سبب تعلیق فدراسیون فوتبال از سوی فیفا شد.  

تدارکات ایران تا قبل از جام جهانی روسیه

با این وجود امسال می توان از کارلوس کی روش انتظار معجزه داشت. مردی که هرجا حضور داشته، دیواری مستحکم از بازیکنان در خطوط دفاعی و میانی ایجاد کرده و راه رسیدن به دروازه تیم هایش را دشوار تر از هرکار دیگری ساخته است. خواه جوانان پرتغال،‌خواه تیم ملی پرتغال و البته چه در تیم ملی ایران. بازی با آرژانتین در جام جهانی قبل، نمونه ای از شاهکارهای کی روش در تخریب بازی رقبا بوده است. به گزارش آسمونی ، ایران از سال 2017 تاکنون در بازیهای دوستانه خود مقابل مونته نگرو(2-1)، توگو(2-0)، پاناما(2-1)، ونزوئلا(1-0)، سیرآلئون(4-0) و الجزایر(2-1) به برتری دست یافته است. در برابر روسیه(1-1) کرده و از تونس(1-0) باخته است. ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی دیگر حریفان تدارکاتی این تیم قبل از جام جهانی روسیه هستند. حتی با وجود قرار گرفتن ایران در گروه مرگ، نتایجی بهتر از جام جهانی قبل از این تیم انتظار می رود.

سردار آزمون و مهدی طارمی مهاجمان تیم ملی ایران
سردار آزمون و مهدی طارمی مهاجمان تیم ملی ایران

سردار آزمون و مهدی طارمی مهاجمان تیم ملی ایران

بازی های ایران در جام جهانی

گروه دوم جام جهانی مطابق آمار می تواند یکی از کم گل ترین گروههای این رقابت ها باشد. جایی که ایران رکورد 9 بازی پیاپی بدون گل خورده را در مقدماتی به جا گذاشت، مراکش در 6 مسابقه مقدماتی گلی نخورد و پرتغال هم در 10 مسابقه تنها 4 گل دریافت کرد. بازی های ایران به شرح زیر است: مراکش- ایران(25 خرداد 1397؛ ورزشگاه کرستوفسکی، سن پترزبورگ؛ 19:30) ایران- اسپانیا(30 خرداد 1397؛ ورزشگاه کازان آرنا، قازان؛ ساعت 22:30) ایران- پرتغال(4 تیر 1397؛ ورزشگاه موردوویا آرنا، سارانسک؛ ساعت 22:30)

 

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایران ; شاهزاده های پارسی و لشکری یک نفره به نام کی روش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ ایران ; شاهزاده های پارسی و لشکری یک نفره به نام کی روش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.