زمان مطالعه: 2 دقیقه
نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش سوم)

نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش سوم)

جنجال در بازی رقیب اصلی تاج دوشنبه 17 فروردین 1349 دیداری که رقیب تاج را در نیمه نهایی مشخص می کرد هاپوئل تل آویو 3 مدان اندونزی 1( نیمه اول 2-1) پیراهن مدان(
تیم تاج
تیم تاج

تیم تاج

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

جنجال در بازی رقیب اصلی تاج دوشنبه 17 فروردین 1349 دیداری که رقیب تاج را در نیمه نهایی مشخص می کرد هاپوئل تل آویو 3 مدان اندونزی 1( نیمه اول 2-1) پیراهن مدان( رقیب تاج) قرمز رنگ داوری ضعیف: علی دانایی فرد، علی الهی و محسن زمانی تماشاگر: 12 هزار نفر بازی را اندونزی شروع کرد با این حال تنها یک دقیقه از بازی گذشته بود که هاپوئل اولین حمله را انجام داد و ضاحب اولین فرصت شد. دروازه بان اندونزی شوت را مهار کرد اما توپ از دستش رها شد و جازوم شماره 6 هاپوئل توپ بازگشتی را گل کرد. سی ثانیه بعد اندونزی به گل رسید. با شروع مجدد بازی توسط اندونزی، توپ به نزدیک محوطه جریمه هاپوئل رسید. ناگهان سوجیپ تو شماره 9 اندونزی از بین مدافعان حریف فرار کرد و با شوتی به موقع گل اندونزی را به ثمر رساند. در ادامه بازی دفاعی و یارگیری فشرده اندونزی، کار را چنان برای هاپوئل سخت کرد که بازیکنان این تیم تمام تلاش خود را کردند که در ابتدا ساق های خود را حفظ کنند. وقتی خشونت بازیکنان اندونزی با بی توجهی داور روبه رو شد، بازیکنان هاپوئل نیز مقابله به مثل کردند و خشونت در رقابت به اوج رسید. بازی تا دقیقه 33 چنین بود اما پس از آن بود که حملات دو تیم اوج گرفت.هاپوئل یک توپ به تیر دروازه حریف زد و دروازه بان مدان نیز یک شوت را به سختی به کرنر فرستاد. یک شوت از بازیکنان مدان می رفت وارد دروازه هاپوئل شود اما دروازه بان هاپوئل توپ را با پرشی فوق العاده از گوشه بالایی دروازه به کرنر فرستاد. در همین شرایط بود که به دنبال یک سانتر و ضربه سر، بوریا برای هاپوئل گلزنی کرد. بلافاصله بعد از گل، اندونزی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما با وجود خروج دروازه بان هاپوئل، ضربه سوجیپ تو توسط مدافع هاپوئل از روی خط بیرون کشیده شد. در نیمه دوم هاپوئل به حفظ گل پرداخت و این مساله سبب شد تا مدان گاهی با 6-5 بازیکن دست به حمله بزند. هاپوئل با پاسکاری های مداوم خود سرانجام فرصت به دست آورد و بازیکنان خسته اندونزی که جا مانده بودند نتوانستند مانع از حمله حریف شوند و پس از آن که دروازه بان مدان موفق شد یک بار توپ مهاجمان حریف را دفع کند، در برگشت مردیکوویچ با حالتی نامتعادل گل سوم را برای هاپوئل به ثمر رساند.

روزنامه کیهان ورزشی
روزنامه کیهان ورزشی

روزنامه کیهان ورزشی آنالیز تاج از بازی هاپوئل - اسرائیلی ها در برابر بازی سریغ، ناتوانند - کالدرون بازیکن تیم ملی جوانان اسرائیل و شماره 9 هاپوئل، در هنگام یارگیری فشرده، توان خود را از دست می دهد و در برابر مدان بازیکنی بدون حاصل بود. - فایگن بوم شاید بهترین بازیکن این مسابقات باشد اما به سبب کند بودن نمی تواند در برابر یارگیری کارساز باشد. - بوریا بازیکن شماره 11 هاپوئل سریع و تک رو بود. هر چند جای گیری های او مناسب است اما در بازی گروهی ضعیف است. آنالیز تاج از رقیب اندونزی - شماره های 7،8 و 9 خط حمله بازیکنانی به راستی انگشت نما هستند. - استحکام دفاعی تاج در بازی با اندونزی بسیار اهمیت دارد و مهار سه مهاجمی که ذکر شد بسیار مهم است. - خط دفاع اندونزی نیرومند نیست اما هوشیار است. تاج می تواند با بازی باز و گسترده در خط حمله، دفاع اندونزی را متلاشی سازد. اما اگر میل به مرکز داشته باشد و فشردگی ایجاد کند، عبور از این دفاع باهوش، مشکل می شود. - اندونزی ها در برابر تاج هم می کوشند یارگیری کنند. در این هنگام تاجی ها باید از جنگ اعصاب و خشونت پرهیز کنند. - تاجی ها باید جنگنده باشند اما نه مثل اسرائیل، خشونت های بی جا و عصبی کننده انجام دهند. - تیمی که برتری دارد اگر عصبی شود برتری خود را از دست می دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش سوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین افتخار ایران در باشگاههای آسیا (بخش سوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.