مطالعه: 1 دقیقه
24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت

24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت

24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت است.

24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت است. مردم چه کاری انجام می دهند.

روز جهانی حق آگاهی از واقعیت - International Day for the Right to Know the Truth
روز جهانی حق آگاهی از واقعیت

سازمان ملل برای ترویج اهداف این روز، فعالیت های متنوعی در سطح جهانی انجام می دهد. همچنین با برنامه ها و اقدامات زیر دولت ها و ملت های سراسر جهان را به گرامیداشت این روز بین المللی دعوت می کند:

تجلیل از قربانیان نقض حقوق بشر و ترویج اهمیت حق آگاهی از واقعیت و عدالت

ادای احترام به افرادی که زندگی خود را وقف مبارزه برای ارتقاء و حفظ حقوق بشر کرده اند یا زندگی خود را در این راه از دست داده اند.

اشاره به کارهای مهم و ارزشمند اسقف اعظم، اسکار آرنولفو رومرو، از اهالی السالوادور، که در 24 مارس 1980 و پس از سالها تقبیح نقض حقوق بشر و دفاع از جان انسانها، حفظ کرامت انسانی و مقابله با خشونت، به قتل رسید.

زندگی عمومی

روز بین المللی آگاهی از واقعیات مربوط به نقض فاحش حقوق بشر و احترام به کرامت قربانیان، یکی از روزهای ثبت شده در تقویم سازمان ملل متحد بوده و تعطیل عمومی نیست.

پیش زمینه

در سال 2006، سازمان ملل اعلام کرد مردم حق دارند حقایق مربوط به نقض فاحش حقوق بشر و نقض جدی حقوق بشر را بدانند. علاوه بر آن، این حق به وظیفه و تعهد دولت ها برای حفاظت از حقوق بشر و تضمین آن، انجام موثر تحقیقات لازم و تضمین درمان موثر این معضل و پرداخت غرامت به قربانیان، پیوند خورده است.

در دسامبر 2010 و در تلاشی برای حمایت از حقوق بشر، سازمان ملل متحد 24 مارس را به عنوان “روز جهانی حق آگاهی از واقعیات مربوط به نقض فاحش حقوق بشر و احترام به کرامت قربانیان” نامگذاری کرد. این روز، به یاد قربانیان نقض حقوق بشر، از جمله اسقف اعظم رومرو، در تقویم سازمان ملل ثبت شده است. او کسی بود که سالها برای احترام به حقوق بشر تلاش کرد و نهایتا در سال 1980 به ضرب گلوله در محراب کلیسا کشته شد.

نظر خود را درباره «24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 24 مارس ، روز جهانی حق آگاهی از واقعیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.