زمان مطالعه: 1 دقیقه
چهارم آوریل؛ روز جهانی آگاهی از خطر مین

چهارم آوریل؛ روز جهانی آگاهی از خطر مین

سازمان ملل متحد، روز چهارم آوریل را "روز جهانی روشنگری درباره خطرات مین" نام گذاشته است. در این روز پیمانی یادآوری می‌شود که برای حفظ جان صدها هزار نفر ...

روز جهانی آگاهی از مخاطرات مین و اقدام علیه مین

روز چهارم آوریل روز جهانی آگاهی از مخاطرات مین و اقدام علیه مین است. در این روز سازمان ملل متحد از همه کشورها می‌خواهد که از برنامه مبارزه با مین‌گذاری حمایت کنند. تا به حال 40 میلیون مین در جهان خنثی شده ‌است. شمار قربانیان مین از 26 هزار نفر در سال 1997 به چهار هزار نفر در سال 2020 رسیده است.

روز جهانی آگاهی از مخاطرات مین و اقدام علیه مین

مین‌های بجا مانده و مین‌گذاری‌های جدید

بنا بر گزارش سازمان ملل، مین‌های بسیاری باید در کشورهایی همچون سومالی، کنگو، لائوس، کامبوج ،عراق و افغانستان خنثی شوند. سازمان ملل متحد و برخی نهادهای دیگر برای مبارزه با مین از سال 1994 تا کنون بیش از 600 میلیون دلار برای مین‌روبی هزینه کرده‌اند. با این حال، تنها در افغانستان سالانه نزدیک به سه هزار نفر در اثر انفجار مین زخمی می‌شوند.

در گزارشی که سازمان جهانی مبارزه علیه مین‌گذاری زمینی در نوامبر سال 2011 منتشر کرده، آمده است که پس از سال 2004 شمار مین‌های زمینی کار گذاشته شده در جهان افزایش یافته است. رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و کشورهای میانمار (برمه)، سوریه و لیبی در دوران معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، بیشترین مین‌گذاری‌ها را در سراسر جهان انجام داده‌اند.

مین‌گذاری بلای جان مردم و مانع رشد اقتصادی

از سال 1991 تا 1995 در فاصله جنگ چهار ساله در کرواسی، بیش از 90 هزار مین در گوشه و کنار این سرزمین کار گذاشته شد. در کرواسی اکثریت مردم هنوز در مزارع کار می‌کنند و صنعت توریسم، مهم‌ترین منبع درآمد این کشور است.

مین‌هایی که از دوره جنگ چهار ساله باقی‌مانده‌اند، مانع رشد اقتصادی در نزدیک به 100 منطقه و شهر شده‌اند. در 15 سال اخیر در کرواسی بیش از 500 نفر کشته شده‌اند. در پایان جنگ بیش از 2500 کیلومتر مربع بر اثر مین‌گذاری آلوده شده بود. اکنون این مساحت به 680 کیلومتر مربع کاهش یافته است.

استفاده از انرژی باد برای خنثی کردن مین

مسعود حسنی، طراح افغانستانی ساکن هلند برای خنثی کردن مین‌های زمینی دستگاهی اختراع کرده و امیدوار است که بتواند به مردم کشورش کمک کند. این دستگاه با انرژی بادی حرکت می‌کند و شبیه به یک گل قاصدک غول‌پیکر است. این دستگاه 170 پایه از چوب بامبوس دارد که همگی در مرکز بهم متصل شده‌اند. این دستگاه خنثی‌کننده مین با باد حرکت می‌کند و وزنی دارد که می‌تواند مین را منفجر کند. این قاصدک مجهز به یک رادار برای هدایت است.

نظر خود را درباره «چهارم آوریل؛ روز جهانی آگاهی از خطر مین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چهارم آوریل؛ روز جهانی آگاهی از خطر مین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.