زمان مطالعه: 1 دقیقه
14 ژوئن، روز جهانی حمام

14 ژوئن، روز جهانی حمام

14 ژوئن روز جهانی حمام است. این روز به یاد ریاضیدان یونانی ارشمیدس نام‌گذاری شده که در وان حمام «اندازه‌گیری حجم اجسام» را کشف کرد. حمام کردن غیر از بهداشت فرد

روز جهانی حمام (international bath day)

14 ژوئن روز جهانی حمام است. این روز به یاد دانشمند و ریاضیدان یونانی ارشمیدس نام‌گذاری شده که درچنین روزی در حمام «اندازه‌گیری حجم اجسام» را کشف کرد.

افسانه این ماجرا از آن قرار است که در 14 ژوئن ریاضیدان ، دانشمند یونانی ارشمیدس، روش کشف حجم جسم را در حالی که در حال حمام گرفتن بود،کشف کرد ، او با مستغرق ساختن جسم دانست که می توان با دقت اندازه گیری حجم را انجام داد.

ارشمیدس قادر به غلبه بر هیجان خود در برابر این کشف نبود و در حالی که خیابان های سیراکیوز یونان می دوید فریاد " اوریکا " ، " اوریکا " سر کشید.

روز جهانی حمام
روز جهانی حمام

این روز 14 ژوئن بود که به مناسبت کشف ارشمیدس آن را روز جهانی ارشمیدس نام گذاری کرده اند.

افسانه های یونانی می گویند این واقعه دقیقا یک هفته قبل از آغاز تابستان بود. تابستان در 21 ژوئن آغاز شد و یک هفته قبل از آن روز 14 ژوئن بود و این تاریخ به عنوان روز حمام تعیین شد.

نظر خود را درباره «14 ژوئن، روز جهانی حمام» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 14 ژوئن، روز جهانی حمام فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.