زمان مطالعه: 3 دقیقه
استعلام سهام عدالت

استعلام سهام عدالت

چگونه از واریزی های سهام عدالت خود اطلاع پیدا کنم؟

واریزی های سهام عدالت همگی در سامانه سهام عدالت ثبت می شوند. شما می توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی خود از تمام جزئیات پرداخت سود سهام عدالت طی این سال ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه مطلب آسمونی درباره نحوه استعلام سهام عدالت بیشتر می خوانیم.

نحوه استعلام سهام عدالت

  • مرحله 1

پس از ورود به آدرس اینترنتی سامانه سهام عدالت https://www.samanese.ir/ بر روی ورود به سامانه کلیک فرمایید.

استعلام پرداخت سود سهام عدالت

  • مرحله 2

در مرحله دوم بعداز مطالعه دقیق شرایط کار با سامانه سهام عدالت تیک مربوط به ”مطالب فوق را مطالعه نمودم و می پذیرم” فعال نمایید. 

استعلام پرداخت سود سهام عدالت

  • مرحله 3

در صورت فعال شدن دکمه ”ادامه” نیز فعال می شود.

استعلام سود سهام عدالت

چند نکته: در حین انجام کار با سامانه سهام عدالت شما ملزم به رعایت قوانین زیر می باشید:

  1. این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت مشمولین سهام عدالت است.
  2. اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید با دقت و توسط شخص مشمول، بازماندگان ایشان و یا ولی، وکیل ، قیم قانونی آنها وارد شود.
  3. وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه به منظور ثبت شماره شبای بانکی الزامی است، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد در مواقع ضروری جهت اطلاع رسانی با شماره تلفن همراه اعلام شده از طریق پیامک یا تماس تلفنی ارتباط برقرار نماید.
  4. حداکثر زمان درنظر گرفته شده برای هر بار استفاده از سامانه 10 دقیقه می باشد. پس از پایان زمان مذکور، مراجعه کننده باید از ابتدا به سامانه وارد شود.
  5. در صورتی که در مراحل شناسایی بیش از سه بار، اطلاعات هویتی نادرست انتخاب شود، دسترسی به سامانه تا 72 ساعت مسدود می گردد.
  6. فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد. مرحله سوم: در این مرحله در کادر مشخص شده با فلش تو خالی کد ملی خود را بدون خط تیره مابین وارد نمایید. لازم به ذکر است که درصورت وجود صفر در اول کدملی شما وارد کردن آن الزامی می باشد.
  • مرحله 4

بعداز وارد کردن کد ملی باید به سامانه سهام عدالت ثابت گرد که شما ربات نیستید. ( وجود ربات باعث مشکلات سیستمی برای سامانه سهام عدالت می شود) برای این اثبات باید شما تصویر مشخص شده که هر بار در ورود به سامانه تغییر می کند، در کادر مشخص شده بصورت انگلیسی وارد فرمایید.

استعلام سود سهام عدالت

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 5

در گام بعدی شما باید در بین سه نام و نام خانوادگی که سامانه سهام عدالت برای شما نمایش می دهد، نام و نام خانوادگی خود را به درستی انتخاب کنید و بر روی دکمه “ادامه” کلیک فرمایید.

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 6

در این مرحله نیز مطابق مرحله قبلی باید از بین سه نام پدری که سامانه سهام عدالت برای شما نمایش می دهد، نام پدر خود را به درستی انتخاب کنید و بر روی دکمه ”ادامه” کلیک فرمایید.

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 6

در گام بعدی شما ملزم به انتخاب تاریخ تولد خود از بین سه تاریخ تولد نمایش داده شده توسط سامانه سهام عدالت می باشد. بعداز انتخاب و فعال شدن تیک زرد رنگ بر روی دکمه ”ادامه” کلیک کنید.  

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 8

در این مرحله شما باید شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید. جالبه بدونید که از متولدین 1369 به بعد دارای شماره شناسنامه اختصاصی دارند، به همین دلیل سامانه سهام عدالت به شماره شناسنامه های اختصاصی مطابق تصویر زیر دو عدد خط تیره جایگذاری کرده است.

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 9

در مرحله نهایی انتخاب اطلاعات هویتی بصورت یکجا به نمایش در می آید و اگر مورد تایید شما است بر روی دکمه “ادامه” و اگر نیاز به ویرایش دارد بروی دکمه “اصلاح” کلیک فرمایید.

استعلام سود سهام عدالت

  • مرحله 10

بعداز انجام مراحل بالا و تایید اطلاعات هویتی، صفحه گزارش سهام شما به صورت زیر نمایش داده می شود.

استعلام سود سهام عدالت

البته آخرین واریزی سود سهام عدالت که برای افرادِ دارای پورتفوی 532 هزار تومانی، مبلغ 5 میلیون و 752 هزار و 944 ریال، و برای دارندگان سهام عدالتِ یک میلیون تومانی رقمی معادل 10 میلیون و 813 هزار و 871 ریال بوده است هنوز در این پورتفوی ثبت نشده است. اما در هر حال این واریزی انجام شده است و بعد از مدتی در این سامانه ثبت خواهد شد.
همچنین خبرهایی حاکی از اینکه افرادی که سهام عدالت دارند هنوز هیچ سودی دریافت نکرده اند؛ دلایلی ازجمله: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت وجود دارند که از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. در صورت برطرف نمودن مشکلات فوق الذکر، تمامی سودهای سهام عدالت به یکباره به حساب آنها واریز خواهد شد.
افرادی هم که مقداری از سهام عدالت خود را فروخته اند، مقداری پرداختی آنها کمتر از سایرین است.

آیا امکان تغییر شماره شبای ثبت شده در سامانه وجود دارد؟

بله، امکان جایگزینی و ثبت شماره شبا بانکی جدید، برای آن دسته از سهام‌داران سهام عدالت فراهم‌شده که شماره شبا بانکی آن‌ها در این سامانه تأیید شده اما در حال حاضر بنا به هر دلیل مایل به جایگزین کردن شماره شبا بانکی جدید هستند:

https://samanese.ir/changeiban

اما متاسفانه تا اطلاع ثانوی این سامانه برای تغییر شماره حساب مسدود شده است.

سامانه تغییر شماره شبای سهام عدالت
سامانه تغییر شماره شبای سهام عدالت
نظر خود را درباره «استعلام سهام عدالت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استعلام سهام عدالت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.