زمان مطالعه: 8 دقیقه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. آسمونی در این بخش برای آشنایی...
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال


دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. آسمونی در این بخش برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، به معرفی این دانشگاه می پردازد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

این دانشگاه در میان پنج واحد برتر دانشگاه آزاد اسلامی بوده و دارای 9 دانشکدهٔ الهیات و معارف اسلامی، زبان‌های خارجی، شیمی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم زیستی، علوم و فنون دریایی، فنی و مهندسی و مدیریت و علوم اجتماعی می‌باشد که ساختمان اصلی آن در محلهٔ حکیمیه تهران قرار گرفته‌است. این واحد دانشگاهی نشریه‌ای با نام "سیمای دانشگاه" را به صورت ماهانه منتشر می‌کند. این نشریه پنجمین سال انتشار خود را می‌گذراند. در این نشریه به اخبار و رویدادهای دانشگاهی پرداخته می‌شود.

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در تاریخ 10 آبان 1365 تأسیس گردید و با 30 نفر دانشجو شروع به کار کرد. ریاست این دانشگاه در ابتدا بر عهدهٔ دکتر احمد شاهورانی بود. سپس به ترتیب دکتر علی معصومی، دکتر مرتضی خسروی و دکتر پیمان مهستی ریاست این دانشگاه را تا مرداد 1384 برعهده داشتند. و در اردیبهشت سال 1391 ریاست دانشگاه از دکتر یعقوب نژاد به دکتر اخوان فرد انتقال یافت و دکتر اخوان فرد ریاست دانشگاه را برعهده گرفته بود.در دی ماه 92 طی حکمی ریاست دانشگاه به دکتر علی محمد صفانیا رسید.

کل دانشجویان این واحد دانشگاهی تا پایان سال تحصیلی 1394-1395، 34864 نفر است که شامل 21945 دانشجو در مقطع کارشناسی، 11354 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 1565 نفر در مقطع دکترا است. هم‌چنین بالغ بر 91000 دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. در حال حاضر 555 نفر عضو هیأت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در این دانشگاه مشغول به کار هستند. همچنین 644 نفر پرسنل اداری در این دانشگاه مشغول به کار هستند. این دانشگاه در هر سال تحصیلی حدود 1600 نفر دانشجوی مهمان را نیز پذیرا می‌باشد.

این دانشگاه دارای 29 انجمن علمی، ادبی و هنری می‌باشد. علاوهٔ بر آن چاپ و انتشار ده‌ها نشریهٔ دانشجویی در زمینه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی نیز از دست‌آوردهای این دانشگاه‌است. این دانشگاه همچنین به کسب عناوین قهرمانی در مسابقات ورزشی منطقه 8 و سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، کسب عنوان بهترین میزبان رقابت‌های فوتبال در منطقهٔ 8، کسب جایزهٔ مدیر نمونهٔ فرهنگی طی سال‌های مختلف و کسب رتبهٔ اول جشنوارهٔ نشریات دانشگاهی منطقه 8 نیز نائل شده‌است. ثبت 36 اختراع از سوی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران شمال، با 449 عضو و 210 عنوان فعالیت پژوهشی، از دیگر افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود. شایان ذکر است که چاپ 1085 مقاله (ISI ( wos- listed و 1235مقاله ISC و 1145 مقاله در مجلات علمی-ترویجی و سایر مجلات علمی از دیگر افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود.

فضای آموزشی این واحد دانشگاهی در حال حاضر بیش از 35 هزار متر مربع می‌باشد که با انتقال کامل دانشکده‌های این دانشگاه به پردیس حکیمیه (به مساحت 211760 متر مربع)، سرانه فضای آموزشی، رفاهی و ورزشی هر دانشجو به 10 متر مربع افزایش خواهد یافت.

این واحد دانشگاهی دارای 4 لابراتوار زبان، 54 آزمایشگاه و 11 کارگاه مجهز به امکانات و دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه جذب اتمی، FT-IR،GC/MS و XRD می‌باشد. تمام دانشکده‌های این واحد به سیستم مکانیزهٔ کتابخانه‌ای مجهز هستند که در آن‌ها می‌توان از خدمات کتابخانهٔ دیجیتالی نیز استفاده نمود. در این کتابخانه‌های این واحد 93000 جلد کتاب با 55923 عنوان و بیش از 10078 جلد مجلهٔ فارسی، لاتین و عربی در 1975 عنوان، موجود می‌باشد. تعداد نشریات این دانشگاه 14 عنوان می‌باشد که شامل 8 عنوان علمی-پژوهشی، یک عنوان علمی-ترویجی و 5 عنوان علمی-عمومی می‌باشد.

این دانشگاه همچنین در بخش ارتباط با صنعت به موارد روبرو پرداخته‌است: شرکت در نمایشگاه‌های پژوهشی و فناوری، شرکت در 8 طرح پژوهشی برون دانشگاهی، عقد 11 مورد تفاهم‌نامهٔ داخلی، 3 مورد تفاهم‌نامهٔ خارجی، 2 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارج از کشور(نیگاتا ژاپن و سی‌ینا ایتالیا)، شرکت در طرح‌های راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی، هماهنگی امور مرکز تحقیقات نمک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال-گرمسار، انجام امور مربوط به 3 تیم روباتیک جهت شرکت در مسابقات روبوکاپ دانشگاه‌های امیر کبیر، خوارزمی 2012 و اُپن 2011 ایران و سایر مسابقات

دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشکده الهیات و معارف اسلامی یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های این واحد است که در حال حاضر بیش از 1300 دانشجو در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشتهٔ الهیات و معارف اسلامی با گرایش‌های علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی و همچنین ادیان و عرفان، به تحصیل مشغولند. از این دانشکده تا به حال بیش از 5000 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند. این دانشکده دارای 33 نفر عضو هیئی علمی می‌باشد.

دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشکده زبان‌های خارجی در سال 1372 شروع به کار کرده‌است. این دانشکده دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر و آزمایشگاه می‌باشد.

دانشکده شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشکده شیمی در سال 1378 تأسیس گردید. این دانشکده دارای 1592 دانشجو می‌باشد. این دانشکده دارای 60 نفر هیأت علمی می‌باشد که این تعداد 10 نفر دارای مرتبهٔ استادی، 6 نفر دارای مرتبهٔ دانشیاری، 26 نفر دارای مرتبهٔ استادیاری و 18 نفر دارای مرتبهٔ مربی یکی می‌باشند. این تعداد هیأت علمی باعث شده‌است که این دانشکده به یکی از بزرگترین مراکز علمی دانشگاهی در خصوص رشتهٔ شیمی تبدیل گردد.

رشته‌های موجود در این دانشکده: شیمی کاربردی-شیمی آلی(در مقطع دکترا)، شیمی کاربردی-شیمی آلی-شیمی تجزیه-شیمی فیزیک-شیمی معدنی(در مقطع کارشناسی ارشد)، شیمی کاربردی-شیمی محض-مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی(در مقطع کارشناسی)

تجهیزات این دانشکده: کتابخانه، 3 سایت کامپیوتری، 6 آزمایشگاه تخصصی و تحقیقاتی، 9 آزمایشگاه غیرتخصصی، کارگاه شیشه‌گری و آزمایشگاه فیزیک

iau-north-tehran-branch
iau-north-tehran-branch


دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

سرپرستی این دانشکده بر عهده دکتر [پروین] می‌باشد. دانشکده علوم انسانی در سال 1373 تأسیس گردید و در سال 1376 فعالیت‌های رسمی خود را آغاز کرد. این دانشکده دارای 94 نفر عضو هیأت علمی شامل 75 نفر عضو تمام وقت و 19 نفر عضو نیمه‌وقت می‌باشد. این دانشکده مجهز به کتابخانه، لابراتوار زبان، سایت تایپ کامپیوتری و سایت اینترنت می‌باشد.

رشته‌های موجود در این دانشکده: کتابداری،فلسفه،حقوق ،زبان و ادبیات فارسی،تربیت بدنی،قرآن،معارف اسلامی،الهیات(در مقطع کارشناسی پیوسته)، کتابداری(در مقطع کارشناسی ناپیوسته)، فلسفه-علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در گرایش‌های اطلاع رسانی ،کتابخانه‌های دانشگاهی ، کتابخانه‌های عمومی ، کتابخانه‌های آموزشگاهی-زبان و ادبیات فارسی-حقوق خصوصی ،حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین‌الملل ،علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری و جامعه‌شناسی و روان‌شناسی شخصیت(در مقطع کارشناسی ارشد).

دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

ریاست این دانشکده بر عهدهٔ دکتر بهرام عکاشه می‌باشد. در حال حاضر تعدادی از رشته‌های این دانشکده از جمله ریاضی و فیزیک دانشکده اختصاصی ندارند و کلاسهایشان در دانشکده زبان تشکیل می‌شود.

این دانشکده دارای کتابخانه، سایت اینترنتی و آزمایشگاه می‌باشد.

دانشکده علوم زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

ریاست دانشکده را چهره ماندگار زیست‌شناسی آقای پروفسور احمد مجد بر عهده دارد.

این دانشکده دارای سایت و کتاب خانه بوده و با وجود استادان فرهیخته‌ای چون پروفسور احمد مجد، پروفسور پرویز پاکزاد، پروفسور صدیقه مهرابیان،پروفسور مهرانگیز صدوقی ، پروفسور جمیله نوروزی و دکتر سیدنا، یکی از معتبرترین دانشکده‌ها در زمینه علوم زیستی در بین تمامی دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشکدهٔ علوم و فنون دریایی در سال 1369 با پیشنهاد و کوشش دکتر محمدرضا بنازاده ماهانی و حمایت دکتر نوریان ریاست وقت سازمان هواشناسی کشور و پیگیری دکتر خسروی ریاست وقت واحد و همکاری سازمان شیلات، در مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی واقع در اقدسیه تأسیس شد. اولین ورودی‌های این دانشکده در رشته‌های فیزیک دریا، هواشناسی، شیلات، بیولوژی دریا، شیمی دریا و آلودگی دریا در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شدند. در سال 1393 به همت دکتر صفا نیا ریاست محترم واحد دوره‌های دکتری در دانشکده علوم فنون دریایی راه اندازی گردید. در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و با بیش از 50عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت منحصر به فردترین دانشکدهٔ علوم و فنون دریایی کشور است. این دانشکده در طول فعالیت 25 ساله خود نقش اصلی را در توسعهٔ علوم دریایی و تأمین نیروی متخصص را در کشور ایفا کرده‌است . ریاست این دانشکده بر عهدهٔ دکتر کامران لاری می‌باشد.

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

این دانشکده از لحاظ تعداد دانشجو، بزرگترین دانشکدهٔ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال می‌باشد. فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشکده در سال 1372 آغاز گردید. این دانشکده در سال 1380 دارای 2781 دانشجو در چهار رشتهٔ مهندسی کامپیوتر(نرم‌افزار)، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی بوده‌است. تاکنون نیز 1443 نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

ریاست این دانشکده بر عهدهٔ مهندس مجید اسدی شهمیرزادی می‌باشد.

در حال حاضر این دانشکده دارای رشته‌های مهندسی عمران(در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)، مهندسی صنایع(در مقطع کارشناسی پیوسته)، مهندسی کامپیوتر-نرم‌افزار(در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته)، مهندسی شیمی(در مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد)، مهندسی معماری(در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)، مهندسی فناوری اطلاعات(در مقطع کارشناسی)، مهندسی برق(در مقطع کارشناسی) ، مهندسی مکانیک (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) و مهندسی رباتیک (در مقطع کارشناسی) می‌باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال


این دانشکده دارای سه ساختمان بوده که ساختمان شماره یک در خیابان ولی عصر ، بالاتر از چهارراه میرداماد ، کوچهٔ قبادیان غربی و ساختمان شماره دو مستقر در دانشکدهٔ زبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال مستقر در پردیس حکیمیه و ساختمان شماره سه در خیابان دکتر شریعتی ، نرسیده به میدان قدس ، بن‌بست محوی قرار دارد.

این دانشکده به دلیل فرسودگی و کمبود ظرفیت رشته‌های مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک به ساختمان شماره دو و رشته مهندسی رباتیک به ساختمان شماره سه منتقل شده و برخی از دروس رشته‌های برق و مهندسی فناوری اطلاعات نیز در این ساختمان تشکیل می‌گردد.

این دانشکده دارای 67 عضو هیأت علمی تمام‌وقت، نیمه‌وقت و مدعو می‌باشد.

از جمله انجمن‌های مهم این دانشکده، انجمن ادبی-هنری دلشدگان می‌باشد. این انجمن همه ساله اقدام به برگزاری مراسم‌های خاصی می‌نماید. از آن جمله می‌توان به برگزاری «مراسم بزرگداشت شاعر بزرگ ایران-فردوسی» در ترم دوم سال تحصیلی 89-90، «مراسم روز سپندارمذگان-روز عشق ایرانی» در همین ترم و همچنین «مراسم نقد فیلم Inception» در ترم اول تحصیلی سال 89-90 اشاره نمود. در حال حاضر این انجمن با برگزاری جلسات هفتگی به نقد و بررسی آثار ادبیات ایرانی و خارجی و همچنین نوشته‌های دانشجویان همین دانشکده می‌پردازد.

از اعضای هیئت علمی این دانشکده می‌توان به داریوش ضیایی غفوری,، امیرمسعود بیدگلی، بهروز قلی‌زاده، سیف‌الله غلام‌پور و فرشته جلیلی میان‌دشتی اشاره کرد.

دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

این دانشکده در سال 1374 به تصویب رسید و در سال 1375 به صورت رسمی شروع به فعالیت نمود. سرپرستی این دانشکده بر عهدهٔ دکتر رضایی می‌باشد.

رشته‌های تحصیلی این دانشکده: مدیریت فرهنگی، مدیریت صنعتی، مدیریت اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و حسابداری(در مقطع کارشناسی) - مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی (مقطع کارشناسی ارشد) امکانات این دانشکده: سایت اینترنت و کتابخانه
نظر خود را درباره «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.