زمان مطالعه: 2 دقیقه
HSE

HSE

HSE از مجموعه استاندارد های بین المللی است که در پست سعی بر توضیح آن داریم.
HSE
HSE
HSE

HSE حرف اول کلمات Health ( بهداشت ) ، Safety ( ایمنی ) و Environment ( محیط زیست ) است که متولی و عهده دار کلیه مسائل مربوط به بهداشت کار ، صنعتی و محیط ، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست می باشد . فلسفه HSE در صنعت نفت، درراستای توسعه پایدار و کرامت انسان از طریق نگاهی سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنعت نفت در زندگی انسان رشد و توسعه همه جانبه کشور اهمیت ویژه ای را ایفا می کند. این فلسفه و نگرش، استراتژی به حداقل رساندن اثرات نا مطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آنها با تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تاسیسات، به صفر رساندن حوادث و آسیبها از طریق حذف شرایط نا ایمن و ارتقاء سلامت افراد، ایمنی و محیط زیست در کلیه سطوح سازمان و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت را دنبال می کند. مقوله های بهداشت، ایمنی و محیط زیست بطور جداگانه در طی سالهای متمادی در صنعت نفت مطرح بوده است، اما نگاه امروز نگاهی نو، سیستماتیک و همه جانبه تحت یک مدیریت واحد میباشد. نظام مدیریت یکپارچه HSE با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک، به تبیین تأثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته و از این طریق نواقص، مخاطرات بالقوه،  حوادث و مشکلات را بطور نظام مند مورد ارزیابی قرار داده و روشهای مبتنی بر پیشگیری را ارائه میدهد. هرچند دستیابی به نظام خلاق در ساختار نظام مدیریت فراگیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE.MS ) و رویکرد یکپارچه سازی فرایند ها و گردش کار و فعالیتهای سه گانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در کلیه سطوح صنعت نفت نیازمند تلاشهای زیادی است اما متخصصین و مدیران صنعت درسالهای اخیر گامهای مؤثری در جهت شکل گیری ساختار HSE.MS و ارتقاء اهداف این نظام مدیریتی برداشته اند بطوریکه امروزه صنعت نفت در این فاصله زمانی کوتاه شاهد کسب موفقیت هایی در این نظام مدیریتی بوده است .

فعالیت های بهداشت محیط از قبیل: 1. شناسایی، ارزیابی و کنترل آلودگی های هوا، آب و فاضلاب و پسماندها 2.تأمین آب و موادغذایی سالم با کمک بهداشت تغذیه فعالیت های بهداشت تغذیه کارکنان از قبیل: 1. شناسایی، ارزیابی و پیشگیری از آلودگی مواد غذایی بوسیله آب، خاک، هوا، گیاهان، حیوانات 2.اطمینان از سلامت مواد غذایی کارکنان 3.تنظیم برنامه تغذیه کارکنان با توجه به سلامت فرد و محیط های کاری آنها و …

فعالیت های بهداشت حرفه ای از قبیل: 1. شناسایی، اندازه گیری، ارزیابی و کنترل ریسکهای بهداشتی (عوامل زیان آور محیط کار) شامل: • عوامل زیان آور فیزیکی • عوامل زیان آور شیمیایی • عوامل زیان آور بیولوژیکی • عوامل زیان آور ارگونومیکی • عوامل زیان آور مکانیکی 2.پیشگیری از وقوع بیماریهای ناشی از کار کارکنان و اطمینان از سلامت آنها و پایش سلامتی پرسنل در دوره های زمانبندی شده معین 3.پیشگیری از وقوع حوادث، آسیب ها و حفاظت کارکنان اهم فعالیتهای ایمنی و آتش نشانی : 1 . برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی آتش و اطفاء حریق و مانورهای واکنش در شرایط اضطراری جهت پرسنل انبارها و تاسیسات گاز مایع و جایگاه های عرضه 2. نظارت بر حسن اجرای  پروانه های کار سرد و گرم در سطح تاسیسات منطقه 3. ساماندهی وضعیت البسه استحفاظی پیمانکاران و رانندگان نفتکش در سطح انبارها و تاسیسات منطقه

اهم فعالیتهای محیط زیست : 1 . رساندن سطح فضای سبز در تاسیسات به استانداردهای مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست 2.جلوگیری از وروز پساب ها به محیط زیست و به حداقل رساندن ریخت و پاش و آلودگی ها. اهم فعالیت ها در زمینه آموزش : آموزش یکی از مهم ترین مسائل مرتبط با استقرار سیستم مدیریت HSE در سازمان است که در این راستا کلاس های آموزشی به صورت مستمر در زمینه مسائل مختلف HSE جهت کلیه نفرات ستادی ،  عملیاتی در سطح تاسیسات و مجاری عرضه منطقه برگزار گردید.
نظر خود را درباره «HSE» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره HSE فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.