زمان مطالعه: 1 دقیقه
چگونه کودکی شاد داشته باشیم

چگونه کودکی شاد داشته باشیم

یکی از موثر ترین راه های شاد زیستن تقویت کردن سلامت روانی و احساسی کودکان داشتن روابط گرم و صمیمی خانواده است.

بنام یگانه عالم


یکی از موثر ترین راه های شاد زیستن تقویت کردن سلامت روانی و احساسی کودکان داشتن روابط گرم و صمیمی خانواده است. طوری که کودک احساس تعلق و مهم بودن کند حتی به دوستان خود. برای اینکه کودکی شاد داشته باشیم باید به دنیای آنها نزدیک باشیم بچه هایی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند، می توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند. یعنی شرایطو به دنیای زیبای کودکی نزدیک کنیم
باید محیطی شاد برایش فراهم کنیم
با کودک بازی کنید و کمی وقت با کیفیت با او بگذرانید شاید نتوانید هم پای کودک خود بدوید و تحرک داشته باشید ولی حضور شما، نیروی پایداری را در کودکتان افزایش می دهد و دلیلی برای خنده و شادی هردوی شما خواهد شد. وپس بازی حتی اگر خسته شده باشید ولی همچنان پرانرژی هستید وموجب شادابی شما میشود.
برایش داستانهای خنده دار تعریف کنید و با صدای بلند بخندید.
او را به خنده و شادی دعوت کنید با هم به پارک بروید و در آنجا به بازیهای حرکتی بپردازید زیرا کودک با جست و خیز کردن حس غرور میکند.
به کودک خود کمک کردن و یاری رساندن به دیگران را بیاموزید این خود باعث انرژی مضاعف وشادی درکودک میشود وقتی کودک وسیله ای که اضافه دارد و میتواند به دیگری اهدا کند حس آرامش از نظر روحی و روانی به او دست میدهد.
بیاد داشته باشید که والدین مسئول خوشحالی کودک شان نیستند اما میتوانند به او اموزش دهند‌که چگونه شاد زندگی کند پس کودکان را نازپرورده بار نیاورید. والدینی که نگران خوشحالی و احساسات کودک شان هستند از رویارویی کودک شان با احساساتی مانند ترس، خشم یا نا امیدی بیزار هستند.
در واقع مانع از مواجه شدن فرزندشان با وقایع وحالات مختلف میشوند و این کاملا به ضرر کودک میباشد پس سعی کنید کودکی طبیعی و با احساسات مختلف تربیت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوند.


(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چگونه کودکی شاد داشته باشیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه کودکی شاد داشته باشیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.