زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه گوگل آهنگ ‌ها را با کمک بیان ریتم و شعر آن‌ ها پیدا می کند؟

چگونه گوگل آهنگ ‌ها را با کمک بیان ریتم و شعر آن‌ ها پیدا می کند؟

برای پیداکردن آهنگ با کمک ریتم و شعر آن در گوگل، باید دستیار گوگل را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده باشید.

جستجو موزیک باریتم آهنگ در گوگل

در جدیدترین بروزرسانی ها، موتور جستجوی گوگل قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تا همین چند وقت پیش شبیه به یک رویا به نظر می‌رسید. حالا فرصت آن را دارید تا با زمزمه یا بیان ریتم و شعر آهنگی که آن را دوست دارید یا به دنبال نام آن می‌گردید، اطلاعات کامل آن را پیدا کنید.نکته جالب ماجرا این است که بسیاری از کاربران گوگل تا همین چند وقت پیش و با تلاش‌هایی مشابه در ویدیوهایی سرگرم‌کننده تلاش می‌کردند تا نام آهنگ‌های موردعلاقه‌شان را پیدا کنند و حالا این فناوری در اختیار آن‌ها قرار دارد. اما گوگل این فناوری خیره‌ کننده را چگونه توسعه داده است؟

آیا این موتور جستجو واقعا آهنگ‌ها را با کمک بیان ریتم و شعر آن‌ها پیدا می‌کند؟
به گزارش آسمونی، وقتی لری پیج و سرگئی‌ برلین به‌عنوان دو دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند کدهایی را برای رتبه‌بندی صفحات جستجوشده در اینترنت بنویسند احتمالا هرگز تصور نمی‌کردند محصول کار آن‌ها به یکی از غول‌های دنیای فناوری تبدیل شود. اما این اتفاق رخ داد و حالا گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری دنیا است. مجموعه‌ای که روزگاری قرار بود تنها جستجوی کاربران در دنیای مجازی را ساده‌تر از قبل کند حالا سیستم عامل‌های اختصاصی خودش را توسعه داده و با عرضه تلفن‌های هوشمند به بازار تلاش می‌کند تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

جستجوی موسیقی‌ها چگونه وارد موتور گوگل شد؟
فناوری‌های نرم افزاری دنیای دیجیتال هم نیاز دارند همگام با نوآوری‌های سخت افزاری پیشرفت کنند. بنابراین وقتی کامپیوترهای غول‌پیکر به اولترابوک‌های سبک تبدیل می‌شوند، هوش مصنوعی خود، آهنگ را پردازش می‌کرد و جزییات آن را در اختیار کاربر قرار می‌داد.
اما این پایان کار نبود. با استقبال کاربران از این فناوری نوظهور، گوگل تصمیم گرفت تمرکز ویژه‌ای روی آن قرار دهد. بنابراین آن‌ها از ابزار ویژه‌ای به نام Sound Search یا «جستجوی صدا» رونمایی کردند که تنها یک وظیفه داشت؛ موسیقی مورد نیاز کاربر دستیار گوگل را پیدا کرده و به او معرفی کند. این تکنولوژی که روزگاری تنها در اختیار کاربران تلفن‌های هوشمند سری پیکسل ساخت گوگل بود حالا در دسترس همه کاربران قرار داشت. این بخش مهم از دستیار گوگل به هوش مصنوعی آن اجازه می‌دهد تا موسیقی‌ای که در حال شنیدن آن هستند را با دقت بیشتری بررسی کند. اما نه تنها حساسیت بلکه بانک اطلاعاتی دستیار گوگل هم با کمک بخش جستجوی صدا بروزرسانی شد.

چگونه می‌توانید با بیان ریتم و زمزمه شعر آهنگ‌ها آن‌ها را در گوگل پیدا کنید؟
همه چیز از یکی از رویدادهای نرم‌افزاری گوگل شروع شد. جایی که این غول فناوری اعلام کرد به زودی هوش مصنوعی موتور جستجوی خود را بروزرسانی می‌کند تا کاربران تنها با کمک بیان ریتم یا زمزمه آوازگونه یک آهنگ، نام و اطلاعات کامل آن را پیدا کنند. این بروزرسانی از مدتی پیش در اختیار بسیاری از کاربران قرار گرفته است.
این تنها بروزرسانی بزرگ موتور جستجوی گوگل در روزهای اخیر نیست. گوگل از مدتی پیش حساسیت بسیار بیشتری نسبت به غلط‌های نگارشی دارد. به عبارت دیگر، با اضافه‌شدن الگوریتمی جدید که با شبکه عصبی‌ای مجهز به 600 میلیون پارامتر کار می‌کند، قدرت تشخیص گوگل در دو حوزه درستی نگارش و تشخیص موسیقی دو برابر شده است.
برای پیداکردن آهنگ با کمک ریتم و شعر آن در گوگل، باید دستیار گوگل را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده باشید. این دستیار هوشمند در نسخه‌های جدیدتر اندروید و روی تلفن‌های هوشمند مدرن از پیش نصب شده و برخی از پرچمداران گرانقیمت بازار دکمه اختصاصی آن را میزبانی می‌کنند.
پس از دسترسی به این دستیار صوتی، نشان میکروفون را لمس و گزینه Search for Song را انتخاب کنید. حالا می‌توانید آهنگی که به دنبال آن هستید را با بیان ریتم یا زمزمه آن پیدا کنید.

نظر خود را درباره «چگونه گوگل آهنگ ‌ها را با کمک بیان ریتم و شعر آن‌ ها پیدا می کند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چگونه گوگل آهنگ ‌ها را با کمک بیان ریتم و شعر آن‌ ها پیدا می کند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.