زمان مطالعه: 5 دقیقه
زندگی نامه سردار شهید، حسین همدانی

زندگی نامه سردار شهید، حسین همدانی

حسین همدانی زاده 1329 آبادان بود. او یکی از مدافعین حرم در حلب سوریه بوده است.
نام و نام خانوادگی حسین همدانی
تاریخ تولد 24 آذر 1329
سن 64 سال
محل تولد آبادان، خوزستان
محل زندگی تهران و همدان
تاریخ شهادت 16 مهر 1394
محل شهادت حومه حلب، سوریه
محل دفن همدان
ملیت ایرانی
درجه سرتیپ پاسدار
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر پروانه چراغ نوروزی

درباره حسین همدانی

حسین همدانی درسال 1339 از پدر و مادری همدانی‌الاصل در شهر آبادان متولد شد. پدر او از کارکنان شرکت نفت آبادان بود که در سال 1342 در بیمارستان شرکت نفت درگذشت. بدین‌ترتیب حسین در 3سالگی پدرش را از دست داد و به اتفاق خانواده به همدان مراجعت کرد و دوران کودکی و تحصیل را در این شهر با کار کردن در مغازه عطاری و کارگاه بخاری سپری کرد.

شرکت در هیئت‌های مذهبی او را با منش و خط فکر گروه‌های انقلابی آشنا کرد و مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. بعد از ترک‌تحصیل راهی تهران و آنجا مشغول به‌کار شد و با اوج گرفتن انقلاب به صف انقلابیون پیوست. با آغاز جنگ ایران و عراق، وی راهی کردستان شد و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر و جبهه میانی سرپل‌ذهاب را بر عهده گرفت.

حسین همدانی در هشت سال جنگ تحمیلی
حسین همدانی در هشت سال جنگ تحمیلی

وی از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبهه غرب بود و خاطرات خود را از این نبرد در کتابی تحت عنوان «تکلیف است برادر» تدوین کرد. وی نخستین فرمانده «لشکر 32 انصارالحسین سپاه» و فرمانده «لشکر 16 قدس گیلان» در دوران جنگ بود. وی علاوه بر همدان در شهرهای پاوه و مریوان نیز خدمت کرده است. وی همچنین به‌همراه احمد متوسلیان و محمدابراهیم همت و محمود شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله نقش بسزایی داشت لشگری که بعدها فرماندهی آنرا نیز در جریان فتنه سال 88 عهده دار شد. حسین همدانی هم‌چنین جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بوده است.

حسین همدانی، از امضا کنندگان نامه‌ای بود که تعدادی از فرماندهان سپاه در روزهای پس از وقایع 18 تیر 1378 خطاب به محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت ایران نوشتند و گفتند که کاسه صبرشان به پایان رسیده است و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی(کنترل نا آرامی‌ها)، بر خود جایز نمی‌بینند و وارد عمل خواهند شد.

همدانی زمانی که جانشین فرماندهٔ نیروی مقاومت بسیج بود طی یکی سخنرانی در آبان ماه 1387 در شهر همدان اظهار داشت که جمهوری اسلامی تأمین کنندهٔ بخشی از تسلیحات ارتش‌های آزادی‌بخش منطقه است. این سخنان یک جنجال بین‌المللی را به وجود آورد.

وی هم‌چنین در مورد رهبران جنبش سبز معتقد بود که موسوی و کروبی متهمان اصلی این ماجرا هستند و حداقل مجازات برای اینها اعدام است. مردم ما و ما رزمنده‌ها به کمتر از این حکم راضی نیستیم ولی تابع حکم قضایی و ولی امر هستیم.

او هم‌چنین از مخالفان سیاست خارجی دولت حسن روحانی بود و پس از پیاده‌روی محمد جواد ظریف با جان کری در ژنو در حاشیه مذاکرات اتمی، ضمن اشتباه دانستن این اقدام، اعلام کرد که شهدا کسانی که چنین کاری کرده‌اند را محاکمه خواهند کرد.
همدانی با پروانه چراغ‌ نوروزی ازدواج کرده بود و 4 فرزند به نام‌های وهب، مهدی، زهرا و سارا داشت.

شهید مدافع حرم، حسین همدانی
شهید مدافع حرم، حسین همدانی

شهادت حسین همدانی

سردار حسین همدانی در عصر 16 مهر 1394 در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومهٔ شهر حلب در سوریه به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
به گزارش برخی رسانه‌ها واژگونی خودروی او در جاده خناصر – إثریة در جنوب شرق حلب در مسیر استان حما اتفاق افتاد. وی در سوریه به نام ابو وهب مشهور بود. وی پیش‌تر دلیل حضور و حمایت نظامی ایران از دولت بشار اسد را جنگ برای منافع جمهوری اسلامی عنوان کرده و اهمیت آن را برابر دفاع مقدس خوانده بود.

وصیت نامه شهید حسین همدانی

بسم‎‌الله الرحمن الرحیم

سپاس خدای را که نعمت‌ها فراوان بر ما ارزانی داشت و فراوان شکر که در عصر خمینی (ره) حیاتمان قرار داد، همه پدران و مادران ما در آرزوی این دوران بودند و ندیدند اما ما دیدیم.

دوران احیای اسلام عزیز و عزتمندی ملت‌های مسلمان، مقاومت مجاهدان سپاه اسلام، عصر تحول و شکوه و عظمت در جهان اسلام، عصر بیداری ملت‌ها، عصر زوال طاغوت‌ها، عصر فروپاشی قدرت‌های استکباری و عصر برگشتن به خویشتن.

خدا را هزاران شکر به خاطر نعمت‌هایش، نعمت زندگی در هشت سال دفاع مقدس، زندگی با مجاهدینی که محبوب خدا بودند و میهمان خدا شده‌اند.

زندگی در کنار ملتی که خوش درخشیدند و در مقابل همه توطئه‌ها و فشارهای سنگین دشمنان تسلیم نشدند و مدل شدند، نمونه شدند در بین ملت‌ها که سرآمد همه آنها پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان گرانقدر ما هستند.

چه افتخاری بالاتر از آنکه آزادگان ما و جانبازان ما و خانواده مقاومشان صبر را شرمنده کردند و 10 سال در اردوگاه‌های حزب بعث صفحه زرین بر تاریخ این ملت نگاشتند. جانبازان ما با تحمل دردهای فراوان حجت را بر ما تمام کردند که باید مقاومت را ادامه داد.

خدای بزرگ را شکر به خاطر نعمت‌ برخورداری از ولایت، ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع).

مگر می‌توان از نعمت بزرگی که خدای مهربان به ما داده برآییم. نعمت ولایت فقیه، امام بزرگوارمان، آن پیر جمارانی؛ نعمت جانشین خلف آن، علی زمانمان که ادامه‌دهنده همان راه و کاروان انقلاب را چه مدبرانه و زیبا از همه گردنه‌ها و کمین‎ها عبور می‎دهد اما نه، باید بیش از این شاکر باشیم نه زبانی، بلکه عملی مثل شهیدانمان لبیک بگوییم.

بنده حقیر، حسین همدانی، شاگرد تنبل دفاع مقدس اعتراف می‎کنم که وظایف خودم را به خوبی انجام ندادم و بعضی موقع‎ها این نفس سرکش سراغ من می‎آمد و مرا گول می‎زد، وسوسه می‎شدم، نق می‎زدم، در درونم اعتراض ایجاد می‌شد اما خدا مرا کمک می‌کرد، متوجه می‌شدم، پشیمان می‌شدم، توبه می‌کردم و از خدا طلب عفو و بخشش می‌کردم و مرا می‌پذیرفت و این اواخر هم خیلی دلم هوای رفتن کرده بود.

خدا کند که در موقع جان دادن راضی باشد خدای مهربان و خودم به رحمت او امیدوار هستم نه به عملکرد خودم.

از همه دوستان و آشنایان حلالیت می‎طلبم، از امام و مولایم حضرت آیت‌الله‎العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که نتوانستم سرباز خوبی باشم عذرخواهی و کوتاهی مرا ان‌شاالله به لطف و بزرگواری خودشان ببخشند.

از خانواده شهیدان، جانبازان و آزادگان همیشه شرمنده بودم که نمی‌توانستم خدمتگزار خوبی باشم؛ مرا حلال کنند.

تشکر دارم از همسر عزیزم که همسنگر و همراه خوبی بودند، خداوند ان‌شاالله این عمل شما را ذخیره آخرت قرار دهد و اما سفارش می‌کنم مثل گذشته بدهکار به انقلاب و نظام باشی نه طلبکار. قانع باش در مقابل کمبودها یا کم‎مهری‌ها صبر داشته باش و مراقب باش فضاسازان تو را ناسپاس نکنند، عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادتمندی دنیا و آخرت را دارد.

فرزندانم را سفارش می‌کنم و تأکید بر حفظ ارزش‌های اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با حفظ ارزش‌هایش می‌توانند تأثیرگذار و مدل و الگو باشند، حجاب برتر بر شما واجب است رضایت پدر پیر شما با حفظ ارزش‌هاست. سعادتمندی و عاقبت به خیری شما را از خدای مهربان خواستارم.

برای خواهرانم و برادرم و فرزندان عزیزشان آرزوی سعادتمندی دارم، بسیار دوستان خوبی داشتم که یکایک آنها و زندگی با آنها همیشه در ذهن و خاطراتم ماندگار است و به این دوستی مفتخر هستم.

از همه آشنایان و دوستان می‌خواهم در صورت امکان یک روز برایم نماز و روزه به جای آورند؛ اگر ان‌شاالله در آن عالم دیگر باز هم در کنار شما عزیزان باشم، جبران کنم!

هیچگونه بدهی ندارم و به کسی هم بدهکار نیستم، اما اگر کسی طلبکار بود بدهی را بدهید شاید یادم رفته باشد، به امید رحمت خدایم، خداحافظی با شما و طلب مغفرت بنده گنهکار  حسین همدانی.

28 شهریور ماه 1394

گالری تصاویر حسین همدانی

hossein-hamadani(3)
حسین همدانی
شهید حسین همدانی در مراسم سخنرانی
شهید حسین همدانی در کنار محسم کاظمینی
شهید حسین همدانی در مسجد
شهید حسین همدانی در مسجد
دیدار شهید حسین همدانی با آیت اله خامنه ای
دیدار شهید حسین همدانی با آیت اله خامنه ای
خانواده حسین همدانی
خانواده حسین همدانی
مراسم تشییع پیکر شهید حسین همدانی
مراسم تشییع پیکر شهید حسین همدانی
پیکر شهید حسین همدانی در بازگشت به ایران از سوریه
پیکر شهید حسین همدانی در بازگشت به ایران از سوریه
آرامگاه شهید حسین همدانی در شهر همدان
آرامگاه شهید حسین همدانی در شهر همدان
نظر خود را درباره «زندگی نامه سردار شهید، حسین همدانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی نامه سردار شهید، حسین همدانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.