3 نظر
مطالعه: 3 دقیقه
لیست خرید خانه

لیست خرید خانه

لیست کامل خرید ماهانه منزل برای هر خانه‌ای نیاز است. داشتن لیست خرید خانه به شما کمک می‌کند سبد خرید شما با اقلام غیرضروری پر نشود.

خرید کردن به صورت ماهانه یکی از کارهای ضروری و بخش جداناپذیر زندگی ماست، اما اینکه بدانید چه چیزهایی واقعا نیاز دارید و باید بخرید، بخش مهم‌تری است. آسمونی در این بخش لیست خرید خانه که هر خانواده‌ای باید بداند را منتشر می‌کند.

لیست خرید ماهانه منزل

افراد با توجه به نیازشان، مواد غذایی خود را انتخاب می‌کنند. با این حال شما ممکن است تا به حال چک لیستی از موارد مورد نیاز برای خرید ماهانه و هفتگی منزل تهیه نکرده باشید، اما داشتن لیست خرید مواد غذایی مناسب به شما کمک می‌کند تا کالاهای مورد نظرتان را خریداری کنید. لیست خرید ماهیانه منزل به چند قسمت تقسیم می‌شود:

انواع لوازم و محصولات
لبنیات شیر، پنیر، خامه، ماست، دوغ، کره، کشک
خواربار نان، برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات، غلات، قند و شکر
مواد پروتئینی گوشت، مرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، تخم مرغ
مواد صبحانه عسل، مربا، شکلات صبحانه، غلات صبحانه، کره بادام‌زمینی، کره، پنیر، حلوا ارده
مواد پختنی و دسر ژله، پودر کیک، دسر
میوه و سبزیحات هویچ، گوجه‌فرنگی، خیار، پیاز، سیر، سیب‌زمینی، کاهو، سیب، پرتقال و میوه‌های فصل
نوشیدنی نوشابه، ماءالشعیر، آبمیوه، چای و دمنوش، آب معدنی، قهوه و هات‌چاکلت، نوشیدنی انرژی‌زا
سس و افزودنی سس مایونز و کچاپ، ادویه مانند نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، خیارشور و زیتون، آبلیمو، آبغوره یا آب نارنج، ترشی یا شور، زعفران
خشکبار خرما، آجیل، خشکبار مانند کشمش پلویی یا زرشک
شوینده و دستمال دستمال کاغذی و دستمال توالت، مایع یا پودر لباسشویی، پاک‌کننده سطوح، نرم‌کننده لباس، مایع دستشویی
لوازم خانه کیسه‌زباله، نایلون فریزر، لوازم یکبارمصرف، لوازم ظرفشویی مانند دستکش، اسکاچ و سیم ظرفشویی

لبنیات

لبنیات شامل شیر، پنیر، ماست، کره، خامه، دوغ و کشک می‌باشد به دلیل اینکه لبنیات باید تازه مصرف شود و به دلیل تارخ مصرف محدود این محصول خرید یکباره این محصول برای یک‌ماه کار مناسبی نیست و بهتر است برای مصرف حداکثر یه هفته خریداری شود.

خواربار

روغن یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در سفره خانوار های ایرانی است. روغن انواع مختلفی دارد که شامل روغن پخت و پز، روغن سرخ کردنی، روغن سالاد و… می‌باشد. بهترین روغن برای مصرف روغن زیتون، روغن کانولا، روغن هسته انگور، روغن حیوانی و… است که به وفور یافت می‌شود. روغن اگر برای مصرف یک یا چند ماه خرید شود مشکلی ندارد. تاریخ مصرف روغن معمولا چند ماه می باشد و فاسد نمی‌شود.

برنج را به صورت ماهانه خرید کنید تا از لحاط اقتصادی هم به صرفه باشد. سعی کنید راه‌های تشخیص برنج خوب را بلد باشید تا برنج مناسبی خرید کنید. این محصولات شامل طیف وسیعی از خوراکی‌ها می‌شود. ولی باید توجه داشت فصلی که در آن هستیم خرید را انجام دهید. خرید حبوبات و غلات برای چند ماه به دلیل خشک بودن و فساد پذیری کم مناسب است به شرطی که در جای مناسب نگهداری شود.

حبوبات و غلاتی که پر مصرف شامل این موارد می‌شود: نخود، لوبیا، عدس، لوبیا سفید، لوبیا چیتی، لپه، ماش، جو پرک ،گندم پوست کنده، سویا و… اصولا خرید محصولاتی که بصورت خشک و در بسته بندی مناسب عرضه می‌شود بسیار راحت است. ماکارونی، رشته و انواع لازانیا از این نوع محصولات می‌باشد که می‌توان بصورت ماهانه خرید کرد و برای مدتی نگهداری کرد. بهتر است این محصول را به صورت عمده وبرای مصرف یک یا چند ماه خرید کنید تا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. معمولا  با خرید عمده این محصولات می توان تخفیف مناسبی دریافت کرد.

انواع کنسرو

بیشتر مواد غذایی را می‌توان به صورت کنسرو خریداری کرد خرید برای مصرف چند ماه این محصولات مشکلی ندارد، اما بهتر است بدانیم که یک کنسرو سالم چه ویژگی دارد تا دچار مشکل نشویم. این محصول طیف وسیعی را شامل می‌شود که پر مصرف ترین آنها: کنسرو نخود سبز، ذرت شیرین، لوبیا، رب گوجه، انواع کنسرو ماهی و...

انواع سس و افزودنی

شامل انواع سس سالاد، سس گوجه و کچاپ، رب گوجه کنسروی و شیشه‌ای  و … می‌شود که جزء اصلی یک لیست خرید سوپرمارکتی است.

مواد پروتئینی

مواد پروتئینی را می‌توان بصورت تازه خرید و مصرف کرد. البته در صورت خرید برای یک ماه آن را بصورت فریزری در یخچال نگهداری کرد. قارچ نیز شامل این دسته می‌شود که مصرف آن بصورت تازه توصیه می شود. البته می‌توان آن را بصورت اسلایس شده در فریزر نگهداری کرد.

  • گوشت قرمز: مثل گوشت گوساله و گوسفند و...
  • گوشت سفید: مثل مرغ، ماهی، بلدرچین و…
  • سبزی: سبزی‌های خوراکی دارای انواع محتلفی است که شامل سبزی خورشتی، سبزی آش، سبزی کوکو، سبزی دلمه و … که بصورت تازه و یا منجمد مصرف می‌شود.

محصولات شوینده و بهداشتی

  • پودرها و مایع‌های لباسشویی و ظرفشویی
  • شامپو و صابون و محصولات شوینده بدن
  • محصولات شوینده دهان و دندان
  • محصولات پنبه‌ای مثل دستمال کاغذی و پد بهداشتی و دستمال مرطوب و …
  • محصولات پلاستیکی مثل کیسه زباله و کیسه فریزر و انواع وسایل یکبار مصرف

لوازم خانه

لوازم دیگری هم برای خانه در لیست خرید ماهانه نیاز است. مانند خرید کیسه‌زباله، نایلون فریزر، لوازم یکبارمصرف، لوازم ظرفشویی مانند دستکش، اسکاچ و سیم ظرفشویی و ...

لیست خرید غذای کودک

برای خرید غذای کودک متناسب به سن کودک باید خرید انجام شود.

  • سرلاک بچه
  • مکمل غذای کودک
  • شیر خشک کودک
  • انواع میوه فصل
  • انواع حبوبات مانند تهیه پوره لوبیا
  • انواع سبزیجات

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیست خرید خانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیست خرید خانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.