از شروع امسال و همزمان با قرنطینه و خانه نشین شدن تمام ما، همه ی ما تنها یک چیز را خواستار بوده ایم: خانه هایمان، جایی که حالا کل وقتمان را میگذرانیم، راحت، امن و الهام بخش باشند. حتی معلوم نیست که پس از این دوره بخواهیم مانند دوره ای که قرنطینه بودیم در خانه بمانیم، اما حالا که هستیم، انتظار میرود که خانه هایمان دچار تغییر و تحولی مطابق با دوره ی کرونا شوند.

 

اما چطور؟


بسیاری از ما شاغل بودیم، اما با شیوع کرونا ابتدا موقتاً و سپس بطور کامل تا اطلاع ثانوی محل کارمان را ترک کردیم و حالا در خانه پیش خانواده مان هستیم تا هرچه زودتر زنجیره ی کرونا در جامعه شکسته شود. تعدادی از ما هم به دستور و صلاحدید کارفرماهایمان از خانه مشغول به کاریم، که این عمل به اصطلاح همان دورکاری نامیده شده است. اما آیا محیط خانه مان مناسب کار کردن مطابق با میل ما هست؟ پاسخ این سوال را به مرور خواهیم یافت. در کشورهای غربی اتاق مطالعه و اتاق کار در بسیاری از منازل وجود دارد، اما تصور کنید پدر و مادر یک خانواده ایرانی بخواهند در اتاق خوابشان میز تحریر بگذارند! یا همیشه در این مدت طولانی و طاقت فرسا، روی میز نهارخوری کارهای مربوط به شغلشان را انجام دهند! این چرخه بلاخره یک جا قطع خواهد شد. درصورت طولانی شدن قرنطینه، سرانجام یک روز یکی از اعضای خانواده با میز مخصوص کار وارد خانه شده و به این بی نظمی ها پایان میبخشد. ممکن است این سبک را بعد از قرنطینه هم ادامه دهید! هم خانواده کنارتان خواهد بود و هم به کارهایتان خواهید رسید.
موضوع دیگر که مطرح است فضای جلوی جاکفشی است. تا به حال اگر در صورت لزوم بیرون برویم متوجه شده ایم که همه مان دنبال راه و فضایی راحت تر برای تمیز کردن کفش هایمان هستیم. چراکه قبلا خیلی از ما شاید ماهی یک بار هم کفش هایمان را ضدعفونی و تمیز نمیکردیم! اما حالا با وجود کرونا، این امر از ملزمات زندگیمان شده. البته که ترجیحا بیرون از خانه نباید رفت، اما درصورتی که رفتیم، حتما باید کفشهایمان را کاملا و دقیق ضدعفونی کنیم. میپرسید چطور؟ کافیست فرش و موکت جلوی در ورودی را برداریم و صندلی و ابزار ضدعفونی کفش را آنجا قرار دهیم. یا کار دیگری که میشود کرد آغشته نمودن پادری هایمان به مواد ضدعفونی است تا هربار که روی آن پا گذاشتیم کف کفشمان ضدعفونی شود. اما لازم است که خیلی سریع و زود به زود این پادری ها شسته شوند.
همچنین یک مجله ی خارجی نوشته حالا که همه ی وقتمان را کنار خانواده میگذرانیم، ممکن است نیازمان به تنها وقت گذراندن بیشتر شود. اما آسمونی این موضوع را به خانواده های ایرانی نسبت نمیدهد! چراکه همه مان از کنار هم بودن خوشحالیم.

همه جای خانه ی ما در این چندماه دچار تحول شده، حتی آشپزخانه!
فضای آشپزخانه ها نیز تحت تاثیر این دوره، به دو قسمت تقسیم خواهند شد: قسمتی که خریدهای تازه و ضدعفونی نشده را قرار میدهیم و قسمتی که این خرید ها را شست و شو میدهیم تا قابل استفاده شوند. لیکن حتما حواسمان باشد که قسمتهایی از آشپزخانه که آلوده میشوند را فوراً ضدعفونی کنیم. برای این کار این دو فضا در آشپزخانه باید کاملا مجزا از هم باشند.
همینطور مطابق با نیازهایمان به مرور زمان در این دوره پیشبینی میشود که این تغییرات در چیدمان داخلی خانه ها بسیار گسترده تر خواهند شد.

باید دید که سلیقه ی ایرانی چطور عمل خواهد کرد.

نظر خود را درباره «دکوراسیون خانه هایمان در دوران کرونا و قرنطینه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دکوراسیون خانه هایمان در دوران کرونا و قرنطینه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.