زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن شاه دانه و خواص آن

روغن شاه دانه و خواص آن

روغن شاهدانه به عنوان یکی از مغذی ترین روغن های درمانی برای پوست فواید زیادی دارد. اگر می خواهید با روغن...

روغن شاه دانه و خواص آن
روغن شاه دانه و خواص آن

پوست فواید زیادی دارد. اگر می خواهید با روغن شاهدانه بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که خواص روغن شاهدانه را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

شاه‌دانه گیاهی یک ساله با برگ‌های قطره‌ای است. میوهٔ این گیاه ریز و روغنی بوده و خاصیت آرامش بخش دارد که از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود. از بخش‌های مختلف این گیاه مشتقات فراوانی از جمله تخم شاه‌دانه، الیاف شاه‌دانه و مواد روانگردانی مثل ماری‌جوانا و حشیش تهیه می‌شود.

روغن شاهدانه صورت را پر تر می نماید ، خاصیت ارتجاعی پوست را تامین می نماید.

اما فواید این روغن به همین موارد ختم نمی شود. افراد با پوست چرب و منافذ گرفته و آلوده که از این روغن استفاده کرده اند ، به معجزه ی آن قسم می خورند . زیرا این روغن بدون افزایش چربی و ایجاد مشکل ، پوست را مرطوب و زیبا نگه می دارد. پوست های حساس هم می توانند از این روغن ملایم بهره ببرند . بنابراین روغن شاهدانه برای انواع مختلف پوست مناسب به نظر می رسد. برخی حتی از این روغن به عنوان نرم کننده ی مو ، بدون آنکه عوارضی در پی داشته باشد ، استفاده می کنند.

اگر بدنبال روغنی جدید هستید که تمام جوانب زیبایی پوست را تامین نماید ، روغن شاهدانه را امتحان کنید .

روغن شاهدانه چیست

روغن شاهدانه از دانه ی گیاهی به همین نام و از دسته ی گیاهان غالیس گرفته می شود . حتما نام این گیاه شما را به یاد نوعی از مواد مخدر می اندازد . اما نوعی از گیاه که برای تهیه مواد مخدر از آن استفاده می شود میزان بسیار بسیار بالاتری از خواص روانگردان دارد .

اما در شاهدانه های متداول که در بازار یافت می شوند ، مواد روانگردانی وجود ندارد ، در واقع شاهدانه حاوی CBD می باشد که خواص روانگردان را از بین می برد . از گیاه شاهدانه برای قرن های متمادی برای ساخت طناب ، لباس ، غذا ، کاغذ ، عایق ، پارچه و غیره استفاده می شد.

hemp-seed-oil
hemp-seed-oil

روغن شاهدانه فشار سرد ، رنگ سبز تیره یا روشن و طعمی آجیل مانند دارد . در روغن های تصفیه شده مواد مغذی کمی یافت می شود . اما مثل دیگر روغن ها ، روغن شاهدانه ی فشار سرد بهترین نوع آن است .

چگونگی تاثیر روغن شاهدانه بر سلامت پوست

همانطور که گفته شد ، روغن شاهدانه سرشار از موادی است که پوست از آنها تغذیه می کند . در این قسمت بخشی از فواید این روغن برای پوست را مطرح می کنیم :

پوست خسته و خشک را پر تر نشان می دهد : این روغن پوست را بازسازی می کند و ظاهری جوان به پوست می بخشد.

رطوبت طولانی مدت به پوست می بخشد : اگر پوست شما در نیمه ی روز خشک و بی روح می شود ، احتمالا این روغن برای حل مشکل مفید خواهد بود . استفاده منظم و طولانی مدت از روغن شاهدانه به پوست قابلیت حفظ رطوبت را می دهد.

چربی پوست را تنظیم می نماید : از آنجایی که منافذ پوست را نمی بندد ، مرطوب کننده ای مناسب برای پوست چرب و با منافذ زیاد محسوب می شود.

اثر آرامبخشی برای پوست دارد :برخی از حساسیت های موقت پوستی با روغن شاهدانه قابل درمان است . رطوبت موجود در این روغن با قرمزی و خارش پوست مبارزه می کند و آن را از بین می برد .

به کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند : روغن شاهدانه از پوست در برابرعوامل مخرب محیطی حفاظت می نماید و از این طریق میزان چین و چروک روی پوست صورت را نیز کاهش می دهد.

برای تمام انواع پوست مناسب است : شاید پوست شما چرب و با منافذی باز باشد ، شاید هم خشکی بی اندازه ی پوست را تجربه می کنید. روغن شاهدانه میزان مناسبی از رطوبت را با توجه به پوست شما فراهم می آورد .

روغن شاه دانه و خواص آن
روغن شاه دانه و خواص آن

ارزش غذایی روغن شاهدانه

روغن شاهدانه حاوی اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 و امگا9 است که استفاده از آن در پخت و پز توصیه می شود.مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده باعث تحریک رشد مو می شوند.همچنین روغن این گیاه حاوی اسید گاما لینولئیک است که به مبارزه با خشکی مو می پردازد. روغن شاهدانه را می توان با روغن زیتون و روغن بذر کتان به میزان کم در سالاد و غذا مصرف نمود.

ارزش پروتئینی روغن شاهدانه

پروتئین با کیفیت موجود در روغن شاهدانه ظاهر مو را بهبود می بخشد.موهای ما از 97% پروتئین تشکیل شده است و روغن شاهدانه حاوی 25% پروتئین است که مصرف آن به ویژه زمانیکه مو آسیب دیده است ، باعث سلامت تارهای مو می شود.بعلاوه این پروتئین خاصیت نرم کنندگی دارد و رطوبت موجود در مو را حفظ می کند.

نظر خود را درباره «روغن شاه دانه و خواص آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روغن شاه دانه و خواص آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.