بله، برای کلاه ها هم روز جهانی داریم. 15 ژانویه روز جهانی کلاه است.

حتی اگر در این زمینه متخصص نباشید، میتوانید حدس بزنید که انواع و اقسام بسیار متانوعی از کلاه برای استفاده های گوناگون موجود است. کلاه ها در دسته های مختلفی چون نظامی، ایمنی، زینتی، سلامتی و… بکار گرفته میشوند.

15 ژانویه ، روز جهانی کلاه
15 ژانویه ، روز جهانی کلاه

آسمونی: گاهی یک کلاه میتوان نماد یک دین یا رسم خاص مردم یک منطقه باشد. در بسیاری از ارگان های رسمی نظامی یا ملی نیز، کلاه به عنوان بخشی از پوشاک فرم تعریف شده و استفاده میشود. حتی نوع انتخاب کلاه برای افراد عادی نیز میتواند نشانگر سبک زندگی و عقاید شخصی او باشد.

اگر سری به پیشینه تاریخی کلاه بزنیم میبینیم که در قدیم جزئی مرسوم از پوشاک مردمان بوده است. به طوری که در کتب تاریخی و داستان‌ها و به ویژه شاهنامه فردوسی تصاویری رزمی دیده می‌شود که نمایانگر فرم پوشش سلحشوران داستان است و ایرانیان قدیم به پوشیدن آن آشنا بوده‌اند یا آنکه در دیواره‌های کاخ‌ های تخت جمشید و اکباتان فرم لباس سربازان و جنگجویان و سلاطین آن زمان دیده می‌شود که نشانه تاریخ لباس در ایران است.

استفاده از “کلاه‌خود” در جنگ ها امری اجتناب ناپذیر برای محافظ از این عضو حیاتی بدن بوده است. همچنین تاج پادشاهان را نیز میتوان یکی از سمبلیک ترین نمونه های کلاه دانست. تاجی که گاها توسط چندین نفر ساخته میشد و طی مراسمی با شکوه بر سر سلطان نهاده میشد. به همین تناسب وزیران دربار، خدمه و… بر حسب جایگاهشان کلاهی مخصوص به خود داشتند که جزئی از هویت آن ها به حساب می آمد.

آسمونی : امروزه اما استفاده از کلاه در میان عموم مردم بیشتر جنبه زینتی پیدا کرده و شاید مانند گذشته لزوم خاصی در انتخاب کلاه وجود نداشته باشد. کلاه را میتوان یکی از موارد تاثیرگذار در مد و لباس قلمداد کرد که گاها طرفداران پر و پا قرصی دارد که اگر کلاهی روی سرشان نباشد حس میکنند چیزی نپوشیده اند. این روز را به این دسته از افراد تبریک میگوییم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «15 ژانویه ، روز جهانی کلاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 15 ژانویه ، روز جهانی کلاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.