زمان مطالعه: 2 دقیقه
ژرارد هولیه، یک مربی و کسب 5 جام در یک سال!

ژرارد هولیه، یک مربی و کسب 5 جام در یک سال!

یک بازیکن یا مربی می تواند با کسب نتایج درخشان طی یک یا دو سال، نام خود را برای همیشه ماندگار کند. حتی اگر ناکامی های بزرگی هم در کارنامه او دیده شود.

یک بازیکن یا مربی می تواند با کسب نتایج درخشان طی یک یا دو سال، نام خود را برای همیشه ماندگار کند. حتی اگر ناکامی های بزرگی هم در کارنامه او دیده شود.در کارنامه ژرار هولیه مربی اسبق تیم ملی فرانسه هم چیزی که قبل از همه خودنمایی می کند، ناکامی عجیب در انتخابی جام جهانی 1994 است. فرانسه هولیه، در این بازیها با ستاره هایی مثل اریک کانتونا، دیوید ژینولا و ژان پیرپاپن، پیشاپیش تیم صدرنشین گروه به نظر می آمد.

نتایج آبی ها هم به اندازه ای قابل قبول بود که برای صعود به جام جهانی تنها به کسب یک امتیاز از دو بازی خانگی آخر خود، احتیاج داشته باشند. بعد از آن بود که همه چیز تغییر کرد، فرانسه با دو باخت خانگی(2-3) و (2-1) مقابل رقیبای کم نام و نشانی چون اسرائیل و بلغارستان، از صعود به جام جهانی بازماند و دوران حضور هولیه هم به عنوان سرمربی به پایان رسید.بعد از آن، کمتر کسی توجهی به سایر موفقیتهای او کرد. قهرمانی جوانان اروپا با فرانسه در سال 1996 با کشف بازیکنانی مثل تیری آنری و دیوید ترزه گه و همچنین حضور در تیم ملی فرانسه به عنوان مدیرفنی در جام جهانی 1998 چندان به چشم نیامدند.ژرارد هولیهولی با حضور در لیورپول، دوران متفاوتی برای مربی فرانسوی شروع شد. لیورپول تا آن زمان حاضر نشده بود مربیگری خود را به مربیهایی از خارج بریتانیایی بدهد. حتی در ابتدای حضور هولیه در لیورپول، او ناچار بود به صورت مشترک با روی ایوانز سرمربی باشد، اما بالاخره ایوانز کنار رفت و هولیه با جوانهای خود، آماری درخشان ثبت کرد؛ کسب جام حذفی، جام اتحادیه، جام خیریه، جام یوفا و سوپرکاپ اروپا؛ همه این 5 جام در سال 2001 به دست آمد تا او در پایان سال، به عنوان مربی منتخب یوفا انتخاب شود. هولیه همچنین جایزه مربی سال مجلات وردساکر و اونز را هم در همان سال بدست آورد.

در لیگ هم تیم او بد کار نکرد و تا نایب قهرمانی انگلیس پیش رفت و در لیگ قهرمانان هم به جمع هشت تیم برتر رسید. اما بیماری قلبی، برای مدتی بین مربی و تیمش فاصله انداخت و بعد از بازگشت هم عملا افتخار جدیدی با لیورپول بدست نیاورد؛ به جز یک فتح لیگ کاپ در سال 2003. در این بین در سال 2002 هم نشان افتخار لژیون دونور هم در فرانسه به او اعطا شد.فتح لیک 1 فرانسه با لیون در سالهای 2006 و 2007 آخرین افتخارات مردی بود که پیش تر، نخستین قهرمانی پاری سن ژرمن را در لیگ، در سال 1986 نصیب پاریسی ها کرده بود.

با این حال، شاید او دوست داشت که عقربه ها تو دقیقه 90 بازی فرانسه و بلغارستان در انتخابی جام جهانی 94 متوقف می شدن و این فرانسه بود که با تساوی(1-1) به جام جهانی می رفت. رویایی که مربی فرانسوی هرگز به او، دست پیدا نکرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ژرارد هولیه، یک مربی و کسب 5 جام در یک سال!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ژرارد هولیه، یک مربی و کسب 5 جام در یک سال! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.