زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش کارت به کارت

آموزش کارت به کارت

بانک ها برای راحتی کاربران برای انتقال وجه و سایر کارهای روزانه بانکی بستری را فراهم کرده اند با عابربانک کارهای انتقال وجه، تغییر رمز و غیره وجود داشته باشد.

شما با داشتن کارت بانکی یکی از بانکهای کشور میتوانید وجه مورد نظر خود را به حساب های مختلف واریز کنید. توجه داشته باشید که انتقال کارت به کارت با عابر بانک و پرداخت آنلاین اینترنتی تفاوت اندکی دارد. انتقال کارت به کارت آنلاین در حقیقت شبیه سازی شده انتقال وجه توسط دستگاه های خود پرداز (ATM) در محیط اینترنت میباشد. شما با اتصال به سایت بانک مورد نظر شماره کارت و اطلاعات کارت خود + شماره کارت مقصد + مبلغ انتقالی را وارد کرده و عملیات را تایید میکنید. پس از آن سایت بانک مبلغ مورد نظر را از حساب شما کسر و به حساب کارت مقصد واریز کرده و یک رسید دیجیتالی به شما ارائه میکند که در حقیقت شماره سند شما برای وجه واریزی شما خواهد بود.

کارت به کارت و آموزش انتقال وجه اینترنتی

به عنوان یک پرداخت نمونه فرض میکنیم شما عابر بانک ملی را دارید. بنابراین شما باید وارد لینک bmi.ir شوید (پایین همین صفحه لینک دسترسی به سامانه های بانکداری اینترنتی تمام بانک ها درج شده است) پس از ورود به بانکداری اینترنتی بانک ملی، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید، لازم به ذکر است نام کاربری و رمز عبور در بانک ملی از طریق سامانهبام قابل تهیه است که پس از ثبت نام در سامانه بام میتوانید با نام کاربری و رمز عبور آن وارد بانکداری اینترنتی شوید، پس از ورود از بخش خدمات کارت وارد گزینه کارت به کارت شوید و سپس گزینه های شماره کارت مقصد و مبلغ را تکمیل نمایید، در صفحه بعد بخش های CVV2 و رمز دوم کارت را تکمیل کنید و در انتهای روی تایید کلیک نمایید. اگر مراحل را درست طی کرده باشید، رسید پرداخت به شما نمایش داده می شود.

نکته: در برخی بانک ها می بایست شماره کارت مقصد و مبلغ انتقالی را در مرحله دوم و سوم مشخص نمایید.

نکته 1 : لازم به ذکر است کلیه عملیات انتقال وجه در سایت بانک مورد انجام میشود که امنیت آن توسط بانک ها تضمین شده است و سایت ما هیچگونه کنترل یا دخل و تصرفی در مورد شماره کارتها یا رمز عبور و ... ندارد.
نکته 2 : شما برای پرداخت اینترنتی توسط کارت بانکی خود باید رمز عبور دوم + کد CVV2 را داشته باشید. کد CVV2 یک عدد 3 یا 4 رقمی است که معمولا در جلو یا پشت کارت ها درج میشود و رمز دوم نیز به صورت پیامکی به شماره موبایلی که زمان افتتاح حساب اعلام نموده اید ارسال می شود.

آموزش انتقال وجه از طریق عابر بانک یا ATM

آموزش کارت به کارت با دستگاه عابربانک
آموزش کارت به کارت با دستگاه عابربانک

ابتدا کارت خود را وارد کرده و سپس زبان فارسی را انتخاب کنید. پس از آن رمز خود را وارد کنید و دکمه سبز را بزنید.

وارد کردن رمز در عابربانک
وارد کردن رمز در عابربانک

2. سپس برای انتخاب گزینه سوم (انتقال وجه) لازم است از کلید های مجاور سمت راست مانیتور سومین  کلید از سمت بالا فشرده گردد.

انتقال وجه در عابربانک
انتقال وجه در عابربانک

3. انتخاب گزینه اول که مبدا پرداخت وجه را سوال می نماید لازم است از کلید های مجاور سمت راست مانیتور اولین کلید از سمت بالا فشرده گردد. در صورتی که می خواهید از سایر حسابهای متصل به کارت  مبلغ را پرداخت  کنید گزینه دوم را انتخاب کنید.

حساب اصلی یا متمرکز
حساب اصلی یا متمرکز

4. شماره کارت مورد نظر داخل کادر وارد گردد. لازم است مبلغ مورد نظر در کادر ظاهر شده وارد شده  و سپس کلید ثبت روی صفحه کلید زده شود.

واردکردن مبلغ در عابربانک
واردکردن مبلغ در عابربانک

5- در صفحه بعد مبلغ و شماره حساب نمایش داده می شود در صورت موافق بودن دکمه کنار مانیتور را که در مجاور کلمه بلی می باشد فشار می دهید.

نمایش اطلاعات کارت در عابربانک
نمایش اطلاعات کارت در عابربانک

6- "عملیات انتقال وجه با موفقیت انجام شد" به معنی پایان کار شماست. با فشردن کلید مجاور خروج به مرحله بعد بروید.

پایان عملیات کارت به کارت
پایان عملیات کارت به کارت

7-  با برداشتن کارت و رسید خود می توانید از کنار دستگاه ATM دور شوید.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آموزش کارت به کارت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش کارت به کارت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.