زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فیورنتینا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی فیورنتینا ؛ زنبق قرمز و لباس...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فیورنتینا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

فیورنتینا ؛ زنبق قرمز و لباس بنفش

فیورنتینا - Fiorentina یکی از علامتهایی که در نقاط مختلفی ار قاره اروپا در نمادها مورد استفاده قرار می گیرد ، علامت گل زنبق است که به رنگهای مختلف می توان آن را در پرچمهای گوناگون مشاهده کرد. در نمادهای پادشاهی فرانسه، بوسنی و صربستان چندین گل زنبق زرد رنگ مشاهده می شود و در ناد شهر فلورانس ایتالیا ، یک زنبق بزرگ و قرمز رنگ را می توان دید. آسمونی ، شهر فلورانس در سال 59 قبل از میلاد توسط ژولیوس سزار ساخته شد و هزارسال گذشت تا به یک جمهوری مستقل تبدیل شد. از همان زمان یعنی سال 115 میلادی ، از یک پرچم سفید با گل زنبق قرمز به عنوان پرچم جمهوری فلورانس استفاده شد و این علامت ، هرگز از نمادهای فلورانسی حذف نشد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش

بعدها و زمانی که باشگاه آ. س. فیورنتینا در روز 29 آگوست 1926 تاسیس شد ، همین نماد را در یک لوزی قرارداد و از آن ، روی لباس خود استفاده کرد. حروف A و C مخفف عبارت Associazione Calcio  بود و همین حالا هم می توان این دو حرف را به همراه حرف F که ابتدای نام فیورنتینا است ، در لوگوی تیم دید. فیورنتینا ابتدا از پیراهن هایی استفاده می کرد که نیمی از آن قرمز و نیمی دیگرسفید بود تا رنگهای نماد شهر ، در لباس تیم هم به چشم بخورد. آسمونی ، اما در سال 1928 و زمانی که طبق یک سنت ، بازیکنان لباس های خود را در رودخانه ای شستند ، رنگ لباس ها از قرمز به بنفش تغییر کرد و همین تغییر رنگ ، باعث شد که مشهورترین لباس بنفش در فوتبال دنیا شکل بگیرد و تا امروز هم لباس اصلی فیورنتینا باقی بماند تا این تیم با لقب Viola ( بنفش ) شناخته شود. لقب I Gigliati هم دیگر لقب این تیم بود که معنای آن « زنبق ها » بود. بعدها تغییراتی اندک در نماد باشگاه به وجود آمد. مثلا در دهه 80 گل زنبق در دایره ای قرار گرفت که محیط دایره بنفش بود ، داخل آن سفید و گل زنبق قرمز هم به شکلی طراحی شده بود که حرف F را در آن می شد مشاهده کرد.

fiorentina-logo-during-time
fiorentina-logo-during-time

در طول این سالها فیورنتینا سه رنگ بنفش ، سفید و قرمز را در لباس و نماد خود حفظ کرد و عموما با لباس اول بنفش ، لباس دوم سفید و لباس سوم قرمز در مسابقات شرکت کرد. به جز یک استثنا در فصل 18-2017 که این تیم در طول یک فصل از پنج لباس استفاده کرد. البته هیچ کدام از این رنگها بدون دلیل مورد استفاده قرار نگرفت. لباس سراسر بنفش ، لباس اصلی بود و چهار رنگ دیگر ، نماد چهار بخش تاریخی شهر بودند. لباس سراسر آبی ( نماد منطقه سانتا کروچه ) ، لباس سراسر سفید ( نماد سانتا اسپیریتو )، لباس سبز ( نماد سن جووانی ) و رنگ قرمز ( نماد سانتا ماریا نوولا ). لوگوی امروزی تیم هم تفاوت چندانی با گذشته ها ندارد. با یک لوزی که بخش بالای آن سفید است و زنبق قرمز در آن قسمت قرار گرفته است. قسمت پایین آن نیز بنفش است و سه حرف A، C و F در آن جای داده شده اند. نمادهایی که به بهترین شکل یادآور شهر فلورانس و باشگاه 92 ساله فیورنتینا هستند.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فیورنتینا ، زنبق قرمز و لباس بنفش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.