زمان مطالعه: 6 دقیقه
اطلاعاتی درباره کشور فنلاند

اطلاعاتی درباره کشور فنلاند

فنلاند، سرزمین کوهستان‌ها، آبشارها، خلیج‌ها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ی طبیعی است. علاوه بر این،...

فنلاند، سرزمین کوهستان‌ها، آبشارها، خلیج‌ها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ی طبیعی است. علاوه بر این، فنلاند یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای رصد شفق قطبی است. در این کشور در فصل زمستان چه با گروه‌های گشت و گذار در طبیعت و چه در حال استراحت در سونا، می‌توانید شفق قطبی، این پدیده‌ی شگفت‌آور طبیعت را مشاهده کنید و از زیبایی فوق‌العاده‌ی آن به وجد بیایید.با آسمونی همراه باشید تا با این کشور زیبای اروپایی بیشتر آشنا شوید.

اطلاعاتی درباره کشور فنلاند
اطلاعاتی درباره کشور فنلاند

اگر به تفریحات و ورزش در دل طبیعت علاقه دارید، فنلاند بهترین مقصد گردشگری برای شماست. در این کشور زیبا می‌توانید فعالیت‌هایی چون گردش پیاده را در زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی تجربه کنید.

هر فصل از سال، زیبایی و جذابیت خاصی دارد و البته فراموش نکنید که زمستان‌های فنلاند بسیار سرد است. بسیاری از افراد به خاطر گران بودن این مقصد گردشگری و دور از دسترس بودن آن، از سفر به این کشور صرف نظر می‌کنند اما این کشور جاذبه‌های فراوان و منحصربه‌فردی دارد.

اطلاعات ضروری فنلاند

اختلاف ساعت فنلاند با تهران

فنلاند در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی فنلاند

فنلاندی، سوئدی

واحد پول فنلاند

یورو (EUR)

نوع برق شهری فنلاند

برق شهری در فنلاند 230 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع F است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

کد کشور فنلاند

+358+

شماره‌های اضطراری فنلاند

112

جهت رانندگی فنلاند

راست

finland
finland

فرودگاه‌های بین‌المللی فنلاند

  • فرودگاه هلسینکی

  • فرودگاه کیتیلا

  • فرودگاه کوپیو

  • فرودگاه کوسامو

  • فرودگاه لاپنرانتا

  • فرودگاه اولو

  • فرودگاه رونیمی

  • فرودگاه تامپری - پریکالا

  • فرودگاه تورکو

  • فرودگاه واسا

    اطلاعاتی درباره کشور فنلاند
    اطلاعاتی درباره کشور فنلاند

وضعیت آب‌ و‌ هوا در فنلاند

فنلاند نسبت به بسیاری از مناطق شمالی، آب و هوای ملایم‌تری دارد که این تحت تاثیر جریان گلف استریم و جریان‌های اقیانوسی گرم است. دریاچه‌ها و خلیج‌های متعدد فنلاند هم تاثیر زیادی در ملایم‌تر شدن هوا دارند. دمای هوا در ماه جولای بین 13 تا 17 درجه‌ی سانتیگراد است. فوریه، سردترین ماه سال است و دمای هوای فنلاند در این ماه به منفی 22 تا منفی 3 درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد.

در شمال فنلاند، دمای هوا در زمستان به منفی 30 تا منفی 50 درجه هم می‌رسد. این سرما گاهی با وزش بادهای سرد و شدید همراه است. نواحی جنوبی، از دسامبر تا آوریل پوشیده از برف هستند. در بیشتر مناطق این کشور در فصل زمستان، یخبندان وجود دارد و خلیج بوتنی و خلیج فنلاند با یخ پوشیده می‌شوند.

در فصل زمستان در شمالی‌ترین مناطق این کشور، تاریکی مطلق وجود دارد و خورشید تا دو ماه طلوع نمی‌کند. در نواحی جنوبی طول روز بسیار کاهش می‌یابد و به شش ساعت در اواسط زمستان می‌رسد. در نواحی شمالی، پدیده‌ی خورشید نیمه‌شب در فصل تابستان مشاهده می‌شود. در شمالی‌ترین مناطق فنلاند، خورشید تا دو ماه و نیم بالای افق می‌ماند. در نواحی جنوبی طول روز به 19 ساعت هم می‌رسد.

نواحی شمالی فنلاند در فصل زمستان بهترین مقصد برای تماشای پدیده‌ی شگفت‌انگیز شفق قطبی است.

فراموش نکنید که در فصل پاییز و زمستان، هوا ممکن است به سرعت تغییر کند و وزش باد و بارش برف شدید به وقع بپیوندد. این شرایط آب و هوایی برای کسانی که در دل طبیعت هستند می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بهترین زمان برای سفر به فنلاند

بهترین زمان برای سفر به فنلاند، به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بارش برف و ورزش‌های زمستانی لذت ببرید، از دسامبر تا مارس بهترین زمان است. برای اینکه از هوای آفتابی بهاری و زنده شدن طبیعت لذت ببرید، از آوریل تا مه بهترین زمان برای سفر است. اگر می‌خواهید روزهای گرم و بلند تابستانی و رویدادهای مختلف را تجربه کنید، ژوئن، جولای و آگوست بهترین ماه‌های سال برای سفر به فنلاند هستند.

هزینه‌های سفر به فنلاند

اقامت در فنلاند

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل‌ها بین 25 تا 35 یورو (90 هزار تا 130 هزار تومان) است. اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها، 50 تا 80 یورو (180 هزار تا 290 هزار تومان) هزینه دارند. معمولا همه‌ی هاستل‌ها وای‌فای رایگان دارند و بعضی از آنها صبحانه‌ی رایگان هم می‌دهند. اگر چادر مسافرتی همراه دارید، اردوگاه‌های مختلفی در سراسر این کشور وجود دارد. هزینه‌ی اقامت در یکی از آنها با امکانات پایه بین 10 تا 25 یورو (36 هزار تا 90 هزار تومان) است. امکان اقامت و چادر زدن در دل طبیعت وجود دارد البته باید مراقب خود باشید و به طبیعت احترام بگذارید.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان شبی 50 تا 80 یورو (180 هزار تا 290 هزار تومان) است. هزینه‌ی هتل‌های میان‌رده از شبی 100 یورو (360 هزار تومان) شروع می‌شود. در سایت Airbnb هم می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان پیدا کنید. هزینه‌ی اقامت در یک اقامتگاه اشتراکی از 20 تا 30 یورو شروع می‌شود. هزینه‌ی کرایه‌ی آپارتمان کامل از شبی 55 یورو (200 هزار تومان) شروع می‌شود ولی میانگین آن 90 یورو (330 هزار تومان) است.

finland
finland

غذا در فنلاند

انواع غذاهای ارزان مثل پیتزا و آشپزی کنید هزینه‌ی خرید مواد غذایی ضروری برای یک هفته در حدود 85 تا 125 یورو (310 هزار تا 454 هزار تومان) می‌شود.

اطلاعاتی درباره کشور فنلاند
اطلاعاتی درباره کشور فنلاند

حمل و نقل عمومی در فنلاند

بهترین راه برای سفر داخل فنلاند، استفاده از اتوبوس است. بلیط یک طرفه برای مسیر 100 کیلومتری در اتوبوس‌های عادی حدود 19 یورو (70 هزار تومان) قیمت دارد. اتوبوس‌های تندور بیشتر قیمت دارند و هزینه‌ی آنها در حدود 22 یورو (80 هزار تومان) است. اتوبوس‌های محلی داخل شهری بین 2/5 تا 3/5 یورو (9 تا 13 هزار تومان) هزینه دارند. اگر می‌خواهید با قطار سفر کنید، بلیط آن از هلسینکی تا تامپره بین 25 تا 35 یورو (90 هزار تا 130 هزار تومان) است. قطار هلسینکی به اولو 60 یورو (220 هزار تومان) هزینه دارد. بلیط یک طرفه به سن پترزبورگ در حدود 45 یورو (160 هزار تومان) قیمت دارد. برای سفر از هلسینکی به استکهلم هم فرابر وجود دارد که قیمت آن بین 50 تا 150 یورو (180 هزار تا 550 هزار تومان) است. تقریبا در همه‌ی شهرها امکان کرایه‌ی دوچرخه وجود دارد و هزینه‌ی آن برای یک روز 15 تا 20 یورو (55 هزار تا 73 هزار تومان) و برای یک هفته 70 یورو (255 هزار تومان) است.

فعالیت‌های تفریحی در فنلاند

کروز‌های گشت و گذار در هلسینکی در حدود 25 یورو (90 هزار تومان) هزینه دارند. تور لاپلند در حدود 125 یورو (454 هزار تومان) قیمت دارد و قیمت تورهای چند روزه به هزار یورو هم می‌رسد. بیشتر موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری بزرگ بین 5 تا 15 یورو (18 هزار تا 55 هزار تومان) هزینه دارند.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: 60 تا 80 یورو (220 هزار تا 290 هزار تومان)

این هزینه‌ی پیشنهادی، در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید این هزینه را باز هم کاهش دهید.

finland
finland

صرفه‌جویی در هزینه‌ها در فنلاند

در بوفه‌ی رستوران‌ها غذا بخورید

بسیاری از رستوران‌ها برای وعده‌ی ناهار غذای ویژه‌ای در بوفه‌ی رستوران عرضه می‌کنند که ارزان‌تر است و بین 8 تا 12 یورو (30 هزار تا 44 هزار تومان) قیمت دارد. با این کار می‌توانید هم غذاهای محلی را امتحان کنید و هم از تخفیف ویژه استفاده کنید.

از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید

استفاده از سرویس کوچ سرفینگ در این کشور بسیار رایج است. در این سایت می‌توانید میزبان‌های زیادی پیدا کنید که تمایل دارند به رایگان از شما در منزل خود پذیرایی کنند. علاوه بر این که هزینه‌ی اقامت شما به صفر می رسد می‌توانید با اهالی شهرها از نزدیک آشنا شوید و زندگی محلی را از نزدیک لمس کنید.

از سرویس کرایه‌ی اشتراکی اتومبیل استفاده کنید

اگر می‌خواهید در هزینه‌های رفت و آمد خود در این کشور صرفه‌جویی کنید، بهترین کار استفاده از سرویس‌های کرایه‌ی اشتراکی خودرو است. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید اتومبیل کرایه کنید و هزینه‌های خود را با دیگر مسافران تقسیم کنید مثلا اپلیکیشن‌های Kyydit و Carpool World. با کمک این نرم‌افزارها رانندگانی را پیدا می‌کنید که دنبال مسافر بیشتر هستند. استفاده از این سرویس البته رایگان نیست اما نسبت به اتوبوس و قطار ارزان‌تر است و هزینه‌های سفر شما را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

در فصل خلوت سال به فنلاند سفر کنید

از سپتامبر تا ماه مه، هوا در فنلاند سرد است اما در این مدت زمان، هزینه‌های سفر به فنلاند بسیار کاهش می‌یابد و شهرهای شلوغ و بزرگ، خلوت می‌شوند.

از تورهای گشت شهری رایگان استفاده کنید

یکی از نکات مثبت سفرهای اروپایی این است که در بسیاری از شهرها می‌توانید در تورهای پیاده‌روی رایگان شرکت کنید. این تورها روشی عالی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با تاریخ و یادگیری در مورد فرهنگ یک کشور هستند بدون اینکه بابت آنها هزینه‌ای بپردازید. سایت Freetours.com یک تور برای هلسینیکی دارد. برای اطلاع از تورهای دیگر در شهرهای دیگر، با پذیرش هتل یا هاستل محل اقامتتان مشورت کنید.

کارت گردشگری هلسینکی بگیرید

اگر قصد دارید در سفر به هلسینکی از جاذبه‌های متعددی دیدن کنید این کارت مناسب شماست. این کارت شامل حمل و نقل رایگان با وسایل حمل و نقل عمومی، ورودی رایگان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و تورهای گشت شهری رایگان با قایق یا اتوبوس است. کارت 24 ساعته‌ی گردشگری هلسینکی را می‌توانید با پرداخت 43 یورو (156 هزار تومان) بخرید. کارت‌های 48 ساعته و 72 ساعته به ترتیب 53 یورو (193 هزار تومان) و 63 یورو (229 هزار تومان) هزینه دارند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اطلاعاتی درباره کشور فنلاند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اطلاعاتی درباره کشور فنلاند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.