زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فنرباغچه ، آبی ، زرد ، سبز ، قرمز ، سفید

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فنرباغچه ، آبی ، زرد ، سبز ، قرمز ، سفید

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فنرباغچه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی فنرباغچه ؛ آبی، زرد، سبز، قرمز،...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ فنرباغچه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

فنرباغچه ؛ آبی، زرد، سبز، قرمز، سفید

در میان تیمهای فوتبال سراسر دنیا، کمتر تیمی را می توان پیدا کرد که سابقه آن از کشوری در آن حضور دارد، بیشتر باشد. اما باشگاه فنرباغچه در شمار استثنائات جای گرفته است. آسمونی ، در روز سوم می 1907 گروهی سه نفره شامل ضیا سونگولن، آیت الله بی و نسیپ اوکانر که احساس می کردند بخش کادیکوی در شهر ترکیه شکل نگرفته بود و سلطان عبدالحمید دوم پادشاه وقت عثمانی تاکید داشت که جوانان ترک به هیچ عنوان، تفریحات خانواده های انکلیسی را انجام ندهند؛ تفریحاتی مثل فوتبال.

fenerbahce-logo-during-time
fenerbahce-logo-during-time

به همین دلیل گروه سه نفره به شکلی مخفیانه تیم فنرباغچه را تاسیس کردند. پس از آغاز کار باشگاه سونگولن رئیس باشگاه شد، آیت الله بی منشی او گشت و اوکانر هم به عنوان کاپیتان تیم فعالیت خود را در باشگاه شروع کرد. فانوس دریایی فنرباغچه اولین لوگویی بود که برای باشگاه برگزیده شد. در حالی که گلهای نرگس زرد و سفید هم در اطراف فانوس حلقه زده بودند. لباس تیم هم با الگو گرفتن از همین رنگها، زرد و سفید شد. یک سال بعد با تغییر قوانین، تیمهای فوتبال توانستند به شکل رسمی کار خود را آغاز کنند. در سال 1910 حکمت توپوذر رییس باشگاه شد و تصمیم گرفت تغییراتی اساسی در لباس و لوگو باشگاه ایجاد کند. او لباس تیم را به راه راه زرد و آبی تیره تغییر داد زیرا معتقد بود که آبی تیره سمبل اصالت خانوادگی است و زرد هم نماد حسادت سایر رقبا به فنرباغچه.



اما توپوذر می خواست علاوه بر این رنگها از رنگهای سبز، سفید و قرمز هم استفاده کند. یکی از دوستان وی به نام توفیق هاکار که در برلین آلمان زندگی می کرد، طرحی را آماده ساخت که تا امروز هم نماد تیم باقی مانده است. یک نماد دایره ای که اطراف آن سفید رنگ است و سفید سمبل شجاعت و پاکی می باشد. درون این دایره نیز دایره ای است که اطراف آن سرخ است؛ رنگی که نماد عشق است و ترکیب آن با سفید، رنک پرچم ترکیه را تشکیل می دهد. درون این دایره قلبی وجود دارد که دو رنگ زرد و آبی را می توان در آن دید. علاوه بر این دو رنگ، شاخه سبز رنگی از بلوط مشاهده می شود. این بلوط سبزرنگ هم نشان دهنده قدرت اعضای تیم است. در بخش سفید هم سال تاسیس باشگاه (1907) و نام کامل باشگاه آورده شده است. به لطف همین وسواس در انتخاب لوگو، فنرباغچه 109 سال است که نماد خود را تغییر نداده است تا صاحب یکی از قدیمی ترین نمادهای فوتبالی در سراسر جهان باشد.    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فنرباغچه ، آبی ، زرد ، سبز ، قرمز ، سفید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ فنرباغچه ، آبی ، زرد ، سبز ، قرمز ، سفید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.