زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد فیلم اشنوگل

نقد فیلم اشنوگل

اشنوگل فیلمی به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند، نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی و تهیه‌کنندگی...
نقد فیلم اشنوگل
نقد فیلم اشنوگل


اشنوگل فیلمی به کارگردانی علی سلیمانی و هادی حاجتمند، نویسندگی ابراهیم اصغری و مهدی محمدی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری ساخته سال 1395 است. آسمونی در این بخش به معرفی و نقد فیلم اشنوگل می پردازد.

معرفی فیلم اشنوگل

فیلم اشنوگل در تاریخ 1 آذر 1396 در سینماهای ایران اکران شده‌است.

خلاصه داستان فیلم اشنوگل

یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده، مفقودالاثر شده‌است. حالا پس از سی سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالاً یونس زنده است و در آن زمان به واسطه منافقین قرارگاه اشرف با دشمن همکاری کرده.

eshnougel
eshnougel


بازیگران فیلم اشنوگل
  • برزو ارجمند
  • ماه‌چهره خلیلی
  • کاوه سماک‌باشی
  • رحیم نوروزی
  • هاشم مسعودی
  • محمدرضا اربابی
  • مصطفی نصیری
  • مهدی آفتابی
نقد فیلم اشنوگل

فیلمی با تم دفاع مقدس و شهدای غواص با دستان بسته که اینبار روایتگر قصه ای تازه از آن دوران و جنگ ایران و عراق است. قصه ای که شاید کمتر کسی جرات داشته باشد به سراغ آن برود بر اساس اتهاماتی که به افراد وارد می کند. برزو ارجمند را بیشتر در نقش های طنز دیده ایم و دیدن او در یک نقش جدی و عصبانی کمی غیرعادی ست و مدتی زمان میبرد تا به جدی بودن نقشش عادت کنیم. فیلم قصه گوست و داستان یک رزمنده و غواص است که حال پس از سال ها به او شک کرده اند که با مجاهدین خلق در ارتباط بوده و به کشورش خیانت کرده است.

 

البته به خوبی فیلمنامه در این پیچ و خم ها موفق نبود تا تماشاگرش را مشتاق تر کند برای تماشای فیلم اما نمیتوان گفت خیلی هم بد بوده. روند رو به جلوی فیلم در بعضی مواقع کند می شود اما سرعت خودش را در کل حفظ میکند و خسته کننده نمی شود. صداگذاری و صدابرداری فیلم و همچنین جلوه های ویژه از نقاط مثبت این فیلم به شمار می آید که هیجان در سالن را افزایش میداد و اگر کارگردانی کمی سطح بالاتری داشت فیلم حرف های زیادی برای گفتن میداشت.

فیلمنامه دلنشین و فکر شده با بازی ماه چهره خلیلی خودش را نمایان تر میکرد و با اینکه ضعف هایی داشت اما به عنوان فیلمی که به سرعت برای غواصان جان فشان ساخته شد تا فداکاری و زحماتشان بهتر و زیباتر در میان مردم دیده شود می توان فیلم قابل تحملی نام برد. قصه ای که در کنار نشان دادن غواصان گنجانده شده بود بسیار ظریف و کارشده بود و سوژه ای بود که کسی سراغ آن نرفته بود و توسط این دوستان سوزانده شد.

در کل با همه ی این تفاسیر باز هم فیلم های سرتر و بهتر از این فیلم در صف جشنواره فجر بود و می توانستند جای این فیلم راه یابند اما خب نطرات هیئت داوران امسال است و سیاست هایی که در جهت پایین آوردن کیفیت سینمای ایران متاسفانه اتخاذ شده است.
نظر خود را درباره «نقد فیلم اشنوگل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم اشنوگل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.