زمان مطالعه: 4 دقیقه
با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید

با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید

کیف نجات زلزله تا رسیدن نیروهای امدادی می تواند برای حفظ حیات و سلامتی ما بسیار مفید باشد.

ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حادثه، شرایط هر چه سریع تر به حالت عادی باز گردد. یکی از راه های آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. تهیه کیف نجات از ضروریات آمادگی در برابر حوادث است. باید به افراد آموزش داده شود تا چنین کیفی را تهیه نموده و در جای امن و قابل دسترس نگهداری نمایند. کیف نجات زلزله یکی از موارد ضروری در شرایط بحرانی پس از زمین لرزه است که در این شرایط می تواند بسیار مفید واقع شود و شاید جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

هر از گاهی شاهد اخبار ناگوار مختلف از نقاط گوناگون دنیا در ارتباط با وقوع زلزله و آثار خرابی بعد از آن هستیم. در این میان به محض وقوع حوادث ناگوار این چنینی همه ما یاد کیف نجات زلزله افتاده و با خود عهد می کنیم در اصرع وقت یک کیف امداد و نجات از زلزله تهیه کنیم. اما به محض فروکش کردن تب داغ این اخبار ناگوار همه آن را به دست فراموشی می س‍پاریم. با این وجود بی شک همه می دانیم حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. برای آمادگی برای زلزله، بد نیست همه ما جوانب احتیاط را رعایت کنیم و یک کیف نجات زلزله برای مواقع ضروری آماده کنیم. اما این کیف نجات زلزله باید چه چیزهایی را در خود جای دهد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه ما باشید تا با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید.

چرا باید کیف نجات زلزله تهیه کنیم؟

حتما تا کنون همه شما با زلزله و آثار مخرب بعد از آن آشنا شده اید. در حوادث ناگواری از جکله زمین لرزه نخستین موضوعی که باید به آن توجه کنیم نجات خود و خانواده تان از محل وقوع حادثه است که بارها در رسانه های مختلف عمومی و اجتماعی از چگونگی برخورد با آن صحبت شده است.

با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید
با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید

وسایل کیف نجات موقع زلزله

نکته بعدی پس از نجات از محل وقوع زمین لرزه است. تا کنون به این فکر کرده اید که اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که از زمین لرزه نجات پیدا کنید و بتوانید خود و خانواده تان را از محل وقوع زمین لرزه تا حدودی دور کنید قدم بعدی چه خواهد بود؟

برای روشن تر شدن موضوع بد نیست خود را در چنین شرایطی قرار دهیم. زمین لرزه به پایان رسیده است و آثار مخرب بسیاری از خود بر جای گذاشته است. تمام مسیرهای دسترسی به منطقه سکونت شما بسته شده و حتی راه های ورود به مزلتان هم مسدود شده اند. شما و خانواده تان از زمین لرزه وحشتناکی جان سالم به در برده اید اما تا رسیدن نیروهای امدادی که ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد نیاز به اقلام ضروری دیگری از جمله آب و غذا و جعبه کمک های اولیه دارید. در این جاست که کیف نجات زلزله به کمک شما می شتابد. اول از همه باید یک کیف راحت و ترجیحا از نوع کوله پشتی تهیه کنید که در مواقع ضروری بتوانید به راحتی آن را حمل کنید. این کیف نجات زلزله باید نه آن چنان کوچک باشد که نتوانید تمامی لوازم ضروری خود را در آن جای دهید و نه آن چنان بزرگ که حمل آن در شرایط بحرانی برایتان دشوار باشد. بهتر است یک کیف راحت با سایز متوسط انتخاب کنید که جیب های متعددی برای جای دادن لوازم مورد نیاز شما و خانواده تان را داشته باشد.

آب

اولین مورد ضروری برای شما و دیگر افراد خانواده تان با توجه به مسدود شدن مسیرها و بسته بودن مغازه ها آب است. بهتر است آب شرب مورد نیاز دو تا سه روز آینده خود را در این کیف قرار دهید. البته توجه داشته باشید که آب مورد نیاز هر فرد در یک شبانه روز به طور متوسط دو لیتر است. با این تفاسیر بهتر است از قوطی های آب معدنی موجود در بازار که به صورت بسته بندی شده در اختیارتان قرار می گیرند استفاده کنید.

غذا

مورد بعدی تهیه غذای مورد نیاز شما و خانواده تان است. این مورد را نیز می توانید با استفاده از کنسروهای مختلفی که در بازار موجودند حل کنید. به علاوه مقداری شکلات بسته بندی شده بیسکویت ها و غذاهای خشک دیگر نیز می توانند در این شرایط برای شما موثر واقع شوند. از دیگر اقلامی که می توانید در این ساک قرار دهید مقداری نان خشک است که احتمالا مفید خواهد بود. فقط توجه داشته باشید که غذاهایی که آماده می کنید تا چند ماه آینده تاریخ مصرف داشته باشند. در ضمن سعی کنید هر از گاهی تاریخ مصرف این اقلام را چک کنید و در صورت نیاز آن ها را با مواد جدید جایگزین کنید.

فراموش نکنید که اقلام خوراکی مورد نیاز هر فرد با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما کودک شیر خواره دارید باید در کنار اقلام خوراکی خود شیر خشک و شیشه شیر و دیگر اقلام ضروری مورد نیاز کودک خود را تامین کنید. پس سعی کنید این کیف را بنا بر احتیاجات ضروری خود بچینید.

دارو و جعبه کمک های اولیه

نکته بعدی که باید در مورد این کیف نجات زلزله مورد توجه قرار دهید تهیه لوازم امداد مورد نیاز و ضروری از جمله کمی باند، ماده ضد عفونی کننده زخم یا بتادین، الکل، چسب زخم، پماد ضد سوختگی، گاز استریل و … است. برای این منظور هم می توانید از جعبه های امداد آماده ای که در انواع و اقسام مختلف و در سایزهای کوچک در بازار موجودند استفاده کنید. به علاوه مقداری داروی مسکن و آنتی بیوتیک هم می تواند در این شرایط کمک کند. البته توجه داشته باشید که اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان از داروی ضروری خاصی استفاده می کنید آن را هم از قلم نیاندازید.

earthquake-rescue-bag
earthquake-rescue-bag

دیگر لوازم ضروری کیف نجات زلزله

در انتها مقداری لباس گرم و پتو، کبریت یا فندک، یک چراغ قوه و لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله دستمال های مرطوب و … را نیز فراموش نکنید و اگر مقدر بوذ مقداری وجه نقد و یک کپی از مدارک مهم و شخصی افراد خانواده نیز در آن قرار دهید. امیدوارم هیچ وقت دیگر شاهد شرایط بحرانی این چنینی برای هیچ یک از خانواده های هم وطنان عزیزمان و دیگر افراد در نقاط مختلف دنیا نباشیم. اما از قدیم گفته اند احتیاط شرط عقل است. بد نیست همیشه خودمان را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

نظر خود را درباره «با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره با اقلام ضروری کیف نجات زلزله آشنا شوید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.