زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر چشمگیر محبت مادر بر رشد روانی کودک

تاثیر چشمگیر محبت مادر بر رشد روانی کودک

کودَک یا بچه به انسان خردسال (دختر و پسر) گفته می‌شود. برابر دیگر کودک در زبان فارسی واژه بچه می‌باشد.واژه...

dramatic-impact-on-the-psychological-development-of-the-childs-mother-love
dramatic-impact-on-the-psychological-development-of-the-childs-mother-love

کودَک یا بچه به انسان خردسال (دختر و پسر) گفته می‌شود. برابر دیگر کودک در زبان فارسی واژه بچه می‌باشد.
واژه کودک از ریشه واژه پهلوی kuk به معنای کوتاه می‌باشد و با واژه‌های کوتاه و کوچک هم خانواده می‌باشد. این واژه به بزرگ نشدن و سادگی و پاکی نیز اشاره دارد.

در کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد٬ کودک به هر انسانی که زیر هجده سال تمام باشد گفته میشود؛ مگر این که مطابق قانون حاکم بر آن شخص٬ سن کمتری برای رشد او مقرر شده باشد.

افرادی که در سنین کمتر از یک سال، محبت مادری را تجربه کرده اند، پس از رسیدن به سن بلوغ آسان تر از دیگران با مشکلات زندگی روبرو می شوند.

به گزارشآسمونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین به نقل از نیویورک تایمز، نتایج مطالعات روانشناسان دانشگاه ایالتی ردآیلند آمریکا نشان می دهد انسان ها در هر محیط اجتماعی که متولد شوند، اگر زمانی که کمتر از هشت ماه دارند ، محبت مادری را تجربه کنند، در سن بلوغ، کمترین میزان خشونت، اضطراب و مشکلات روحی روانی را تجربه خواهند کرد.

این درحالی است که نتایج تحقیق دانشمندان دانشگاه ردآیلند نشان می دهد تفاوت چندانی در خلق و خوی دوران بلوغ افرادی که پیش از هشت ماهگی محبت اندک مادر را تجربه کرده اند وجود ندارد.

کودکی که محبت اندکی دریافت کرده است و به بیماری " کمبود محبت " مبتلاست معمولا ترسو، خجول، ضعیف، بدبین، گوشه گیر، بی علاقه، پژمرده و حتی مریض بار می آید و کودکی که بر اثر اختلافات خانوادگی از آغوش گرم مادر و محبت های پدر محروم شده به بیماری های شدید روانی مبتلا می شود و علاقه دارد از اجتماع کناره بگیرد.

کودک درونگرا روزها آرام و بی تفاوت در گوشه ای می نشیند، غمگین است و لبخندی مصنوعی بر لب دارد.

کودکان به محبتی نیازمندند که آثار آن را در رفتار والدین مشاهده و لمس نمایند. محبت های قلبی والدین نسبت به کودکان باید در نوازش ها، بوسه ها، در آغوش گرفتن ها، تبسم ها و حتی آهنگ محبت آمیز سخنان والدین مشاهده شود.

بنابراین والدین باید دوست داشتن و علاقه خویش را در رفتار نشان داده و ابراز نمایند، محبت را باید از دل به زبان و عمل آورند تا کودک آن را احساس و لمس کند.

به مانند بیشتر نظام‌های حقوقی٬ دورهٔ کودکی به دو دوره بخش می‌شود:

دورهٔ عدم تمیز
دورهٔ تمیز
در حقوق ایران٬ تعریف قانونی از دورهٔ تمیز نشده است. کودکی که در دورهٔ تمیز باشد٬ کودک مُمَیِّز گفته میشود و آن عبارت از کودکی است که گرچه سن و سال کمی دارد٬ ولی شعورش به امور روزمره می‌کشد و سرش در خرید و فروش‌های عادی کلاه نمیرود و هنجارهای روزمرهٔ مردم را تا حد متعارف می‌داند. کودک غیر ممیز نیز کسی است که پا به دورهٔ تمیز نگذاشته باشد. پس دورهٔ عدم تمیز٬ به دورهٔ زندگانی کودک٬ پیش از دورهٔ تمیز٬ گفته می‌شود.

در برخی از کشورها برای دورهٔ تمیز٬ سنی معین شده و اگر کودک به آن سن رسیده باشد٬ ممیز محسوب می‌کردد. برای نمونه قانون مدنی آلمان٬ سن هفت سال تمام را پایان دورهٔ عدم تمیز کودک می‌داند و از آن به بعد٬ کودک٬ ممیز محسوب می‌شود. در این قانون٬ یکی از گروه کسانی که اهلیت استیفا به دست خودشان را ندارند٬ کودکانی نام برده شده اند که هنوز هفت سالشان تمام نشده است.

نظر خود را درباره «تاثیر چشمگیر محبت مادر بر رشد روانی کودک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر چشمگیر محبت مادر بر رشد روانی کودک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.