زمان مطالعه: 2 دقیقه
رجیسترار چیست + بهترین رجیسترارهای دنیا

رجیسترار چیست + بهترین رجیسترارهای دنیا

ثبت دامنه به روند خریداری یک دامنه از طریق رجیسترار گفته می‌شود. ثبت دامنه به...

رجیسترار چیست؟

با ثبت دامنه، آن دامنه برای مدتی معلوم به مالکیت شما در می‌آید و تا زمانی که آن را تمدید کنید، این مالکیت نیز تمدید می‌شود و شخصی دیگر امکان ثبت و استفاده از دامنه‌ی شما را نخواهد داشت اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که هیچکس امکان خرید یک دامنه و داشتن مالکیت آن را برای مادام‌اعمر ندارد.یعنی ممکن است قصد خرید و تمدید یک دامنه برای مدت طولانی را داشته باشید. مثلا قصد خرید یک دامنه با پسوند .com برای مدت 8 سال دارید. این مورد شدنی است؛ زیرا امکان تمدید دامنه .com تا 10 سال وجود دارد. در این صورت هزینه‌ی 8 سال تمدید را پرداخت و مالکیت آن را برای این مدت رقم می‌زنید. به طور کلی هر دامنه بسته به قوانین و شرایط موجود و حاکم بر آن امکان تمدید تا میزان سال مشخصی را دارد. برای مثال امکان تمدید دامنه‌های ملی با پسوند .ir تا 5 سال و امکان تمدید دامنه‌های بین‌المللی عمومی مثل .com تا 10 سال وجود دارد. پیش از تمدید همواره باید سقف آن را در نظر داشته باشید و در صورت عدم اطلاع آن را استعلام کنید.با آسمونی همراه باشید.

به شخصی که دامنه ثبت می‌کند و در واقع مالک دامنه Domain Name Registrant گفته می‌شود. پس مالک دامنه و یا ثبت‌کننده دامنه به فارسی معادل همان Registrant به انگلیسی می‌باشد.

ثبت دامنه برای راه‌اندازی وبسایت، ایمیل و یا هر سرویس دیگر تحت وب ضروری است. گرچه شما هرروز ملزم به ثبت یک دامنه‌ی جدید برای انجام عملیات جدید نیستید. برای مثال فرض کنید وبسایتی ساده جهت اطلاع رسانی دارید و قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی به آن متصل کنید. جهت راه‌اندازی آن فروشگاه نیاز به خریداری دامنه جدید ندارید و کافی است یک زیر دامنه برای وبسایت خود ایجاد کنید. یعنی چنانچه آدرس وبسایت اطلاع‌رسانی شما example.com باشد، زیردامنه‌ای به نام shop.example.com جهت فروش گذاشتن محصولات ایجاد می‌کنید. این همان کاری است که اکثر کمپانی‌ها انجام می‌دهند تا با نام و برند از پیش تعیین شده خود، فعالیتشان را ادامه دهند.

پس مهمترین نکته در مورد ثبت یک دامنه این است که انجام این امر به یک فرد یا شرکت، هویتی شناخته شده و شخصیتی خاص می‌دهد.

آشنایی با رجیسترار وب ورکز

شایان ذکر است Web Werks یکی از کمپانی های بزرگ هندی است که در سال 1996 تاسیس شده است و جزو دیتاسنترهای TIER IV می باشد. این کمپانی از سال 2003 رجیسترار رسمی ICANN  نیز می باشد و از پلتفرم قدرتمندی برای مدیریت دامنه ها برخوردار است.

آشنایی با رجیسترار دایرکت آی

تاسیس در سال 1998
بنیانگذاران: Bhavin Turakhia، Divyank Turakhia
Directi شامل یک گروه از شرکت های فن آوری است که در مالکیت، مدیریت یا سرمایه گذاری Bhavin Turakhia، Divyank Turakhia قرار دارد. گروه دارای واحدهای تجاری متعددی هستند که به طور مستقل توسط تیم مدیریت مربوطه اجرا می شوند.
Bhavin Turakhia
Bhavin Turakhia یک کارآفرین موفق در زمینه تکنولوژی است و همچنین موسس و مدیر عامل شرکت Directi است. وی بیش از 17 سال تجربه کار در زمینه های فن آوری و تکنولوژی دارد.
Divyank Turakhia
Divyank Turakhia

آدرس سایت دایرکت آی :www.directi.com

 

نظر خود را درباره «رجیسترار چیست + بهترین رجیسترارهای دنیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رجیسترار چیست + بهترین رجیسترارهای دنیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.