زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبارزه با ویروس ها/خوردن این خوراکی های پاییزی را فراموش نکنید

مبارزه با ویروس ها/خوردن این خوراکی های پاییزی را فراموش نکنید

خیلی از افراد هستند که با کوچک ترین باد سردی، دچار گلودرد و سرماخوردگی و بیماری های ویروسی می شوند. ویروس کرونا هم که وجود دارد و تا سالها باید احتیاط کرد.

در فصل پاییز، روزها کوتاه و شب ها بلند می شود. اما این فصل هزار رنگ برای برخی افراد همراه با خستگی، کسالت و بی حالی است.

خیلی از افراد هستند که با کوچک ترین باد سردی، دچار گلودرد و سرماخوردگی و بیماری های ویروسی می شوند. ویروس کرونا هم که وجود دارد و تا سالها باید احتیاط کرد. در ادامه ی این پست آسمونی، چند ماده غذایی مفید معرفی شده است که کمک می کنند تا پاییزی پرانرژی و دور از بیماری ها داشته باشید.

گردو

گردو را در میوه مانند کیوی یا یکی از مرکبات و چند برش نان جو میل کرده و روزتان را با انرژی سپری کنید. البته یادتان باشد که میزان گردوی مصرفی تان از 4 تا 5 عدد بیشتر نشود چون در این صورت کالری بیشتری عایدتان می شود.

تره فرنگی

تره فرنگی صرفاً برای لاغری کاربرد ندارد. این سبزی همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان بوده و به راحتی می توانید از آن سوپی خوشمزه برای روزهای پاییزی درست کنید. توصیه می کنیم که از همان روزهای آغازین پاییز وعده های غذایی تان را با یک سوپ غلیظ مانند سوپ تره فرنگی آغاز کنید.

ماهی ها

فصل پاییز با وجود تمام زیبایی هایش باعث افسردگی و بی حالی در بسیاری از افراد می شود. دلیل آن نیز کاهش نور خورشید است که برای برخی افراد ایجاد افسردگی می کند. برای مقابله با کمبود ویتامین D حاصل از نبود نور کافی باید به فکر افزایش جذب این ویتامین از طرق دیگر مانند مصرف ماهی باشید. توصیه می کنیم به سراغ ماهی های کوچک مانند ماهی ساردین و ماهی خال مخالی بروید. چون این نوع ماهی ها حاوی فلزات سنگین کمتری هستند.

لیموترش

هر چه میزان ویتامین C بدنتان بیشتر باشد کمتر دچار افسردگی و بیماری های ویروسی می شوید. پرتقال، لیموترش، گریپ فروت، نارنگی و غیره جزو مرکباتی هستند که باعث بهبود خلق و خوی و تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شوند. حتماً از میوه های تازه و کامل استفاده کنید. اگر عاشق آب میوه هستید در منزل نسبت به تهیه آن اقدام کنید. چون آب میوه های خانگی طعم، ویتامین و فیبر بیشتری نسبت به انواع صنعتی دارند. فیبرها باعث می شوند که قند میوه ها یعنی فروکتوز به آرامی وارد جریان خون شود و با مصرف آن ها احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت. اگر از مشکلات گوارشی رنج نمی برید می توانید روزانه تا 3 واحد مرکبات میل کنید. اگر دچار ورم یا زخم معده نیستید همیشه از لیموترش استفاده کنید. لیموترش یکی از فوق العاده ترین منابع ویتامین C محسوب می شود. یادتان باشد که این میوه ترش بخصوص در غذاهای گیاهخواران بسیار مفید و لازم است چون میزان جذب آهن گیاهی را افزایش می دهد.

قارچ ها

در فصل پاییز از مصرف قارچ غافل نشوید. هر نوع قارچی که در محل زندگی تان وجود دارد را مصرف کنید. این مواد غذایی کم کالری بوده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. توصیه می کنیم سبزیجاتی مانند قارچ، مارچوبه، گوجه فرنگی، بروکلی و اسفناج را به صورت پخته میل کنید. چون در این صورت بدن بهتر می تواند ویتامین های موجود در آن ها را جذب کند.

 

کدو حلوایی

انواع کدو حلوایی با رنگ های نارنجی چشم نواز منبع آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل مهاجم خارجی می شوند. یادتان باشد که تخمه های داخل کدو حلوایی نیز منبع خوب پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای مانند منیزیم، آهن، فسفر، زینک، مس، پتاسیم و غیره هستند. در واقع این میوه با گوشت و تخمه هایش دوست سلامتی و قدرت بدنی است.

سیب و گلابی

یک ضرب المثل معروف می گوید روزی یک عدد پوست آن ها را که سرشار از ویتامین ها هستند میل کنید. اگر از مشکل کولیت روده یا سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید بهتر است این میوه ها را به صورت پخته شده و کمپوت میل کنید. یادتان باشد که این دو میوه حاوی یک رنگدانه طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و آنتی هیستامینی قوی به نام پکتین است که فواید زیادی برای بدن دارد.

کلم ها

کلم ها با هر رنگی از سفید، سبز یا قرمز که باشند مانند کلم برگ، گل کلم یا بروکلی و کلم قرمز و کلم بروکسل جزو سبزیجات مفید برای فصل سرما هستند. کلم ها گنجینه های سلامتی هستند که به دلیل میزان بالای ویتامین B و C و همچنین آنتی اکسیدان ها و پتاسیم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. توصیه می کنیم از انواع کلم ها با رنگ های مختلف استفاده کنید. چون هر رنگی نشان دهنده خواص ویژه خود است. گل کلم و کلم سفید باعث ارتقای سلامت قلب می شوند. کلم قرمز خواص ضد پیری دارد. بروکلی و کلم های سبز به تقویت قوه بینایی کمک می کنند.

انگور

انگور سفید، قرمز یا سیاه جزو منابع آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B1 ،B2 ،B6 و ویتامین C است. بهتری است بدانید که انگور سرشار از فروکتوز است و می تواند به راحتی گرسنگی و بی حالی و کسالت شما را برطرف کند.

عسل

گرچه می توان از عسل در هر فصلی از سال استفاده کرد اما این ماده غذایی باید پای ثابت رژیم غذایی فصل پاییز باشد. عسل، با ویروس ها و باکتری ها مقابله کرده و خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین شما را از بیماری های فصل پاییز دور می کند.

 

نظر خود را درباره «مبارزه با ویروس ها/خوردن این خوراکی های پاییزی را فراموش نکنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مبارزه با ویروس ها/خوردن این خوراکی های پاییزی را فراموش نکنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.