زمان مطالعه: 2 دقیقه
استخدام دستیار دندانپزشک

استخدام دستیار دندانپزشک

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل دستیار دندانپزشک برای کسانی که به دنبال آگهی...
استخدام دستیار دندانپزشک
استخدام دستیار دندانپزشک


در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل دستیار دندانپزشک برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام دستیار دندانپزشک هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل دستیار دندانپزشک از جمله، معرفی شغل دستیار دندانپزشک ، وظایف شغل دستیار دندانپزشک ، بازار کار شغل دستیار دندانپزشک و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

دستیار دندان‌پزشک به عنوان کمک و دستیار دندان‌پزشک یا هر شخص دیگری که در حال انجام عملیات ترمیمی و درمانی بر روی بیمار است، می‌باشد. دستیار دندانپزشک بیمار را آماده برای عملیات دندانپزشکی می‌کند و همچنین وسایل مورد نیاز را ضدعفونی و استرلیزه می‌نماید. دستیار دندانپزشک در هنگام عملیات دندانپزشکی وسایل مورد نیاز را به دندانپزشک می‌دهد. دستیاران دندانپزشک با نگاه داشتن وسیله مکش که در دهان بیمار قرار می‌گیرد، کار دندانپزشک را آسانتر می‌کند. گرفتن عکس‌های رادیوگرافی از دندان‌های بیمار نیز از مسئولیت‌های آنها می‌باشد.

شرح وظایف شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

منشی و دستیار دندانپزشک خانم پنج روز کاری هر روز عصر و دو روز صبح و حداقل اشنایی با محیط مطب یا کلینیک دندانپزشکی

دانش و مهارت کار شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

حداقل اشنایی با محیط مطب یا کلینیک دندانپزشکی و منشی و دستیار دندانپزشک خانم پنج روز کاری هر روز عصر و دو روز صبح

مقدمه و رسالت شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

تأمین سلامت جامعه و ارتقاء آن، مقصد نهایی تمامی فعالیتهای بهداشتی – درمانی در کشور عزیزمان می باشد. به منظور دستیابی به این حوزه، ارکان مختلفی در تعامل بوده که مسلما با توجه به اهمیت حفظ سلامت مردم باید از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشند. گرچه اصل تخصص در بیشتر شاغلین امر بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته، لیکن در برخی موارد مشاهده می گردد که افراد تجربی یا غیرتجربی بدون گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارتهای لازم، تأمین قسمتی از سلامت مردم را در دست گرفته و یا بعضا در امور پزشکی دخالت می نمایند.

مقابله با این عوامل و جلوگیری از فعالیت آنها که غالبا به صورت غیر رسمی فعالیت می نمایند امری بسیار مشکل و شاید غیرممکن باشد لذا به نظر می رسد روش آسان تر فراهم نمودن مسیری برای کسب مهارتهای استاندارد توسط این افراد می باشد که با طی نمودن دوره های آموزشی، بتوانند ضمن ارائه خدمات مناسب تر، تحت نظارت و سازماندهی قرار گیرند. مسلما برگزاری این دوره ها، امکان برخورداری مردم از خدمات بهتر را فراهم نموده و می تواند از بسیاری حوادث ناگوار جلوگیری نماید.

تعریف دوره شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

تکنسین شغل دستیار دندانپزشک (استخدام دستیار دندانپزشک)

یک دوره مهارتی – تخصصی بوده و طول دوره فوق حدود دو ماه (25 جلسه) می باشد. روزهای تشکیل کلاس ها سه روز در هفته که هم صبح ها و بعدازظهرها و یک گروه  جمعه ها جداگانه می باشد و دوره شامل تئوری و عملی و کارآموزی بیمارستانی می باشد و دانشجویان پس از پایان دوره قادر به کار در مراکز دندانپزشکی خواهند بود که برای اولین بار مدرک دائمی،رسمی و قابل ترجمه توسط دانشگاه علوم پزشکی  پس از پایان دوره اعطاء می گردد و در این دوره دانشجویان با مباحث مختلف دندانپزشکی و مواد اندانی و تجهیزات پزشکی و ... آشنا می گردند و دانش اموختگان این رشته از طرف مرکز آموزش به کار معرفی می گردند.

توجه: اولویت در دندانپزشکی پیشگیری از پوسیدگی دندان ها می باشد
نظر خود را درباره «استخدام دستیار دندانپزشک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام دستیار دندانپزشک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.