زمان مطالعه: 3 دقیقه
سریال جواهری در قصر

سریال جواهری در قصر

سریال جواهری در قصر که با بودجه‌ای معادل 15 میلیون دلار تولید شد بعدها توانست به 91 کشور صادر شده و درآمدی در حدو 103٫4 میلیون دلار نصیب سازندگانش سازد.

سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) یانگوم (Dae Jang-Geum) یکی از سریال های ماندگار و پرطرفدار در کره جنوبی تهیه شده است.

جواهری در قصر که با بودجه‌ای معادل 15 میلیون دلار تولید شد بعدها توانست به 91 کشور صادر شده و درآمدی در حدو 103٫4 میلیون دلار نصیب سازندگانش سازد. از این رو این سریال یکی از نشانه‌های اصلی گسترش موج کره‌ای در دنیا تلقی می‌شود. این سریال 54 قسمت بود که بر اساس ماجرای واقعی زنی(با بازی لی یونگ آئه) ساخته شده که اولین و احتمالاً تنها زنی است که نامش در تاریخ به‌ عنوان پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده‌ است.

داستان سریال جواهری در قصر
داستان سریال جواهری در قصر

داستان سریال جواهری در قصر

داستان سریال جواهری در قصر ماجرای سریال در زمان سلسله چوسان می‌گذرد زمانی که جامعه مشخصاً سیستم طبقاتی دارد و سنت‌های مردسالارانه بر آن حکمفرماست. این دوره از تاریخ هر چند از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی به سر می‌برد اما به دلیل درگیری‌های داخلی بر سر قدرت میان خانواده سلطنتی و دولت از ثبات سیاسی برخوردار نیست. در میانه این کشمکش و هرج و مرج داستان زندگی دختری نقل می‌شود که نه از طریق داشتن ارتباط با سران قدرت بلکه از طریق بخشندگی و برخورداری از روحیه شکست‌ناپذیر قصد دارد لقب یانگ گوم (یانگوم) بزرگ را از جانب شخص پادشاه دریافت کند.

لی یونگ آئه در نقش یانگوم
لی یونگ آئه در نقش یانگوم

بازیگران سریال جواهری در قصر

والدین یانگوم اصالتا اهل دربار بوده‌اند. پدرش مأمور پادشاه بود که وظیفه اجرای حکم مرگ ملکه با مسموم کردن را به عهده وی نهاده بودند. این واقعه چنان وی را تحت تأثیر قرار داد که از پستش استعفا و پایتخت را ترک کرد. مادرش یک گونگ نو یا دختر قصر بود که در قصر آشپزی می‌کرد اما متأسفانه شاهد وقوع جرمی از سوی دختر دیگری در قصر شد و آن را گزارش کرد. اما جنایتکاران برای این‌که از سکوت وی در این مورد مطمئن شوند سعی داشتند او را در خارج از قصر به قتل برسانند و بهترین دوست وی را نیز مجبور کردند در این قتل همراهی‌شان کند اما او با استفاده از زهری که قبلاً استفاده شده بود کارشان را خراب کرد.

جی جین هی در نقش مین جانگو
جی جین هی در نقش مین جانگو

 

مادر یانگوم تا دم مرگ پیش رفت اما با کمک همسرش که از شهر فرار کرده بود از مرگ نجات یافت و آن‌ها دوباره همدیگر را پیدا کردند. در این زمان شاهزاده که مادرش مسموم شده بود به سلطنت رسید و نخستین کارش انتقام گرفتن از کسی بود که در قتل مادرش دست داشت. در نتیجه دربه‌دری‌های خانواده یانگوم آغاز شد. مدام در حال حرکت بودند و هویت واقعی‌شان را از مأموران دولتی مخفی نگه می‌داشتند. پس از گذشت چند سال بالاخره پدر و پس از چندی هم مادر یانگ دستگیر و کشته شدند. یانگ در آن زمان شش، هفت سال داشت. آخرین آرزوی مادر یانگ این بود که یانگ در صورت تمایل خودش به قصر برگردد و بزرگ‌ترین سرآشپز قصر شود تا از این طریق به کتاب یادداشت‌های سرآشپز دست پیدا کند و بی‌عدالتی‌های قصر را در آن بنویسد و به نسل‌های آینده منتقل کند. و این‌گونه سفر یانگ کوچک و یتیم آغاز می‌شود. یک زوج خوش قلب اما از طبقه نسبتاً پایین جامعه سرپرستی وی را به عهده می‌گیرند.

ایم هو در نقش پادشاه چونگ‌جونگ چوسان
ایم هو در نقش پادشاه چونگ‌جونگ چوسان
هنگ ری نا در نقش گیومیونگ
هنگ ری نا در نقش گیومیونگ
یانگ می‌گیونگ در نقش بانو هِن
یانگ می‌گیونگ در نقش بانو هِن
کیون میری در نقش بانو چویی
کیون میری در نقش بانو چویی
پارک یون هی در نقش یون سنگ
پارک یون هی در نقش یون سنگ
کیم یئوجین در نقش ینگ دوک
کیم یئوجین در نقش ینگ دوک

این سریال از پاییز سال 1385 در ایران، از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت و تا پاییز سال 1386 ادامه پیدا کرد. همچنان این سریال از سوی شبکه تلویزیون طلوع در افغانستان نیز با زبان فارسی دوبله شد و پخش آن در تابستان 1386 آغاز شد و تا اوایل سال 1387 ادامه داشت. این سریال پس از 7 سال (تابستان 1392) از شبکه تماشا سیمای جمهوری اسلامی ایران باز پخش شد و در شهریور 1392 به اتمام رسید. و مجددا برای بار سوم، در سال 1395، از شبکه دو سیما پخش شد و در سال 1396 نیز برای بار چهارم از شبکه امید پخش شد. پخش این سریال بارها ادامه یافت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سریال جواهری در قصر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سریال جواهری در قصر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.