زمان مطالعه: 1 دقیقه
26 ژانویه؛ روز جهانی گمرک

26 ژانویه؛ روز جهانی گمرک

سازمان جهانی گمرک، تنها سازمان بین‌‌المللی بین دولتی است که به امور گمرکی حاکم بر تجارت بین کشورها می‌‌پردازد.

ثبت روز جهانی گمرک با تأکیدات رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در ضمیمه تقویم سال 1394 تصویب شد که براین اساس 26 ژانویه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جهانی گمرک ثبت گردید.

26 ژانویه، روز جهانی گمرک
26 ژانویه، روز جهانی گمرک

 

از روابط عمومی گمرک ایران، ثبت روز جهانی گمرک در ضمیمه تقویم سال 1394 ، پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی بوده که در جلسه 751 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

سازمان جهانی گمرک

سازمان جهانی گمرک، یک سازمان بین دولتی، که مقر اصلی آن در بروکسل بلژیک است.

لوگو سازمان جهانی گمرک
لوگو سازمان جهانی گمرک

 

این سازمان برای گسترهٔ کارهایش که، توسعهٔ قراردادهای بین‌المللی، اندازه‌گیری و ابزارهایی برای موضوعاتی چون رده‌بندی (طبقه‌بندی) کالاها، ارزش گذاری (ارزیابی)، قواعد مبداء، گردآوری عواید گمرکی، امنیت زنجیره تامین، تسهیلات گمرکی بین‌المللی، فعالیت‌های تنفیذ گمرکی، مبارزه با جعل در حمایت از حق مالکیت معنوی، ارتقاء یکپارچه سازی و ایجاد ظرفیت‌سازی‌های ممکن برای کمک به اصلاحات و امروزی سازی (مدرنیزاسیون) گمرک را در بر می‌گیرد، مورد توجه است. سازمان جهانی گمرک سامانه هماهنگ‌شده شماره‌گذاری کالا (HS) را پشتیبانی می‌کند و مدیریت جنبه فنی سازمان تجارت جهانی (WTO)، توافقنامه ارزشگذاری گمرکی و قواعد مبداء را بر عهده دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «26 ژانویه؛ روز جهانی گمرک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 26 ژانویه؛ روز جهانی گمرک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.