زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

اینگونه خدمات در برخی موارد بدون پرداخت وجه است که شامل مواردی می شود که در برگه گارانتی سانترال پاناسونیک ذکر شده است و دسته دوم مواردی است که در هنگام فروش د

سانترال پاناسونیک به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه یا شرکت مورد استفاده قرار می گیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی ازخطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با تنظیم امکانات و محدودیت ها به وجود خواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرکت های خدمات سانترال و تلفن در تهران این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به ارائه اطلاعات کاملی در مورد آن می پردازیم.

بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران
بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

 

بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد . امکانات بالقوه سانترال و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می کند. از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری ، تلفن گویا ، دسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر ، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد. پاناسونیک با ارائه سیستمهایی با کارایی و امکانات بالا و قیمت مناسب توانسته در این زمینه پیشتاز باشد.

آسمونی : در هنگام استفاده از محصولات الکتریکی گاهی ممکن است اختلالات و یا ایراداتی در سیستم پدید آید، در سانترال به دلیل همزمانی استفاده از تجهیزات برقی و مخابراتی این امکان هم وجود دارد اما برای بر طرف کردن آن نیازمند دانش تخصصی است. به همین منظور خدمات سانترال یک فن است و باید با دقت کافی انجام شود.

اینگونه خدمات در برخی موارد بدون پرداخت وجه است که شامل مواردی می شود که در برگه گارانتی سانترال پاناسونیک ذکر شده است و دسته دوم مواردی است که در هنگام فروش دستگاه سانترال به خریدار اعلام گردیده شامل گارانتی پاناسونیک نبوده و در صورت بروز هزینه بر است.

برقراری خط شهری در سانترال

اضافه شدن و یا کاستن خط شهری در مرکز تلفن پاناسونیک شاید در لفظ آسان به نظر برسد اما نیازمند تغییر برنامه ها و یا برنامه ریزی مجدد باشد. اگر این موضوع را بخواهیم به صورت دقیق تر بیان کنیم باید این نکات را در نظر بگیریم که در تمامی مدل های سانترال خط شهری مهم ترین عضو به حساب می آید به همین دلیل اضافه شدن یک خط شهری موجب می شود تا میزان دسترسی هر داخلی مشخص شود و در هنگام کاستن نیز باید سیستم به گونه ای عمل کند که عدم حضور خط حس نشود و در عملکرد سیستم خللی به وجود نیاورد.

برای این منظور 3 حالت ممکن است، ایجاد و اضافه کردن خط شهری معمولی (8رقمی) جدید در هر مدل از سانترال متفاوت است. گاهی کارت خط شهری سانترال قابلیت پذیرش خط را داراست و برخی مواقع نیز باید کارت ارتقاء سانترال خط شهری آنالوگ تهیه نمود. در حالت دوم ممکن است مجموعه ای خط شهری دیجیتال، 4 رقمی و یا PRI تهیه نماید که برای راه اندازی خط PRI در سانترال باید طبق مراحل مشخص چارت سازمانی نمایندگی پاناسونیک اقدام شود که در ابتدا بررسی ظرفیت امکان نصب خط در مرکز تلفن است، سپس تهیه تجهیزات لازم و نصب کارت ارتقا و برنامه ریزی آن. در سومین حالت در نظر گرفته شده کاستن خط شهری است که در صورت کم کردن خط شهری 8 رقمی باید برنامه ریزی دقیق آن انجام گیرد.

هر خط شهری در هنگام اتصال به سیستم در آن تعریف می شود و در صورت دریافت تماس از آن خط شهری تلفن های سانترال تماس را اعلام می نمایند، در لحظه ای که تصمیمی مبنی بر خروج یک یا چند خط از سیستم اتخاذ می شود باید خط را به حالت مسدود درآورد تا موجب اختلال در هنگام برقراری تماس نشود. در صورتی که خط شهری بدون برنامه ریزی جدا سازی شود در هنگام برقراری تماس و نوع برنامه آزاد سازی خط پس از فشردن کلید 0 یا 9 جهت آزاد شدن خط هیچ صدایی به گوش نمی رسد و برای حل مشکل باید با قلاب گوشی تماس خط را قطع و مجددا روند شماره گیری در تلفن سانترال را آغاز نمود.

برقراری داخلی

همانطور که کاملا مشخص است تلفن داخلی در سانترال یک عضو جدانشدنی است و به دسته بندی های گوناگونی تقسیم شده است که متناسب با نوع دستگاه قابل استفاده بوده. در صورت اضافه شدن یک داخلی به همراه نیاز برای نصب کارت مورد نظر، تعریف و برقرار کردن داخلی نیز اهمیت دارد که جزء خدمات اصلی بر پایه دانش محسوب می شود.

داخلی در سانترال به چندین دسته مختلف دیجیتال، هیبرید، آنالوگ، دکت و تحت شبکه تقسیم بندی می شود که برای استفاده از هر کدام باید کارت مورد نظر را به عنوان کارت ارتقا سانترال یا کارت افزایش داخلی سانترال نصب و راه اندازی نمود که این عمل نیز به عنوان یکی از خدمات سانترال توسط تیم فنی پاناسونیک انجام پذیر است.

بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران
بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران

برنامه ریزی سانترال

هر سیستم مخابراتی متناسب با قابلیت ها و گنجایش هایی که دارد امکاناتی را به کاربر خود می دهد. این دسته بزرگی از امکانات در قالب کد سانترال تعریف شده است و برای فعال سازی هر کد باید برنامه ریزی خاص آن صورت بگیرد. برای همین منظور آگاهی به هر کد و تضاد ها و مکمل های آنها از اولویت ها به حساب می آید که نیازمند حضور کارشناس فنی در محل است. البته در همین پرتال آموزشی-خدماتی تمامی کدهای سانترال کم ظرفیت یا به عبارتی کدهای سانترال 3به8 قرار داده شده است اما بهتر است تمامی موارد قبل از اقدام با نمایندگی پاناسونیک هماهنگی و مشاوره شود.

در مجموع برنامه ریزی سانترال بر دو قسم بزرگ است، برنامه ریزی در هنگام نصب و برنامه ریزی مجدد و تغییر کدها پس از راه اندازی. مسلما پس از استفاده از سیستم الکترونیکی نیاز به ایجاد تغییرات در برخی موارد به وجود می آید که فرد می تواند آنها را مجدا مدیریت کند در سانترال هم این روند ممکن است پدید آید اما با بررسی دقیق نیاز ها و توضیح هر کد و قابلیت های آن می توان ار بروز این تغییرات سطحی جلوگیری کرد.

برای نصب سانترال مراحلی باید طی شود تا راه انداری به صورت کامل صورت گیرد. جانمایی محیط، سیم کشی و… مراحل اولیه کار است که پس از انجام آنها کارشناس آغاز به راه اندازی سیستم می کند. در صورتی که سانترال کم ظرفیت مانند KX-TES824 باشد مراحل نصب آسان تر است و با جای دهی 2 کارت ارتقا و نهایتا نصب کارت دیزا سانترال و کارت کالر آیدی سانترال کم ظرفیت کار به اتمام می رسد و فقط برای اجرا کد ها از تلفن مادر یا همان تلفن KX-T7730 بهره گرفته خواهد شد. این پروسه در سانترال پر ظرفیت پیچیده تر است و پس از جای دهی کارت ها کلیه برنامه ریزی ها از طریق کامپیوتر و نرم افزار سانترال صورت می گیرد.

در نهایت با برنامه ریزی تک به تک کارت های خریداری شده مرحله اولیه کامل و بدون نقص پیش خواهد رفت. در برنامه ریزی ثانویه که بیان شد اکثر مواقع تغییر کد ها، ساعت کاری دستگاه، تنظیم مجدد دیزا سانترال و… از این قبیل است که در کوتاه ترین زمان ممکنه توسط کارشناس فنی پاناسونیک انجام می شود.

جابه جایی سانترال

هر مجموعه ای ممکن است به دلایلی مانند نقل مکان مجبور به جابه جایی سیستم مخابراتی خود شود متعاقب با این نقل مکان تمام مراحل نصب اولیه مانند سیم کشی و… باید انجام شود، اما در برخی دیگر از حالات ممکن است مجموعه برای نگهداری بهتر تجهیزات خود رک و یا اتاق سرور تدارک ببینید که جا به جایی سانترال امری الزامی است اما با میزان فعالیت کمتر و عملا این پروژه خیلی روند سریع به خود خواهد داشت. یکی از موارد ی که باید حتما آن را مد نظر داشت نحوه خاموش و روشن کردن دستگاه در حین جابجایی و حتی نحوه حمل است. حساسیت موجود در این دستگاه به علت وجود چیپ های کوچک و حساسی است که در صورت برخورد با شی سخت دچار مشکل می شود و یا حتی از کار خواهد افتاد به همین علت نحوه جا به جایی گاهی از برنامه ریزی محصول اهمیت بالاتری دارد.

نصب پست مخابراتی

در بستر سازی مناسب و ایده آل مخابراتی برای سامان دهی مسیر ارتباطی از پست مخابراتی استفاده می شود. این پست ها بسته به ظرفیت و گنجایشی که دارند از نظر ظاهر متفاوت هستند برای نمونه و درک بهتر کارایی پست مخابراتی می توان پست های نصب شده بر روی دیوار کوچه ها و یا حتی ورودی مجتمع ها را مثال زد که به صورت یکجا سیم های خط شهری وارد پست مخابراتی می شود و از آنجا جدا سازی شده و به صورت تک به تک وارد هر واحد می شود. برای این منظور نصب پست مخابراتی سانترال امری الزامی است زیرا خطوط شهری بی شماری وارد مرکز تلفن می شود و با این کار ظاهری بسیار زیبا و مورد پسند را ارائه می کند.

آرایش و مرتب سازی پست ها و کابل ها

برخی از شرکت ها ممکن است در هنگام خرید و نصب سانترال توجه کافی نداشته باشند و یا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده محصولی که نیاز اصلی آنهاست را تهیه ننمایند که این خود ضربه ای به شرکت خواهد زد.

تهیه نقشه

بعد از اتمام هر کاری که جزء خدمات سانترال باشد شرکت های خدمات سانترال و تلفن موظفند از خدمات انجام داده شده هر چه که باشد نقشه ای تهیه کنند و با تهیه رونوشتی از آن فایل اصلی را در پرونده تشکیل شده توسط نمایندگی پاناسونیک ثبت نمایید و رونوشت را به شرکت خدمات داده شده تحویل دهد. این امر در موارد آتی که کارشناس به محل اعزام می شود تاثیری بسیار مثبت دارد زیرا از انجام کار های بیهوده جلوگیری می کند. با تهیه نقشه روند انجام کار بسیار سریع تر و مفید تر پیش می رود.

 

نظر خود را درباره «بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین شرکت خدمات سانترال و تلفن در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.