زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، سلتیک / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی سلتیک ، از صلیب تا شبدردر بین تیمهای...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، سلتیک / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

سلتیک ، از صلیب تا شبدر

در بین تیمهای فوتبال، کمتر تیمی را می توان یافت که علت شکل گیری آن، مذهب باشد. اما در این میان، شرایط باشگاه سلتیک گلاسکو با سایر تیمها فرق می کند. این باشگاه در روز 6 نوامبر 1887 در کلیسای سنت مری در خیابان رز شرقی و توسط کشیشی ایرلندی به نام والفرید تأسیس شد. آسمونی ،  هدف از تشکیل این تیم هم تهیه پول برای انجمنی خیریه بود که « والفرید» نام داشت و توسط کشیش موسس تیم اداره می شد. باشگاه سلتیک خیلی زود با ایرلندی ها و اسکاتلندی هایی پر شد که پیروی کلیساس کاتولیک بودند و حتی لقب تیم را هم با لهجه گجالیک ادا می کردند. لقب سلتیک از آن زمان تا امروز bold boys ( پسران بیباک ) بوده اما اگر این عبارت را به شکل the bold bhoys دیدید ، به دلیل نوشتن این کلمه به زبان گالیک می باشد.

celtic-glasgow-logo-during-time
celtic-glasgow-logo-during-time

آسمونی ، اولین نمادی که برای باشگاه استفاده شد، یک صلیب سبز بود که در میان یک بیضی قرمز قرار گرفته بود. این صلیب که به « صلیب سلتیک» معروف بود، در دوران قرون وسطی در بریتانیا و ایرلند استفاده می شد. پیراهن این تیم هم در ابتدا سفید بود اما از سال 1889 راه راه عمودی سبز و سفید، جایگزین آن شد. از سال 1903 بود که پیراهن معروف و امروزی سلتیک که راه راه افقی سبز و سفید بود، به لباس اصلی باشگاه بدل شد. از دهه 30 میلادی باشگاه روی بلیت های مسابقات خود، از علامت شبدری با چهار برگ استفاده کرد که این علامت به سرعت به نماد باشگاه بدل شد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر

این علامت نشان دهنده 4 عنوان پیاپی بود که باشگاه سلتیک در اوایل قرن بیستم کسب کرده بود و در سال 1908 مراسم جشنی برای چنین عناوینی گرفته شده بود. شبدر سبز در لوگویی دایره ای شکل قرار داشت و عبارت « باشگاه فوتبال سلتیک» و سال 1888 هم در این نماد وجود داشتند. تنها در دو فصل 88-87 و 89-88 بود که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس باشگاه، صلیب قدیمی به نماد بازگشت.

celtic-glasgow-logo-during-time
celtic-glasgow-logo-during-time

اما این تغییر موقتی بود و شبدر سبز تا امروز، در نماد باشگاه پابرجا مانده است. فصل 18-2017 به مناسبت پنجاهمین سالگرد قهرمانی سلتیک در اروپا، عبارت « پنجاهمین سالگرد » زیر لوگو آورده شد و بعد از آن، یک بار دیگر نماد سلتیک مثل گذشته شد، با دایره ای سبز که نام و سال تاسیس باشگاه در آن قرار گرفته و شبدری که با چهار برگ خود، به هویت باشگاه پرافتخار اسکاتلندی تبدیل شده است.   اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ سلتیک ، از صلیب تا شبدر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.