زمان مطالعه: 4 دقیقه
لیست قیمت قالیشویی

لیست قیمت قالیشویی

هنگامی که قصد دارید فرش خود را برای شست و شو به قالیشویی ها دهید ممکن است با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید که هر کدام از این قیمت ها متفاوت هستند.

لیست قیمت قالیشویی معمولاً توسط اتحادیه و اصناف مشخص می شود و صاحبان مشاغل مربوطه ملزم به رعایت قوانین جدید قیمت گذاری هستند اما در برخی از مناطق که سطح بالاتری دارند ممکن است قیمت ها از آنچه که توسط اتحادیه مشخص شده بالاتر هم باشد. و اما برویم سراغ قالیشویی خصوصاً نزدیک به ایام عید نوروز؛ قالیشویی از رقابتی ترین کسب و کارهایی است که در بازار خدمات خانگی به کار مشغول هستند. بنابراین حتما قبل از اینکه قالی و فرش خود را برای شستشو به جایی بفرستید حتما از چند قالیشویی قیمت بگیرید و سابقه آنها را نیز بررسی کنید. در ادامه مطلب آسمونی، قیمت جدید قالیشویی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

لیست قیمت قالیشویی سال 1402

نوع فرش قیمت (تومان)
شستشوی فرش ماشینی (متر مربع) 22000
شستشوی فرش دستباف (متر مربع) 50000
اعلا شویی فرش ماشینی (متر مربع) 28000
اعلا شویی فرش دستباف (متر مربع) 34000
شستشوی فرش گل ابریشم دستباف 30000
شستشوی موکت جدا از زمین 10000
شستشوی فرش ماشینی مدرن و گل ابریشم 22500
خشکشویی فرش ماشینی در محل (متر مربع) 27000
خشکشویی فرش دستباف در محل (متر مربع) 30000
خشکشویی موکت در محل (متراژ کمتر از 50 متر) 53000
قیمت خشک‌ شویی موکت در محل (متراژ بیشتر از 50 متر) 15000
خشک شویی موکت در محل پله هر عدد 35000
اعلا شویی موکت جدا از زمین (متر مربع) توافقی
قیمت شستشوی قالیچه و کناره توافقی
قیمت رفوگری و ترمیم (متر مربع) توافقی
قیمت لکه‌ برداری توافقی
حمل و نقل 50000

عوامل موثر بر قیمت قالیشویی

لیست قیمت قالیشویی

عوامل موثر بر قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی در نقاط مختلف شهر و قالیشویی‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر اینکه خدمات تکمیلی و تشویقی که شرکت های قالیشویی ارائه می‌دهند موجب تغییر قیمت می‌شود عوامل دیگری هم هستند که بر این قیمت گذاری اثرگذار هستند. بر حسب ماشینی و دست باف بودن فرش و قالی و همچنین جنس مواد بکاررفته، قالیشویی ها از روش های متنوعی از جمله بخارشویی، خشک شویی و شستشوی فرش با آب داغ استفاده می کنند. 

یکی از مهمترین تخصص های نیروهای مشغول به کار در شرکت قالیشویی، اطلاع آنها از مواد شوینده مناسب کار است که در برخی مواقع حساسیت بالایی را می طلبد. شرکت های قالیشویی از شوینده های تنوعی استفاده می‌کنند. برخی در کارخانه قالیشویی خود از شوینده های دست سازی که خود به فرمول آن رسیده‌اند بهره می‌برند. البته اگر قالیشویی در محل خانه و یا توسط نیروی متخصص شرکت خدمات نظافتی انجام شود می توان بجای شوینده های شیمیایی و شامپو فرش از شوینده های ارگانیک و موادی مثل جوش شیرین استفاده کرد.

ابعاد فرش (مترمربع)

مهمترین فاکتور در نرخ قالیشویی ابعاد فرش و قالی بر حسب مترمربع است. در ابتدا شاید جالب باشد چند نکته کلی را با هم مرورکنیم. اول اینکه قالی به فرش هایی گفته می شود که مساحت آنها 6 مترمربع به بالا و در ابعاد 3*2، 5.3*5.2 و .... بافته می‌شود. اما قالیچه ها معمولا فرش هایی هستند که مساحتی کمتر دارند. نوع دیگری از فرش که در خانه های ایرانی رواج زیادی دارد کناره است که معمولا عرض 70 سانتی متر و 110 سانتی متر و طول 5 متر تا 8 متر دارند.

شرکت های قالیشویی حاضر در بازار آنلاین سنجاق نرخ قالیشویی را از متری 5000 تومان تا 20000 تومان به مشتری ها ارائه می کنند. با داشتن این تخمین می توانید قبل از سفارش انجام کار برآورد مناسبی از اوضاع بازار خدمات قالیشویی در تهران داشته باشید.

نوع فرش

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر میزان کار شستشوی فرش و در نتیجه هزینه نهایی کار و نرخ قالیشویی فشردگی گره های فرش است. در واقع هر چه فرش از نظر گره پُرتر و با شانه بالاتر باشد با وجود اینکه کیفیت فرش بالاتر می رود به همان میزان شستشوی فرش کار سخت تری است. هر چه تار و پود فرش محکم تر و فشرده تر باشد مقاومت آن در برابر پاک کردن لکه ها و موارد این چنینی بیشتر خواهدبود. فرشهای دستباف و ابریشمی و با کیفیت بالا احتیاج به شرایطی ویژه در شستشو و همچنین خشک کردن نیاز دارند. فرشهای نازک تر مقاومت کمتری در برابر کشش ها و تابیدن ها و همچنین شوینده های شیمیایی از خود نشان می‌دهند.

لکه بری در فرش شویی

لکه هایی که با سرسختی از بین می روند مثل لکه های چربی یا روغن یا لکه های بدبو به دلیل اینکه زمان بیشتر و شوینده های مخصوصی را برای نابودی می طلبند باعث بالارفتن نرخ قالیشویی می شوند. برای از بین بردن لکه ها و در کل لکه بری در هنگام شستشوی فرش روشهای متنوعی وجود دارد که لزوما شما را ملزم به شستشوی تمام فرش و استفاده از خدمات قالیشویی نمی‌کند. می‌توان با مواد بسیار متنوعی مثل بوراکس یا نمک و جوش شیرین این کار را انجام داد. اگر خواستید بیشتر با این روشها آشناشوید، مطالب پیشنهادی پایین همین صفحه را دنبال‌کنید.

شستشو در محل

برخی شرکت های قالیشویی خدمات قالیشویی و شستشوی مبلمان در محل ارائه می کنند. در این صورت مثلا برای شستن موکت تعداد اتاق ها اهمیت پیدا می کند، یا اگر راه پله های داخلی خانه فرش شده باشند میزان اجرت کار خشک شویی و بخارشویی در محل افزایش پیدا می کند. البته می‌توانید از نیروهای نظافتی بخواهید که کار شستشوی فرش را بصورت خشک شویی و یا با استفاده از شامپو فرش انجام دهند.

رفوگری

عامل دیگری که بر هزینه نهایی قالیشویی اثرمی گذارد تعمیرات رفوی فرش و قالی است. مرمت هایی که بر روی سوختگی، پوسیدگی، پارگی یا ترمیم ریشه ها و ریشه زنی و سر ریشه دوزی انجام می شود از دیگر خدماتی است که در قالیشویی ها انجام می شود. لازم به ذکر است که در هنگام ثبت سفارش قالیشویی درخواست رفوگری و ترمیم های این چنینی هم باید در جزئیات ذکرگردد.

نگهداری

قالی و قلیچه و فرش از آن دسته از وسایل خانه هستند که عموما با دقت و وسواس زیاد خریداری‌ می‌شوند. این موضوع باعث‌شده‌است که نگهدرای و مراقبت از فرش به مسئله‌ای مهم در خانه‌ها تبدیل شود. نگهداری از فرش فقط به مواقع شستشو ختم نمی‌شود و موضوعاتی مثل نور آفتاب، جهت پهن کردن فرش در خانه و یا قرارگرفتن اسباب و اثاثیه روی فرش و موقعیت فرش نسبت به لوازم دیگر خانه نیز در این سرفصل قرارمی‌گیرند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیست قیمت قالیشویی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیست قیمت قالیشویی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.