زمان مطالعه: 4 دقیقه
پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره

پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره

انواع بسیاری از پرده ­ها در بازار موجود است. با وجود مدل های متنوع انتخاب بهترین گزینه برای خانه­ شما می­...

پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره
پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره

انواع بسیاری از پرده ­ها در بازار موجود است. با وجود مدل های متنوع انتخاب بهترین گزینه برای خانه­ شما می­ تواند کاری دشوار باشد. یکی از پرده هایی که طرفدار زیادی دارد و برای منزل و محیط کار می توان از آن استفاده کرد، پرده کرکره است که انواع مختلفی دارد. آسمونی در این مقاله انواع پرده کرکره به همراه تصاویر آن ها را برای شما عزیزان منتشر می کند.

1- پرده­ های بالارونده­ ی پلیسه

مثل پرده­ های بالارونده رومی(شید های رومن)، پرده­ های بالارونده پلیسه از جنس پارچه­ ای هستند که زمانی که بالا می­ روند چین می خورند و زمانی که پائین می ­آیند باز می­ شوند.

برخلاف پرده­ های بالارونده رومی که دارای چین­ های نرم هستند، پرده ­های پلیسه لبه­ های پلیسه­ ی تیزتری دارند و در زمانی که جمع شده باشند ظاهری شبیه به پرده های کرکره ای ایجاد می کنند. این پرده ها در طرح ها و رنگ های متنوعی وجود دارند و امکان چاپ طرح های خاص روی آنها وجود دارد.

2- شیدهای بیرونی

این پرده­ ها، مانع ورود گرمای ناشی از خورشید می­ شوند و از این طریق در پایین آوردن دمای داخلی خانه­ ی شما مؤثرند. استفاده از این پرده­ ها بیشتر برای پنجره­ ها و ایوان­ های بزرگ متداول است. اگر  منزل شما پنجره های بزرگ رو به جنوب دارد، یا در حیاط خانه و پشت بام، فضایی آفتابگیر دارید که ترجیح می­ دهید بتوانید نور دریافتی را کنترل کنید، این شیدها گزینه های مناسبی برای شما هستند.

پرده­ های بالارونده­ ی خارجی را با سایبان هایی که بالای پنجره ها نصب می­ شونداشتباه نگیرید، این دو بسیار متفاوت­ اند و جلوه ای که این شیدها ایجاد می کنند بسیار لوکس تر از سایه­ بان­ های عادی است.

3- پرده­ های کرکره ای آلومینیومی

یکی از معروف ترین گزینه های این فهرست 9 تایی، این پرده ها هستند پرده هایی بادوام که امکان کنترل میزان روشنایی و تاریکی اتاق را ایجاد می کنند.در این پرده­ ها امکاناتی وجود دارد مثل ریل­ های بالایشان که آن­ها را در اتاق به خوبی یکپارچه­ تر می­کند.

از آنجایی که نوارها می­توانند به طور کامل بسته شوند برای استفاده در سرویس های بهداشتی یا هر فضایی که تمایل به کنترل دید در آن ها زیاد است مناسب هستند.پیشتر در یکی از پربازدید ترین مطالب سایت، به پرده های کرکره و شیوه ی نصب آن­ها پرداخته ایم، پیشنهاد می کنیم اگر به این پرده ها علاقه مندید حتما این مطلب را نیز مشاهده کنید.

blinds
blinds

4- پرده­ های بالارونده­ یا لانه زنبوری

وقتی نیمرخ به آن­ها نگاه می­ کنید، این پرده­ ها به صورت سلول های لوزی شکل دیده می شوند و به طور کلی از متریالی سبک­ وزن و پارچه مانند ساخته شده­ اند.

این نوع پرده­ ها رنگ­های بسیار متنوعی دارند. بعضی از آن­ ها می­ توانند از بالا به پایین و یا از پایین به بالا حرکت کنند، ویژگی ای که از آن­ها یک گزینه­ ی تطبیق پذیر با هر اتاقی و هر زمانی از روز می­ سازد.مدل های ضخیم و تاریک کننده و مدل هایی برقی آن ها نیز گزینه هایی مناسب برای اتاق خواب هستند.

5- شیدرول

شیدرول ها به خوبی شدت نور دریافتی در فضاهای باز و بزرگ را کنترل می کنند و همچنین از شما در برابر اشعه­ های زیان آور فرابنفش محافظت می­ کنند. این شیدها در ضخامت های مختلف وجود دارند و می توانید از انواع نازک آن برای فضاهای کم نور و انواع ضخیم آن برای فضاهایی که می خواهید شدت نور قابل کنترل تری داشته باشید استفاده کنید.

از ویژگی های جذاب این نوع شید امکان چاپ طرح های دلخواه است. ممکن است تمایل داشته باشید تصویری از خودتان، یا طرحی خاص را برای پرده ی اتاق استفاده کنید، در این حالت پیشنهاد ویژه ی ما به شما استفاده از همین شیدرول هاست.

استفاده ی ترکیبی از شیدرول های شفاف با پرده های پارچه ای نیز این پرده های بالا رونده را بسیار جذاب جلوه می دهد و فضایی نو و خاص ایجاد میکند، پس اگر به دنبال ایده های جذاب و متفاوت برای پرده ی خانه تان هستید، شیدرول ها گزینه های مناسبی برای شما هستند.

6- شید های رومن یا رومی

شیدهای رومن یکی از جذاب ترین انواع پرده های بالا رونده هستند،گزینه هایی مناسب برای فضاهای لوکسی که می خواهید سنگین و با وقار جلوه کنند.این نوع از پرده­ ها رنگ­ های متنوعی دارند و با هر دکوری هماهنگ می­شوند، از پارچه ساخته شده­ اند و به گونه ­ای طراحی شده ­اند که زمانی که به سمت بالا حرکت می­ کنند به صورت آکاردئونی تا می­ شوند.

در کنار خاص بودن و زیباییشان، باید گفت که تمیزکردن آن­ ها از تمیز کردن پرده­ های سنتی دشوارتر است، اما بعضی از انواع آن را می­ توان برای شستن در ماشین لباسشویی از پنجره جدا کرد.

7- پرده­ های عمودی

این نوع پرده ­ها اغلب بر درب­ های پاسیو دیده می­ شوند.پرده­ های عمودی بادوام هستند، امکان کنترل نور را عرضه می­ کنند وبه راحتی قابل تمیزکردن هستند. نکته ی مهم در خصوص این پرده ها ایجاد خطوط عمودی در دکوراسیون خانه است که باعث می شوند فضا مرتفع تر به نظر برسد.پرده­ های عمودی برای درهای کشویی و پنجره ­های بزرگ مناسب­ اند.

پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره
پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره

برای ساخت نوارها، روش­ها و جنس­ های بسیار زیاد و متنوعی مورد استفاده قرار می­ گیرد. مانند: آلومینیوم، چوب مصنوعی، پارچه، صفحات خورشیدی، صفحه ی نمایش تلفن همراه، پلاستیک سخت و…

اگر شما به دنبال تولید انرژی و کنترل نور هستید و دوست دارید ظاهری متفاوت برای خانه­ ی خود ایجاد کنید، پرده ­های عمودی می ­توانند از هر انتخاب دیگری  بهتر باشند.

8- پرده ­های زبرا

این نوع از پرده، یک پرده ­ی افقی است با ترکیب پارچه­ ی شفاف و کدر که ظاهری متفاوت ایجاد می کند و بدون کم کردن نور اتاق باعث کنترل دید به داخل می­ شود.

پرده­ های بالارونده­ ی حریر برای اتاق­ هایی مناسب­ اند که می خواهید نور بیشتری را درآن­ ها داشته باشید فضاهایی مثل آشپزخانه و حمام و حتی اتاق خواب ها، اما بهتر است برای فضاهایی مثل پذیرایی از آن ها استفاده نکنید.

9- پرده­ های چوبی  چوب مصنوعی

تنوع وسیعی در پرده ­های چوبی از بامبو تا توس یا افرا وجود دارد. این پرده ­ها برای اتاق­ هایی که زمینه­ ی چوب طبیعی دارند، بسیارمناسب به نظر می­ رسند و به ایجاد فضایی گرم و صمیمی کمک می کنند. البته اگر در فضاهای رسمی مثل اتاق مدیران به کار روند هم می توانند فضایی لوکس و رسمی ایجاد کنند.

نظر خود را درباره «پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرده کرکره ای، از جدیدترین مدلها تا انواع پرده کرکره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.