زمان مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)

آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)

درب کرکره ای یکی از انواع درب هایی است که در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. برای آشنایی با تیغه درب...

درب کرکره ای یکی از انواع درب هایی است که در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. برای آشنایی با تیغه درب کرکره ای دعوت می کنیم این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید.

آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)
آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)



آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)

درب های صنعتی کرکره ای(رول آپ)

نصب و راه اندازی درب های صنعتی (رول آپ) متناسب با ابعاد، نوع، وزن تیغه ها و تمامی روش های نصب مطابق با استاندارد های اروپا بوده و توسط تکنسین های حرفه ای و با تجربه انجام می شود.

روش های نصب درب صنعتی (رول آپ)

نصب با 3 پایه موتور

نصب با سیستم پایه متحرک

نصب با سیستم چرخ دنده وزنجیر

این روش ها با توجه به ابعاد و وزن درب انتخاب می شود.

تیغه های استفاده شده در درب کرکره ای صنعتی

تیغه های آلومینیوم با ارتفاع کل 109 میلیمتر و ارتفاع مفید 100 میلیمتر با ایج 12 الی 14 ، وزن 9 کیلوگرم (درهر متر مربع) و مقاوم در برابر باد می باشد.

تیغه های گالوانیزه فوم دار صنعتی با ارتفاع کل 140 میلیمتر و ارتفاع مفید 125 میلیمتر ، 14 کیلوگرم (در هر متر مربع) بزرگ ترین تیغه صنعتی در ایران با کپس های (سر پروفیل) آلومینیوم و مقاوم در برابر باد می باشد.

ریلهای استفاده شده در دربهای صنعتی کرکره ای از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و متناسب با ابعاد، وزن و تیغه از 10 سانتی تا 15 سانتی متر متغیر است.

موتور درب کرکره ای صنعتی

موتورهای ساید

موتور های گیر بکسی ساید صنعتی از 250 نیوتون تا 750 نیوتون می باشد.

سرعت این موتور ها از 12.5 دور در دقیقه (12.5 rpm) تا 27 دور در دقیقه (27 rpm) بنا به نیاز موجود می باشد.

blind-door-shutter
blind-door-shutter

متعلقات درب کرکره ای صنعتی

استفاده از شفت های صنعتی مناسب با ابعاد و وزن درب ها از 152 تا 219 با گوشت 6 الی 8 میل.

همچنین صفحه پلیت، میل ترانس و پولکی مخصوص درب های صنعتی و موتور های گیر بکسی ساید مطابق با ابعاد و وزن درب ها متغیر است و متعلقات کلیه درب های رول آپ به شرح ذیل می باشد:

تابلو فرمان-موتور- ریموت-میل ترانس- صفحه پلیت- تفلون- پولکی- لوله موتور- تیغه- کپس- نوار مویی- ریل- لاستیک انتهایی و در صورت درخواست مشتری نصب فلاشر و چشم الکترونیکی نیز میسر می باشد.

در سیستم رولاپ کرکره های برقی 3نوع تیغه وجود دارد:

تیغه کرکره پلی کربنات(شفاف)

تیغه های کرکره اتوماتیک آلومینیوم فوم دار رول فرمینگ گالوانیزه

تیغه سیستم (رولاپ) کرکره برقی دو جداره

تیغه کرکره آلومینیومی دو جداره( تیغه های دو جداره )که به برای استقامت و همچنین تمیز بودن و عدم روان کاری کاربرد بیشتری دارد.

سایزهای موجود در تیغه رولاپ متفاوت می باشد،که در 3 سایز 60 ، 80 و 100 تولید میشود.

یکی از بهترین و با کیفیت ترین تیغه ها از لحاظ کیفیت (نوع رنگ، ورق و برشکاری) تیغه اراک می باشد که در همان شهر هم تولید می شود.

سایز 60 بیشتر در کرکره پارکینگ هایی با ابعاد کوچک و پنجره ها استفاده می شود.

سایز 80 در کرکره فروشگاه ها و  پارکینگ ها با ابعاد متوسط تا 15 متر مربع استفاده می شود.

سایز 100 در کرکره کارخانجات صنعتی و فروشگاه های عریض استفاده می شود.

تیغه رول فرمینگ(آلومینیوم فوم ، دار گالوانیزه) : با ورود تکنولوژی رول فرمینگ به ایران جای خود را باز کرد که فرق آن با تیغه های دوجداره در عایق بودن و بی صدا بودن آن می باشد.

انواع موتور کرکره و متعلقات الکترونیکی آنها

یکی دیگر از مواردی که در خرید سیستم کرکره (رولاپ) باید به آن توجه نمود انتخاب موتور و متعلقات آن می باشد.

در ذیل به چند مورد از موتورهای کرکره برقی که نیاز مشتری را برطرف می نمایند اشاره می کنیم:

موتور کرکره برقی سانترال

موتور سانترال به جهت برقی نمودن کرکره های سنتی مورد استفاده قرار می گرفت که به دلیل عدم استقبال مردم از این کرکره جای خود را به موتور تیوبلار داد که از موتور کرکره برقی زومر آلمان و برندهای چینی مرغوب از موتور کرکره   SDCو موتور کرکره بارزانته یاد می شود و موتور کرکره ساید که از بهترین تولید کنندگان آن از موتور کرکره الرو آلمان و برندهای چینی و موتور کرکره برقی sdc  و بارزانته نام برد.

آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)
آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)

موتور کرکره برقی (تیوبلار)

در مواردی خاص چنانچه ابعاد و وزن کرکره به حدی باشد که موتور 300 نیوتن قابل استفاده باشد از موتور ساید 300 بهره می گیریم. باید توجه داشت که تاج و منبع تغذیه در موتور های مختلف با هم تفاوت دارند و با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (نسبت به تاج آداپتور و موتور) به راحتی قابل نصب و را اندازی می باشد. موتورهای کرکره دارای وزن کمی می باشند و به آسانی قابل حمل است لذا با توجه به شافت باید موتور مربوطه را انتخاب نمود. بعنوان مثال موتور های 230 و 300 نیوتن اغلب  دارای  تاج  و منبع تغذیه سایز 11 و موتور های سبک تا وزن 140 دارای تاج و آداپتور 8 یا 7 هشت ضلعی می باشند.

کاربرد این نوع موتورها برای تمامی انواع کرکره می باشد. موتور های تیوبلار بدون شک پر استفاده ترین نوع موتور در کرکره های برقی می باشد. علت نام گذاری این موتور، شکل لوله ای آن است. یکی ازمزایای این موتور، نصب آسان است که می توان با توجه به وزن تیغه کرکره، موتور مناسب را استفاده نمود. لذا توان این موتورها بر حسب نیوتون محاسبه می گردد.

مزیت های دیگر این نوع موتور کرکره برقی نصب آسان، کارایی بالا، امنیت بالا، صدای کم و... می باشد که به جهت اشغال فضای کم و نصب سریع آن در پارکینگ ها با تردد پایین ، پنجره ها و فروشگاه ها با ابعاد کوچک کاربرد دارد.

موتور کرکره برقی ساید

این نوع موتور کرکره اغلب برای فروشگاهها و پارکینگهای پرتردد و کارخانجات می باشد. یکی از معایب این نوع موتورها فضای زیادی است که موتور اشغال میکند که طول پلیت این موتور حدود 60 سانتی متر می باشد که بر خلاف موتور های تیوبلار که طول پلیت از 30 سانتی متر بیشتر نمی شود میتوان یکی از معایب جهت استفاده در فروشگاههای کوچک وپارکینگهای کوچک شمرده اما این نوع موتور کرکره برقی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که قدرت بالا و بیصدا بودن موتور خصوصأ مدل 24 ولت آن که دارای باطری بک آپ (باتری پشتیبان) می باشد که در زمان قطع برق می توان کرکره را تا چندین مرتبه بالا و پائین نمود و از دیگر محسنات این نوع موتور خارج بودن موتور از داخل شافت است که در زمان خرابی موتور نیاز به پائین آوردن تیغه و مسدود نمودن محل نصب کرکره نمیباشد و موتور با فعال کردن (پاراشوت به اشتباه ) اهرم ایمنی موتور میتوان موتور را تعویض و یا تعمیر کرد.

نحوه محاسبه ی انتخاب موتور برای تیغه های آلومینیوم دوجداره  60 , هر متر مربع حدود 7 کیلوگرم؛ 80 , حدود 10 کیلوگرم ، 100 , حدود 12 کیلوگرم ، تیغه های رول فرمینگ هر متر مربع 7 کیلوگرم و برای تیغه های شفاف حدود 15 کیلوگرم محاسبه می گردد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با تیغه درب کرکره ای (تیغه فوم دار و تیغه فولادی) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.