زمان مطالعه: 2 دقیقه
تفاوت بلک فرایدی با دوشنبه آنلاین چیست؟

تفاوت بلک فرایدی با دوشنبه آنلاین چیست؟

ایده سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری توسط اِلن دیویس و اسکات سیلورمن در تعطیلات سال ۲۰۰۵ خلق شد.

ایده سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری توسط اِلن دیویس و اسکات سیلورمن در تعطیلات سال ۲۰۰۵ خلق شد و باعث شکل‌گیری یکی از روزهای مهم در تقویم دنیای خریدهای اینترنتی شدند. هم‌اکنون بیش از ۱۶ سال است همه دوشنبه‌های بعد از روز شکرگزاری به صورت اختصاصی به خریداران اینترنتی اختصاص داده شد.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه به دهه 50 میلادی، یعنی حدود 70 تا 80 سال پیش بر می گردد. از آنجایی که روز شکرگزاری چهارمین پنج شنبه نوامبر و روز بعد از آن تعطیل بود، این جمعه بهترین فرصت برای خرید به حساب می آمد. به عبارتی با نزدیک شدن به ماه پایانی سال میلادی یعنی دسامبر، فروشگاه ها حراج های بزرگ خود به مناسبت سال جدید را از جمعه پس از روز شکرگزاری شروع می کردند.

سایبر ماندی یا دوشنبه مجازی

بلک فرایدی و سایبر ماندی
بلک فرایدی و سایبر ماندی

واژه Cyber Monday یک اصطلاح جاافتاده در دنیای بازاریابی یا مارکتینگ است که مشخصا به اولین دوشنبه بعد از تعطیلات عید شکرگزاری در ایالات متحده مربوط می‌شود. این رویداد آنلاین که به صورت یک‌روزه یا ۲۴ ساعته رخ می‌دهد، در ابتدا برای ترغیب و تشویق مردم برای خریدهای اینترنتی ایجاد شد و هم‌اکنون به عنوان مسیری برای توسعه دادن و گرم کردن بازار بلک فرایدی یا جمعه سیاه تلقی می‌شود.

تفاوت دوشنبه سایبری و بلک فرایدی

بلک فرایدی و سایبر ماندی
بلک فرایدی و سایبر ماندی

خاستگاه بلک فرایدی یا جمعه سیاه به دهه ۵۰ میلادی برمی‌گردد، یعنی حدود ۵۵ سال زودتر از Cyber Monday. همان‌طور که گفتیم، سایبر ماندی در سال ۲۰۰۵ و برای گرم‌ نگه داشتن بازار جمعه سیاه خلق شد تا رویداد فروش تا دو روز پس از آن هم ادامه داشته باشد. هنوز هم بزرگترین تفاوت Cyber Monday و Black Friday در تنوع و فرصت‌های فروش است؛ در اینکه بلک فرایدی از گستره فروش بالاتر و حجیم‌تری برخوردار است، شکی نیست.

بسیاری از خرده‌فروشان و کسب‌وکارهای کوچک باهوش از بازار داغ بلک فرایدی که معمولا از روز سه‌شنبه شروع و به روز جمعه ختم می‌شود، استفاده می‌کنند تا بفهمند کدام معاملات و تبلیغات در بورس هستند. آن‌ها همه این آمار را جمع‌آوری می‌کنند تا با یک دودوتا چهارتای درست‌وحسابی، محصولات و خدماتشان را در روز سایبر ماندی به حداکثر برسانند.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه به طور سنتی و سوای از بحث فروش‌های اینترنتی همیشه بر معاملات فروشگاهی متمرکز بوده است. حالا هم یکی از تفاوت‌های بین این دو روز در این است که بلک فرایدی هم به صورت فیزیکی و هم رویداد فروش آنلاین برگزار می‌شود، در صورتیکه سایبر ماندی تنها در بستر آنلاین برگزار خواهد شد. یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو روز هم در نوع محصولاتی است که در آن‌ها به فروش می‌رود. بلک فرایدی بیشتر محصولات بزرگتر مثل تولیدات شرکت اپل را به فروش می‌رساند، در صورتی که سایبر ماندی میزبان فروشندگانی است که محصولات الکترونیکی ساده‌تر، لباس و اپلیکیشن‌های خاصی را می‌فروشند.

نظر خود را درباره «تفاوت بلک فرایدی با دوشنبه آنلاین چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت بلک فرایدی با دوشنبه آنلاین چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.