زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین جای شمال کجاست؟

بهترین جای شمال کجاست؟

بهترین جای شمال کجاست-best place in north of iran حتما شما هم تا به حال از خود پرسیده اید که بهترین جای شمال کجاست؟ ما...
بهترین جای شمال کجاست-best place in north of iran
بهترین جای شمال کجاست-best place in north of iran
بهترین جای شمال کجاست-best place in north of iran

حتما شما هم تا به حال از خود پرسیده اید که بهترین جای شمال کجاست؟ ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که بهترین جای شمال کجاست. از شما آسمونی های عزیز دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

بهترین جای شمال کجاست؟ جنگل مه آلود پاسند، بهشهر، مازندران

جنگل بکر و دست نخورده پاسند، در مازندران آن قدر زیباست، که انسان با قدم زدن در آن هر لحظه به عظمت خلقت پروردگار پی می برد. در حقیقت در این جنگل بزرگ، شما شاهد آب و هوایی عالی و سرسبزی بسیار زیبایی خواهید بود. برای رسیدن به این جنگل ، شما می بایست به بخش شرقی استان مازندران برسید. در این قسمت، در شهرستان بهشهر، روستای زیبای پاسند، بعد از حدود سه کیلومتر به سمت شرق در بخش ضلع سمت راستی اتوبان در کنار رودخانه پاسند با یک تابلو بزرگ ، در مقابل چشمان شما نمایان خواهد شد. این جنگل بکر و دست نخورده مانند یک بهشت گم شده زیباست و هرکسی به آن یک بار سفر کرده است، معمولا هر ساله باز به دیدن آن خواهد رفت.

بهترین جای شمال کجاست؟ ییلاق اولسبلنگاه ماسال، ماسال، گیلان

همان گونه که می دانید، هوای شمال کشور، کلا به صورت شرجی است. در تابستان که هوا علاوه بر شرجی بودن گرم نیز می شود، تحمل هوای گرم و شرجی به صورت توامان با هم، بسیار دشوار می گردد. برای همین ما به شما توصیه می کنیم که مناطق ییلاقی شمالی کشور را هدف بگیرید.

یکی از بهترن ییلاق ها ، ییلاق اولسبلنگاه ماسال است . این ییلاق، فوق العاده خوش منظره بوده و پوشش گیاهی یکپارچه ای دارد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا، 1489 متر بوده و هوایی خنک و دلنشین دارد.

بهترین جای شمال کجاست؟
بهترین جای شمال کجاست؟

به علاوه مراتع اینجا بسیار زیاد بوده و خانه های آن، اغلب از چوب ساخته شده اند. جالب است بدانید که ساکنان این منطقه، در واقع همان شهروندان ماسال هستند که در فصل گرما، برای استراحت در این ییلاق زندگی می کنند. البته این را هم بگوییم که هتل و مهمانپذیر فوق العاده ای در این شهر هست که میزبان گردشگران و مسافران می باشد.

برای سفر به این ییلاق، شما کافی است در استان گیلان به شهرستان ماسال رفته و در فاصله حدودا 25 کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش، این ییلاق را خواهید دید.

بهترین جای شمال کجاست؟ منطقه ییلاقی دشت النزه، ماسال، گیلان

همانند ییلاق قبل، این ییلاق نیز متعلق به همین شهرستان ماسال می باشد، با این تفاوت که شما در این مورد باید از ماسال به سمت محور ییلاقی شاندرمن حرکت کنید.

شما در این محور، دشتی زیبا و سرسبز با آب و هوای خنک را خواهید دید که به آن دشت النزه می گویند. در این دشت، سرسبزی و طراوت موج می زند، و در افق نیز کوه هایی را خواهید دید که با پوشش گیاهی فرش شده اند. علاوه بر آن در روبروی این دشت زیبا، بقعه امام زاده ابراهیم النزه قرار داشته که به صورت پیاده تا رسیدن به آن حدود 5 دقیقه پیاده روی لازم است. در پای این بقعه، درختی کهن سال وجود دارد که بیش از 200 سال عمر دارد.

best-place-in-north-of-iran
best-place-in-north-of-iran

اگر به این درخت نگه کنید، خواهید دید که نخ های رنگی، پارچه های سبز و تکه سفال های زیادی بر این درخت آویزان است که به گونه ای نذر محسوب می گردد. نکته جالب توجه این جاست که در این منطقه، شما درختان ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، آلوچه وحشتی و گردو را خواهید دید. اگر اهل پیاده روی هستید، خبر خوشی هم برای شما داریم و آن این است که با پیاده روی نسبتا طولانی می توانید به آبشار واشیاره برسید که آن هم منظره ای فوق العاده دارد.

بهترین جای شمال کجاست؟ تالاب کیاکلایه، لنگرود، گیلان

اگر از شهر لنگرود در استان گیلان گذر می کنید، به هیچ عنوان از تالاب کیاکلایه به سادگی فراموش نکنید. این تالاب، از لحاظ تنوع گونه های مختلف حیاتی بسیار غنی بوده و جذابیتی فوق العاده دارد. این تالاب بسیار زیبا بوده و هر گردشگری را مسحور خود می نماید. با این حال، خبر بد این که مسئولین به آن توجه زیادی نداشته و این تالاب هم اکنون در معرض خطر نابودی قرار دارد.

بهترین جای شمال کجاست؟ روستای صفرابسته، رشت، گیلان

روستای صفرابسته، روستایی زیبا و دیدنی در دامن طبیعت است. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که اگرچه در این روستا کلا حدود 1300 نفر جمعیت ساکن می باشند، قدمتی 1500 ساله در دل این روستا نهفته است.

بهترین جای شمال کجاست؟
بهترین جای شمال کجاست؟

این روستا برای سال های مختلف سال مناسب بوده و در آن جاده های تونلی زیادی قرار دارد این جاده ها سرپوشیده از درختان توسکا بوده و در فصول مختلف سال منظره ای فوق العاده دارد. تنوع رنگ ها در چشم اندازهای این روستا، آن قدر زیباست که هرکسی در این روستا به عکاسی ترغیب می شود. برای سفر به این روستا ، کافی است که در شهرستان رشت واق در استان گیلان، به سوی آستانه اشرفیه حرکت کرده و در جاده کیاشهر بعد از تمچال، درست در روبروی پاسگاه پرکاپشت به آن خواهید رسید.

بهترین جای شمال کجاست؟ دریاچه بره سر، رودبار، گیلان

در شهر بره سر واقع در شهرستان رودبار استان گیلان، دریاچه ای بسیار زیبا قرار داشته که ویستان نام دارد. برای مدت ها، این استخر ویستان (Viyastan) در شهر بره سر ، یکی از جاذبه های طبیعی و در زمره مناطق نمونه در عرصه گردشگری منطقه خورگام، محسوب می شده است.

best-place-in-north-of-iran
best-place-in-north-of-iran

این دریاچه در فصول بهار و تابستان به شکل قابل توجهی، مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان ار سراسر کشور قرار می گیرد. به علاوه ، این استخر محیطی تفریحی و آباد و سالم داشته و چون در دل جنگل واقع است، زیستگاه انواع مختلف پرندگان و آبزیان می باشد. البته از لحاظ ژئوتکنیکی باید اظهار داریم که نحوه پیدایش این دریاچه، در نتیجه یک زلزله بوده است و آب آن نیز، از جانب کوه های اطراف تامین می گردد. این دریاچه چشم اندازی بی نظیر و زیبا دارد.

بهترین جای شمال کجاست؟ غار آویشو، ماسال، گیلان

همانند برخی موارد قبلی ، این غار نیز مربوط به شهر ماسال در 40 کیلومتری شاندرمن ماسال واقع در استان گیلان می باشد. این غار از گروه غارهای آهکی بوده و همانند همه ی آن ها، جذابیت فوق العاده دارد.

بهترین جای شمال کجاست؟
بهترین جای شمال کجاست؟

ستون های آهکی این غار، بسیار شگفت انگیز بوده و جالب است بدانید که عمق این غار تا بیش از دو هزار متر تا کنون مورد پیمایش و اکتشاف قرار گرفته است. غار آویشو، قدمتی فوق العاده دارد که حتی نمی توان آن را حدس زد! این غار بیش از 75 میلیون سال !!!! قدمت دارد! به علاوه برای رسیدن به این غار، شما می بایست از جنگل ها و چشمه های جوشان عبور نمایید. در ضمن، وجود قندیل ها و آبشار های بی نظیر و فوق العاده جذاب و زیبا، باعث جذابیت فوق العاده غار گشته است.

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین جای شمال کجاست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین جای شمال کجاست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.