درج نظر
مطالعه: 4 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بایرلورکوزن ، شیر وستفالیا و کارخانه داروسازی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بایرلورکوزن ، شیر وستفالیا و کارخانه داروسازی

 بایر لورکوزن از جمله تیمهایی است که برای انتخاب نماد خود، کار چندان دشواری نداشت و از شیر وستفالیا و نماد کارخانه داروسازی بایر استفاده کرد.

تا قبل از فصل 24-2023 برای تیم فوتبال لورکوزن این سوال تکراری مطرح بود که چرا این تیم تاکنون قهرمان بوندس لیگا نشده، حتی می شد سوال را به گونه ای دیگر پرسید: این تیم همیشه ناکام، چگونه در سال 1993 قهرمان جام حذفی آلمان و در سال 1988 چگونه قهرمان جام یوفا شده است؟! 

How Bayer Leverkusen can be crowned Bundesliga champions - Get German  Football News

اگر این دو افتخار را از تاریخ 119 ساله باشگاه حذف می کردیم، با برهوتی از افتخار روبرو می شدیم. آن هم تیمی که 5 بار در سالهای 1997، 1999، 2000، 2002 و 2011 یکی از دو قدرت فوتبال آلمان بود، اما هرگز قهرمان نشد و تنها شاهد آن بود که چگونه بایرن مونیخ فاتح بوندس لیگا می شود! در جام حذفی آلمان هم لورکوزن در سالهای 2002، 2009 و 2020 تا فینال مسابقات صعود کرد. اما هرگز قهرمان نشد تا لوگوی این تیم هرگز نیازمند اضافه شدن ستاره های مربوط به قهرمانی نباشد و حتی حالا که طلسم قهرمانی برای این باشگاه شکسته شده، با توجه به قوانین فوتبال آلمان، این تیم باید چهار قهرمانی دیگر در بوندس لیگا کسب کند تا اولین ستاره روی نماد باشگاه قرار گیرد. اما امسال لورکوزن لقبی جدید دریافت کرد.

neverkusen یا neverloosen؟!

لورکوزن به لقب نورکوزن عادت کرده بود؛ تیمی که هرگز فاتح بوندس لیگا نمی شد. اما امسال شاگردان ژابی آلونسو نورلوزن شدند؛ تیمی که هرگز شکست نمی خورد! لورکوزن فصل را با دو برد مقابل لایپزیش و گلادباخ آغاز کرد و وقتی در هفته سوم دارمشتات را (5-1) در هم کوبید، به صدر جدول رسید؛ محلی که همواره جایگاه بایرن مونیخ بود!

در ادامه تساوی(2-2) مقابل بایرن، لورکوزن را در هفته چهارم به رتبه دوم جدول تنزل داد. اما یک هفته بعد، برتری(4-1) در برابر هایدنهایم، لورکوزن را مجددا به صدر جدول بازگرداند و این تیم 25 هفته متوالی صدر جدول را نه تنها از دست نداد، بلکه فاصله خود را لحظه به لحظه با بایرن بیشتر کرد تا جایی که در پایان هفته 29 بوندس لیگا، این تیم 79 امتیاز کسب کرد و نزدیک ترین رقبایش( بایرن و اشتوتگارت) تنها 63 امتیاز به دست آوردند! برتری(5-0) در برابر وردربرمن لورکوزن را پنج هفته مانده به پایان رقابتها قهرمان کرد و حالا این تیم می تواند روند شکست ناپذیری خود را در ادامه لیگ، در جام حذفی آلمان و سرانجام در لیگ اروپا ادامه دهد...

Bundesliga 2023-24: Leverkusen's 3-0 Victory Over Bayern Shifts Domination  With 5-Point Lead

 بایر لورکوزن از جمله تیمهایی است که برای انتخاب نماد خود، کار چندان دشواری نداشت. در 27 نوامبر 1903 ویلهلم هاسشیلد نامه ای به امضای 170 کارگر شرکت داروسازی « بایر » را برای مسوولان کارخانه برد. آنها تقاضا کرده بودند که یک باشگاه ورزشی برای اوقات فراغت کارکنان در کارخانه تاسیس شود. به این ترتیب باشگاه با نام طولانی Turn-und Spielverein Bayer 04 Leverkusen  آغاز به کار کرد. آسمونی ، هنوز خبری از تیم فوتبال در باشگاه نبود و بخش فوتبال باشگاه در 31 می 1907 کار خود را آغاز کرد. البته مطابق رسم تیمهای آلمانی، سال تاسیس مجموعه باشگاه در لوگوی تیم قرار گرفت و به همین خاطر است که همیشه عدد04 در لوگوی باشگاه دیده می شود.

bayer-leverkusen-logo-during-time
bayer-leverkusen-logo-during-time

نخستین لوگوی باشگاه هم دقیقا لوگوی شرکت چند ملیتی داروسازی بایر بود. یک دایره که عبارت بایر به حالت افقی و عمودی و در حالی که تشکیل صلیب می داد، در آن نوشته شده بود و این دو عبارت در حرف Y با هم تلاقی پیدا می کردند. نام بایر لورکوزن هم در دو قسمت بالایی و پایینی این دایره مشاهده می شد. در سالهای ابتدایی شکل گیری لورکوزن، ورزش اول آلمان ژیمناستیک بود و دو قطبی ژیمناستیک و سایر رشته ها در باشگاه لورکوزن هم دیده می شد. کار به جایی رسید که در 8 ژوئن 1928 فوتبالیست ها اتحادیه ای جداگانه برای خود در باشگاه تاسیس کردند و از رنگهای سنتی شهر لورکوزن و ابالت وستفالیای شمالی در لباس خود بهره بردند یعنی قرمز و مشکی . آسمونی ،  این در حالی بود که ژیمناستهای باشگاه از لباسهای زرد و آبی استفاده می نمودند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بایرلورکوزن ، شیر وستفالیا و کارخانه داروسازی
شیر وستفالیا

در دومین لوگوی باشگاه هم این رنگها خودنمایی می کرد: یک سپر سیاه که دایره ای قرمز در آن قرار داشت، عبارت « بایر » هم داخل دایره بود و عدد 04 بیرون دایره. در حالی که تمام این علایم داخل سپری سیاه بودند. در ابتدای دهه 30، باشگاه در دسته چهارم آلمان بود و هر چند در سال 1936 به دسته دوم آلمان صعود کرد اما این تیم تا سال 1951 فرصت حضور در سطح اول فوتبال آلمان را به دست نیاورد. در لوگوی سوم این باشگاه دایره و عبارت بایرن مشکی رنگ بودند اما در مربعی به رنگهای قرمز و سفید قرار گرفته بودند. برای مدتی هم فقط اسم باشگاه و سال تاسیس آن در یک مربع سفید جای گرفت. این اتفاق در دهه 80 بود و زمانی که نام کامل باشگاه TSV Bayer 04 Leverkusen e.V شده بود.

bayer-leverkusen-logo-during-time
bayer-leverkusen-logo-during-time

آخرین تغییر در نماد باشگاه، بازگشت به هویت قدیمی ایالت وستفالیا و باشگاه بود. یک بار دیگر نام « بایر » درون دایره قرار گرفت. اما سال 1904 این بار در کادری جداگانه به بالای دایره رفت و کلمه« لورکوزن» هم در کادری زرد رنگ زیر دایره جای داده شد. دو شیر قرمز رنگ هم به سمت راست و چپ دایره اضافه شدند. شیر ایستاده و قرمزرنگ، نماد ایالت وستفالیا بود و حالا لورکوزن همیشه مدعی ولی بدون افتخار، علامتی سنتی را روی لباس خود می بیند که هم نماد شهر لورکوزن است، هم نماد کارخانه داروسازی بایر و هم لوگوی تیم 119 ساله شهر لورکوزن.

  اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بایرلورکوزن ، شیر وستفالیا و کارخانه داروسازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بایرلورکوزن ، شیر وستفالیا و کارخانه داروسازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.