زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بازل / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی بازل ، پیراهن و سپر...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بازل / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی

فصل 09-2008 بود که باشگاه بارسلونای اسپانیا از تعداد راه راههای روی پیراهن خود کم کرد و لباس خود را به دو قسمت قرمز و آبی تقسیم کرد. در همان فصل و کیلومترهای دورتر، اتفاقی کاملا برعکس در سوییس رخ داد و تیم بازل به تعداد راه راههای روی پیراهن خود اضافه کرد تا آن فصل را با لباسی مثل پیراهن معمول بارسلونا بازی کند. این تغییر پیراهن در مورد هیچ یک از دو تیم اتفاقی نبود و ارتباط بین این تیمها به اواخر قرن 19 بازمی گشت. شاید اگر بازل شکل نمی گرفت، بارسلونا هم تاسیس نمی شد. در 12 نوامبر 1893 بود که یک آگهی توسط رولاند گِلدنِر در روزنامه ملی باسلر منتشر شد. در آن آگهی اعلام شده بود که قرار است یک تیم فوتبال تاسیس شود و هرکسی مایل به بازی در این تیم می باشد، در ساعت 8:15 روز چهارشنبه 15 نوامبر در رستوران شوماخِرن - زونفت حاضر شود. 11 مرد در این جلسه حضور پیدا کردند و در همان روز، تیم فوتبال بازل با نام « فوسبال بازل کلوب » به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

basel-logo-during-time
basel-logo-during-time

از همان روز هم قرار شد که دو رنگ قرمز و آبی، رنگهای رسمی باشگاه باشند. انتخاب این دو رنگ به این دلیل بود که چند تن از اعضای باشگاه، قبلاً در باشگاه « باسلِر- رودر » بودند و پیراهن این تیم هم آبی و قرمز بود. انتخاب این رنگها لقب بازل را هم تعیین کرد. « روت بلاو » در زبان آلمانی که در بازل استفاده می شد، معنای قرمز و آبی می داد. بعدها خوآن گَمپر کاپیتان بازل به اسپانیا رفت و بارسلونا را تاسیس کرد. در حالی که همین رنگ ها را هم برای بارسلونا به کار برد. لوگوی بازل شباهت زیادی به پیراهن تیم دارد. یک سپر که نیمه راست آن آبی است و نیمه چپ آن، قرمز و حاشیه های سپر هم مثل حاشیه های روی پیراهن و شورت و جوراب تیم، طلایی است. سه حرف FCB که علامت اختصاری باشگاه هست و یک توپ فوتبال قدیمی و طلایی رنگ هم در نماد به چشم می خورند. در حالی که این توپ به شکلی طراحی شده که در سمت چپ نماد است و به نظر می آید روی سپر باشگاه قرار گرفته است. حتی در حروف اختصاری و توپ داخل لوگو هم می توان متوجه خاستگاه مشترک بازل و بارسلونا شد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی

بازلی ها در لباس دوم خود نیز رنگهای سنتی خود را حفظ کرده اند. مثلاً در آخرین ورژن این پیراهن، هرچند بازلی ها لباس سراسر سفید می پوشیدند اما دو نوار عمودی در مرکز پیراهن دیده می شد که نوار سمت چپ قرمز رنگ بود و نوار سمت راست آن ابی. از فصل 17-2016 بود که تعداد ستاره های بالای لوگوی تیم به 2 افزایش پیدا کرد. این دو ستاره به مناسبت بیستمین قهرمانی بازل در لیگ فوتبال سوییس بود. اما بازلی ها یک شعار را هم در لبه داخلی پیراهن خود قرار داده اند. شعاری که می گوید:« قرمز عشق ماست، آبی وفاداری همیشگی ما و بازل هم شهر ما» شعاری که یادآور رنگ های باشگاه و همچنین دومین لقب این تیم است. لقب Bebbi به معنای شهروندان بازل.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بازل ، پیراهن و سپر بارسلونایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.