زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا

آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا شرکت هواپیمایی ایرانی است، که در شهر تبریز تأسیس شده است. ما در این بخش آسمونی برای...

شرکت هواپیمایی آتا شرکت هواپیمایی ایرانی است، که در شهر تبریز تأسیس شده است. ما در این بخش آسمونی برای آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا به معرفی و تاریخچه این شرکت هواپیمایی می پردازیم.



آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمائی در سال 1387 تاسیس و فعالیت رسمی و پروازی خود را مصادف با جشنهای ایام الله دهه فجر سال 1388 آغاز نموده است. هم اکنون که در آستانه هفتمین سال آغاز به کار رسمی این شرکت قرار داریم، بدون اغراق باید اذعان نمود که همفکری و همکاری بی دریغ بخش خصوصی و دولتی به شایستگی به ثمر نشسته و علی رغم تمامی مشکلات داخلی و چالشهای بین المللی، این هواپیمائی به آینه تمام نمای استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. در این مجال به اختصار به مهترین اهداف تاسیس این شرکت و برخی از دستاوردها و اقدامات صورت پذیرفته در طول چند سال گذشته اشاره خواهد شد :



  1. تقویت خطوط ارتباطی استانهای شمالغرب با سایر مناطق کشور

با توجه به جایگاه ویژه فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و شیراز متصل گردیده و در آینده نیز به سایر مناطق کشور گسترش خواهد یافت.

آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا
آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا



  1. تقویت خطوط پروازی بین المللی

شرکت هواپیمایی آتا با هدف مشتری مداری و درآمدزایی با شناسایی بازار های هدف اقدام به راه اندازی مسیرهای مختلف برون مرزی از فرودگاههای بین المللی امام خمینی (ره) شهید مدنی تبریز و همچنین شهید هاشمی نژاد مشهد نموده و درصدد توسعه این پروازها در آینده نزدیک می باشد.



  1. تقویت جایگاه کشوری و منطقه ای آتا

هواپیمائی آتا با توجه به برنامه های میان مدت و بلند مدت خود، علاوه بر تقویت ارتباطات هوائی منطقه شمالغرب، دستیابی به یک جایگاه شایسته کشوری و منطقه ای را جزو اولویت های مهم و اساسی خود قرارداده است. به همین منظور خطوط پروازی آتا، از تهران به مقصد بسیاری از شهرهای کشور همچون تبریز، ارومیه، کیش، مشهد، شیراز و اهواز در سطح داخلی بر قرار گردیده و انشاءا... این خطوط پروازی با ورود به هفتمین سال فعالیت آتا به نحو چشمگیری گسترش خواهد یافت.

ata-airlines
ata-airlines



  1. تجهیز ناوگان و تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز

الف)شرکت هواپیمایی آتا در آستانه ششمین سالگرد تاسیس با ورود یک فروند بوئینگ 737 به ناوگان خود در حال حاضر با ده فروند هواپیما که شامل شش فروند هواپیمایی MD83 ، سه فروند AIRBUS320  و یک فروند BOEING737 در مسیرهای خارجی و داخلی اقدام به ارائه خدمات و جابجایی مسافران مینماید و انشاءا... با ورود به برنامه میان مدت، هواپیماهای جدید نیز در سال 1395به این ناوگان افزوده خواهد شد

ب)یکی از اهداف مهم آتا، تکیه بر نیروهای بومی و بومی سازی هدایت، نگهداری و تعمیر ناوگان خود می باشد. معاونت عملیات شرکت هواپیمایی آتا مطابق سیاستها و اهداف شرکت، علاوه بر جذب بیش از یکصد و بیست مهماندار و سرمهماندار، اقدام  به اعزام تعداد سی و پنچ خلبان و کمک خلبان ایرانی به کشورهای سوئد، ترکیه، اکراین و بلغارستان جهت طی دوره های  آموزشی نموده است و هم اکنون این عزیزان پس از موفقیت در آزمونهای مربوطه و ارتقاء به درجه سرخلبانی به جمع کرو پروازی آتا پیوسته اند. در همین راستا و برای حفظ خودکفایی شرکت این معاونت با استفاده از تجربیات مدیران خود زمینه های لازم را در جهت جذب و آموزش نیروهای جوان فراهم نموده است.

در بخش نیروهای فنی نیز ، پس از طی مراحل مختلف تعداد قابل توجهی از نیروهای توانمند داخلی جذب آتا گردیده اند و این نیروها هم اکنون سکاندار بخش تعمیر و نگهداری ناوگان آتا هستند.

ج) معاونت مهندسی وتعمیرات شرکت هواپیمایی آتا با هدف بالا نگاه داشتن سطح استاندارد وایمنی پروازها با استفاده از مهندسین و تکنسینهای مجرب و آموزش دیده خود که دارای مدارک معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری میباشند با ارائه برنامه های مناسب و کاربردی , عملیات تعمیر و نگهداری ناوگان  MD-83 و  A320 جهت پروازهای داخلی و خارجی شرکت را انجام میدهد. شرکت آتا دارای انبارهای قطعات , ابزارهای پیشرفته هواپیما از جمله ابزار و آلات دقیق تستهای غیر مخرب و همچنین تجهیزات زمینی کامل می باشد و برای اولین بار در ایران  به منظور انتقال دانش تعمیراتی کلاس آموزش تعمیر و نگهداری مکانیکB1  و تعمیر و نگهداری اویونیک B2 هواپیمای B737-300/400/500 را با استفاده از اساتید مجرب و معتبر خارجی و اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری برگزار نموده است تا با آموزش نیروهای متخصص خود بتواند کلیه فعالیتهای مهندسی و تعمیراتی خود را به ناوگان جدید ارائه نماید.

نظر خود را درباره «آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با شرکت هواپیمایی آتا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.