زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

خرید اینترنتی مبل شاید نسبت به خرید سایر ملزومات زندگی کمی متفاوت باشد. دلیل این تفاوت، تنوع زیاد محصولات در...
خرید اینترنتی مبل شاید نسبت به خرید سایر ملزومات زندگی کمی متفاوت باشد. دلیل این تفاوت، تنوع زیاد محصولات در حوزه مبلمان است. ما اغلب عادت داریم برای خرید این‌گونه وسایل آن‌ها را از نزدیک ببینیم و بررسی کنیم. نرمی و راحتی آن را بسنجیم و سایر مشخصات را بررسی کنیم. اما با توجه به محدودیت‌های امروزی  زندگی شهری، خرید آنلاین مبل بسیار رواج پیدا کرده است. برای این کار باید با مهم‌ترین ویژگی‌های مبل آشنا شوید. معیارهای تعیین قیمت آن را بدانید. سپس از بین مدل‌های موجود انتخاب کنید. در این‌جا به مهم‌ترین ویژگی‌های یک مبل که هنگام خرید باید به آن توجه شود می‌پردازیم.

جنس بدنه مبل، عاملی مهم در حفظ کیفیت درازمدت

بدنه یا کلاف مبل ساختمان اصلی آن است. به طور معمول کلاف مبل از جنس چوب یا فلز ساخته می‌شود. در مدل‌های متنوعی که در بازار به چشم می‌خورد اغلب کلاف‌ها چوبی است. بسته به جنس چوب به کار رفته کیفیت، دوام و قیمت‌ها تغییر می‌کند.

راهنمای خرید مبل
راهنمای خرید مبل

چوب‌های روسی، چوب راش و چوب سفید متداول‌ترین نوع مواد به کار رفته در ساختمان اصلی مبلمان است. بهترین نوع مبل اصولا از چوب راش تهیه می‌شود. چوب روسی نیز کیفیت مطلوبی دارد و در برابر خوردگی موریانه مقاوم است. برخی مبل‌های ارزان نیز از چوب‌های کامپوزیتی تهیه می‌شود که عمر و دوام کم‌تری نسبت به سایرین دارد.

اصطلاحی دیگر به نام مبل استیل در بازار رواج دارد. لازم به ذکر است، برخلاف آن‌چه نام مبل استیل می‌رساند، جنس آن از چوب است. مبل استیل همان مبلمان سلطنتی، ساخته‌شده از چوب با طراحی‌ و نقش‌های خاص و زیبا را می‌گویند. این نوع مبلمان نیز اغلب از جنس چوب راش و جزو موارد گران‌قیمت در بازار مبل است.

رنگ مبل را متناسب با خانه خود انتخاب کنید

شاید انتخاب رنگ‌های عجیب در خرید آنلاین مبل جذاب به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید، رنگ‌های غیرخنثی خیلی زود شما را خسته می‌کنند. برخی از این رنگ‌ها مثل نارنجی، زرد، آبی روشن و... در شرایط و دکوراسیون خاصی زیبا هستند. اگر قصد خرید مبلمان برای چندین سال با هزینه نسبتا بالا را دارید، انتخاب این‌گونه رنگ‌ها ممکن است منجر به پشیمانی شما در مدت کوتاهی شود.

روش صحیح انتخاب رنگ، توجه به دکوراسیون منزل است. رنگ دیوارها، درها، فرش و... را در هنگام خرید مدنظر داشته باشید. بهترین توصیه برای خرید اینترنتی مبل، انتخاب رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های مانند قهوه‌ای، کرم، خاکستری و... از این خانواده هستند. رنگ خنثی هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود. هم‌چنین این رنگ‌ها با تمامی رنگ‌های دیگر قابل تطبیق است.

حجم مبلمان را بافضای خانه خود متناسب کنید

فضای خانه شما برای قرارگیری مبل بسیار حائز اهمیت است. این مساله حتی در جابجایی و حمل آن به داخل خانه شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر فضای کوچکی داشته باشید، خرید مبلمان سلطنتی با حجم زیاد باعث شلوغی بیش از حد یا حتی جانشدن آن می‌شود. هم‌چنین اگر راه‌پله‌های شما تنگ باشد، ممکن است اساسا امکان حمل مبل حجیم به داخل خانه وجود نداشته باشد. هم‌چنین این موضوع در حین حمل منجر به آسیب‌دیدن می‌شود.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، از روی جدول مشخصات محصولات، ابعاد آن را بررسی کنید. سپس با متر و اندازه‌گیری محل قرارگیری، امکان قرارگیری صحیح محصول مورد نظر خود را بررسی کنید.

asaschin
asaschin



مبلمان می‌تواند برای استفاده در خانه نباشد

امروزه انواع مختلفی از مبلمان در بازار وجود دارد. در حقیقت، انتخاب یکی از مواردی که بیشتر به آن احتیاج دارید، می تواند نوع و شکل انتخاب شما را تغییر دهد. بنابراین، توجه به کاربری مبل را در اولویت بررسی‌های خود قرار دهید. برخی کاربری‌های مختلف مبلمان شامل موارد زیر است:

مبلمان خانگی

اتاق نشیمن یا پذیرایی محل قرارگیری این نوع مبلمان در خانه است. شما باید مبلمانی بخرید که بتواند پذیرای خانواده شما و حتی میهمانان باشد. در این نوع خرید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای حرکت افراد وجود دارد.

مبلمان اتاق خواب

مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب اصولا ساده و کم‌جا است. برخی مدل‌ها قابلیت تبدیل به تخت نیز دارند. توجه داشته باشید که شلوغی و تجمل در اتاق خواب آرامش فکری شما را مخدوش می‌کند.

مبلمان اداری

مبلمان موجود در دفاتر باید راحت باشد. این امر به این دلیل است که شما زمان قابل توجهی را در محل کار و صندلی می گذرانید. راحتی مبلمان اداری به طور مستقیم با بهره وری کارکنان متناسب است. دفتر باید به اندازه کافی برای کارمندان مساعد باشد. در انتخاب مبلمان اداری به تناسب ظاهری آن با سایر وسایل دفتر کار توجه داشته باشید.

جنس پارچه عامل مهمی در دوام کیفی مبلمان

خواه به دنبال رنگی عجیب، طرح‌دار یا خنثی باشید، انتخاب جنس و کیفیت پارچه تاثیر زیادی در دوام محصول خواهد گذاشت. اگر مبل در نزدیکی یک پنجره باشد، ممکن است به دلیل کیفیت پایین، بر اثر نور خورشید، رنگ محصول از بین برود.

اگر فرزند کوچک، سگ یا گربه دارید یا زیاد مهمانی می‌گیرید، پارچه‌ای را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد. در برخی مدل‌ها، امکان جداکردن رویه مبل وجود دارد. این مدل‌ها می‌تواند گزینه ساده و کاربردی برای شستشو باشد.

انواع پارچه مبلی شامل مواردی چون پارچه کتان، پارچه مخمل، پارچه ساتن، پارچه چرمی و پارچه مازراتی است. پارچه چرم بیش‌تر در مبلمان اداری کاربرد دارد. اگرچه در استفاده از آن در مبلمان خانگی، سهولت تمیز‌کردن را به همراه دارد. پارچه کتان نیز هم‌چون پارچه‌ی چرم کیفیت بسیار بالا را همراه دارد. دو نوع پارچه مخمل و مازراتی نیز پرکاربردترین نوع پارچه تولید مبلمان هستند.

در انواع پارچه، توجه به تراکم و ضخامت پارچه بسیار مهم است. به صورت کلی پارچه‌های متراکم‌تر در معرض آسیب کم‌تری قرار دارند. برخی پارچه‌ها نیز حالت کش‌بافت دارند. اگر قصد خرید مبل ارزان دارید، می‌توانید در انتخاب پارچه کمی صرفه‌جویی کنید. این بهتر از انتخاب یک بدنه ضعیف است. چرا که پارچه قابلیت تعویض پس از چند سال را دارد اما بدنه مبل قابل تعویض نیست و عملا بخش اصلی آن است.

نتیجه‌گیری

در خرید آنلاین مبل، به دلیل دسترسی نداشتن به محصول، باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. توجه به بخش‌های اصلی تشکیل‌ دهنده یک مبل مثل اسکلت اصلی، پارچه، رنگ، ابعاد و... عوامل کلیدی در یک انتخاب صحیح است.

 

 

 

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای خرید مبل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید مبل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.